مشخصات فنی خودرو KMC T8؛ محصول متفاوت کرمان موتور

0

به گزارش پارت نیوز؛ حالا که شرایط خاص کشورمان اجازه نمی دهد بازی های ماشین سواری را در سطح ایده آل تجربه کنیم، زانو نخواهیم زد و از امکانات محدود موجود چشم پوشی نمی کنیم. خبر خوب (یا شاید خبر بد برای صنعت ما!) این است که به همان اندازه که خودروسازان داخلی با پیشرفت‌های لاک‌پشت‌مانند خود ما را ناامید کرده‌اند، در عوض سرزمین دوست و برادر ما، چین، توانسته است بخشی از خلاء را پر کند.
برندهای معروف با پرش های باورنکردنی خود کند است و حتی در منطقه سخت وانت های دو چرخ محرک بخشی از نیازهای ما را برطرف می کند. نمونه آن T8 است که با برند KMC (شرکت کرمان موتور) وارد بازار ما شد و به لطف مشخصات فنی و ظاهر قابل قبول و البته عدم وجود آن مورد استقبال قرار گرفت.

 KMC T8 کرمان موتور

امروز خواهیم دید که چه رازهایی در پس این ظاهر جذاب و اطلاعات کاتالوگ نسبتا خوب نهفته است. سوال مهمتر این است که آیا می توان به این محصول اعتماد کرد و آن را به یک هایلوکس قدیمی (با همین قیمت) انتخاب کرد یا بدنه نوزاد تویوتا را به T8 ترجیح خواهیم داد؟! برای یافتن پاسخ چند دقیقه با پارت نیوز همراه باشید.

نمای کلی طراحی KMC T8

طراحان کرمان موتور پیکاپ خود را با الهام از هایلوکس ریوا طراحی کرده اند و به همین دلیل می توان گفت که با خودرویی غیراصلی روبرو هستیم. اما راستش من به شخصه مشکلی باهاش ​​ندارم و فکر می کنم در رده خودروهای غیر لوکس نمونه موفق بهتر از فاجعه های نامتناسب مشابه در بازار باشد. پس بیایید این بحث ریشه های خانوادگی را کنار بگذاریم و بدون تعصب به ماشین نگاه کنیم.

طراحی KMC T8

در دماغه، چهره مصمم و وحشی KMC T8 با چشمان درشت و دماغ درشت حس ترس را در دل انسان ایجاد می کند و به دلیل قد بلند و خطوط محکم خودرو، دیدن T8 دشوار است. در آینه وسط و آن را رها نکن! فاصله سپر تا زمین نیز مناسب است و بنابراین وانت کرمان موتور می تواند به شیب هایی با زاویه ۳۰٫۹ درجه حمله کند.

قسمت کناری از خطوط ساده و حجم های منطقی برای حفظ عظمت خودرو و در عین حال تناسب اندام کلی استفاده می کند. البته در این قسمت چرخ های ۱۸ اینچی، گلگیرهای برجسته و پدال های بزرگ خودرو نیز جلب توجه می کند و اجازه نمی دهد سادگی خطوط شما را خسته کند.

KMC T8 کرمان موتور

با این حال، هر چه از جلو به عقب خودرو می رویم، خلاقیت طراحان کمتر و کمتر می شود تا اینکه در نهایت در گوشه عقب با شکلی کاملا ساده و تا حدودی بی روح مواجه می شویم. البته اینجا هم نمی توان شرکت JAC را مقصر دانست چرا که طراحان کاربرد خاص پیکاپ را در نظر گرفته اند.

به عنوان مثال، اگر سپر را بلندتر می کردند، همان زاویه خروج ۲۳٫۳ درجه را از دست می دادیم و کوچکترین پیچشی در عقب می توانست بارگیری را با مشکل مواجه کند. نتیجه این است که فقط روی گرافیک داخلی چراغ ها و رنگ آمیزی سپر کار شده است و در جای دیگر زیبایی فدای کارایی شده است.

طرح جک موتور T8 کرمان

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که با وجود ظاهر اغراق آمیز در برخی قسمت ها، KMC T8 از تناسب قابل قبول و هارمونی مناسبی بهره می برد و توانسته به عنوان یک پیکاپ جذاب و زیبا در میان آپشن های این رنج قیمتی بدرخشد. به خصوص اینکه رنگ های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده است که در نوع خود جالب است.

البته خودروی تست شده با این روکش مات زیبا دیگر نیازی به تعارف ما نخواهد داشت، اما در هر صورت وجود رنگ های مختلف برای بازار مشکی، سفید و خاکستری کشور مثبت به نظر می رسد.فقط یک نکته در قلب من باقی می ماند که با شما مطرح کنم. درست است که در ابتدا گفتم مشکلی برای کپی برداری از برندهای معروف دنیا ندارم اما ای کاش این تقلیدها با کیفیت ادامه پیدا کند.

برای مثال به سپرهای ظریف و شکننده KMC T8 نگاه کنید. برای کار و خارج از جاده مناسب به نظر نمی رسند. یا تسمه‌های نگهدارنده جلوپنجره و درب عقب نامرغوب (مطمئن نیستم چرا آنقدر شل و شل هستند) در طعم تفاوت ایجاد می‌کند. در واقع، اینها چیزهایی هستند که تفاوت بین یک پیکاپ اقتصادی چینی و خودرویی مانند هایلوکس را مشخص می کنند.

بررسی کابین KMC T8

با قدم گذاشتن در کابین KMC T8 با فضایی تمیز و منطقی مواجه می شویم که شاید شما را هیجان زده نکند اما ناامیدتان هم نخواهد کرد. در محصول جدید کرمان موتور خطوط استفاده شده در نهایت سادگی ترسیم شده اند تا فضای روبروی شما حس قدرت و اعتماد به نفس را به مخاطب القا کند تا فانتزی.

کابین و تجهیزات KMC T8

فرمان راحت و جذاب است و پشت آن نشانگرهای اسپرت و یک کامپیوتر روی برد اطلاعات لازم را ارائه می دهند. در کنسول مرکزی یک صفحه نمایش لمسی با انواع عملکردهای معمول (مانند: بلوتوث، Mirror-Link، دوربین معکوس با خطوط فعال و ناوبری ماهواره ای) داریم که اگرچه کیفیت تصویر چندان بالا نیست، اما کار ما را شروع می کند. و کمی پایین تر. سوئیچ های سیستم تهویه الکتریکی (با تنظیمات دستی) و حالت های مختلف انتقال قدرت برجسته هستند.گیربکس نیز از نوع معمولی است و یک ترمز دستی ساده و سنتی در نزدیکی اهرم قرار داده شده است که ظاهری نسبتاً خشن و مردانه دارد.

KMC T8 کرمان موتور

در مورد کیفیت، شرایط عمومی را می توان متوسط ​​ارزیابی کرد. به عنوان مثال قسمت بالای داشبورد که بیشتر به چشم می آید از جنس نرم و خوبی برخوردار است اما در قسمت های دیگر از پلاستیک خشک استفاده شده و در برخی موارد (مثل آرنج راننده) شاهد عفت و حیای شرکت هستیم و استفاده از مواد ضعیف! البته می توان بهانه کرد که ماشین شرکتی است و اصلا نباید اتاق لوکس می داشت، اما متاسفانه مشکلات به این مورد محدود نمی شود. به عنوان مثال، زاویه نامناسب مانیتور مرکزی گاهی اوقات باعث انعکاس نور خورشید بر روی صفحه می شود که نشان دهنده نقص طراحی است. برای راننده، هیچ دسته اضافی در کنار ستون A وجود ندارد که ورود و خروج را دشوار می کند.

صندلی های KMC T8

صندلی ها نسبتاً خشک هستند و به دلیل عرض کم، آن طور که باید پذیرای افراد بزرگ نیستند. مطمئناً فضای سر و زانو عالی هستند و برآمدگی‌های جانبی بدن یک مسافر متوسط ​​را به خوبی در آغوش می‌گیرند، اما برای خودرویی با این اندازه و عملکرد فضا وجود داشت تا از صندلی‌های بزرگ‌تر و راحت‌تر استفاده کند.در واقع، در زیر صندلی عقب KMC T8 یک محفظه برای قرار دادن کپسول آتش نشانی و ابزار وجود دارد که در نوع خود جالب است، اما می توانست کمی کاربردی تر طراحی شود. نکته عجیب دیگر عدم وجود کلید برای خاموش کردن چراغ های اصلی است. در واقع شما فقط می توانید بین حالت روشن یا خودکار یکی را انتخاب کنید! بدتر از آن سنسور نور T8 بسیار حساس است و حتی سایه پل را با تونل اشتباه می گیرد!

البته با همه این صحبت ها، همچنان نقاط قوت KMC T8 بیشتر از مشکلات آن است. مثلا ارگونومی قابل قبولی است و مشکل خاصی برای دسترسی به کلیدها نداریم. از نظر دید محیطی و آینه ها وضعیت نسبت به سگمنت خودرو رضایت بخش است، البته به دلیل ارتفاع خودرو، گاهی اوقات فضای خالی دوربین ۳۶۰ درجه احساس می شود. همچنین فضای بار فضایی به طول و عرض ۱۵۲۰ و عمق ۴۷۰ میلی متر را فراهم می کند که قابلیت حمل بار تا وزن ۸۴۰ کیلوگرم (استاندارد) را خواهد داشت.

بررسی ویژگی های KMC T8

مشتریان این نوع خودروها معمولا بیشتر به ویژگی هایی مانند دنده کمکی و قفل دیفرانسیل علاقه مند هستند تا تهویه مطبوع اتوماتیک و صندلی های برقی و امثال آن و KMC T8 نیز به سلیقه آن افراد مجهز شده است.با این حال، برخی از گزینه های مکانیکی دوام بیشتری نسبت به نمونه های الکترونیکی دارند و بنابراین برای استفاده های سنگین مناسب تر به نظر می رسند. حتی سقف فلزی هم بهتر از انواع پانورامیک آفرود است که در خطر جا ماندن هستند و خلاصه خیلی از ایرادات پیکاپ را درک می کنیم و نمی خواهیم الکی را مقصر بدانیم!

آپشن های KMC T8

گزینه هایی مانند سنسور پارک جلو و دوربین ۳۶۰ درجه از خودرو حذف نشدند، با این حال، زیرا خودرویی با این ارتفاع و اندازه به طور طبیعی نقاط کور خاص خود را دارد که می تواند هنگام پارک کردن یا عبور از خیابان های باریک مشکل ساز شود. مشکل دیگر نداشتن دریچه هوای مجزا برای سرنشینان عقب است که حتی سمندهای ۲۰ سال پیش هم داشتند!

KMC T8 کرمان موتور

البته باید اعتراف کرد که KMC T8 در کل آپشن های خوبی دارد که حداقل برای این کلاس بدنه کافی است. به عنوان مثال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های زنون مجهز به سنسور نور و تنظیم ارتفاع از داخل، چراغ‌های روز، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، فرمان برقی با روکش چرمی و کلیدهای کنترلی، کامپیوتر مسافرتی، صندلی های چرمی، شیشه های برقی مجهز به سیستم تک لمسی و شیشه برقی، تهویه مطبوع برقی با تنظیمات دستی (نه اتوماتیک)، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک TPMS، کروز کنترل، سیستم چند رسانه ای با صفحه نمایش لمسی، آینه عقب با خطوط راهنما سازگار با گوشه فرمان، سنسور پارک عقب و دیگر آپشن های این چنینی از جمله آپشن هایی هستند که جک T8 را به یکی از آپشنال ترین پیکاپ های این رده قیمتی تبدیل کرده و از این رو می توانیم بر کاستی هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، غلبه کنیم.گزینه ها و ویژگی های KMC T8

از نظر ایمنی دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است و سیستم های کمکی ترمز و پایداری شامل: ABS، EBD، BOS، VDC، HBA، ESC، TCS به شما کمک می کنند. گزینه‌هایی مانند حالت‌های مختلف انتقال نیرو (شامل: ۲L، ۴H، ۴L)، قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و کنترل پایداری در سربالایی (HAC) نیز در اینجا وجود دارند و برای مقابله با جاده‌های سرگردان با قدرت و قدرت (حداقل در حد متوسط) آماده هستند. مرحله).

مشخصات فنی KMC T8 را بررسی کنید

در سالهای اخیر آنقدر ماشین چینی با موتور ۱٫۵ لیتری تست کردم که اصلا یادم رفت موتورهای دیگری در دنیا تولید می شود! اما خوشبختانه شرکت JAC متوجه وزن سنگین (نزدیک به ۲ تن) و کاربردهای مختلف پیکاپ شده است و به همین دلیل به فکر یک نیروگاه قدرتمندتر با حجم ۲ لیتر مجهز به توربوشارژر برای T8 بوده که شباهت هایی با این پیکاپ دارد. موتور S5 از نظر ساختار کلی آن یک سری تغییرات کلی و جزئی در اینجا انجام شده است تا موتور با آنچه که یک وسیله نقلیه تجاری دو چرخ محرک نیاز دارد سازگارتر شود.

موتور KMC T8

این موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ در بهترین حالت خود قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت (۵۰۰۰ دور در دقیقه) و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر (۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه) است که شاید در نگاه اول اما پس از مدتی رانندگی عدد شگفت انگیزی به نظر نرسد. با KM C T8 متوجه می شوید که این مقدار واقعا کافی بود.به خصوص ضرایب نسبتا مناسب گیربکس ۶ سرعته دستی به همراه سیستم انتقال قدرت سه حالته به اینجا کمک می کند تا حتی در شیب های نسبتا تند و آفرود متوسط ​​با مشکل خاصی مواجه نشویم. سه حالت ذکر شده عبارتند از: دیفرانسیل عقب معمولی (۲H)، دو دیفرانسیل سبک (۴H) و دو دیفرانسیل سنگین (۴L). البته در حالت عادی بهتر است برای صرفه جویی در مصرف سوخت، بهبود شتاب و کاهش میرایی در همان حالت تک دف بمانید، اما معتقدیم در صورت نیاز گزینه های بیشتری روی داشبورد وجود خواهد داشت.

دیفرانسیل عقب نیز مجهز به قفل الکترونیکی است تا احتمال گیر افتادن خودرو در جاده های ناهموار را به حداقل برساند. البته نباید انتظار داشته باشید که KMC T8 در سطح آفرودهای حرفه ای باشد، اما کاملاً واضح است که ما با یک پیکاپ تراک همسو نیستیم.

مشخصات فنی KMC T8

در مورد مصرف سوخت نیز باید گفت که این پارامتر را نمی توان در شرایط خارج از جاده اندازه گیری کرد، زیرا اشتهای موتور بسته به شیب، ناهمواری یا چسبندگی زمین و همچنین نحوه انتقال نیرو و بسیاری از موارد بسیار متفاوت خواهد بود. موارد دیگر اما در مسیرهای خارج از جاده مصرف ترکیبی خودرو چیزی حدود ۱۰-۱۲ لیتر است (شرایط رانندگی ترکیبی) تست شده است و می توانید برای هر شتاب و شیطنت یک لیتر به این عدد اضافه کنید! از دیگر مشخصات فنی KMC T8 می توان به شاسی مستقل، سیستم تعلیق جلو دوبل و سیستم تعلیق یکپارچه عقب و ترمزهای دیسکی چهار چرخ اشاره کرد.رانندگی با KMC T8

بالاخره استارت را فشار می دهم و با اشتیاق زیاد آماده می شوم، اما ماشین هنوز از زمین خارج نشده است، باید دنده را عوض کنم! در واقع ضریب دنده یک به طرز عجیبی سنگین در نظر گرفته می شود، به طوری که تاخیر اولیه توربو در کارکرد هنگام حمل بار یا عبور از جاده های خارج از جاده اختلالی ایجاد نمی کند، اما این مورد در ترافیک شهری کمی اعصاب ما را به هم می زند، بنابراین گاهی اوقات احساس می کنیم که می خواهیم با دنده ۲ حرکت کنیم. بیایید شروع کنیم! دنده های بعدی نسبت های مناسب تری دارند و عملکرد کلی کلاچ و گیربکس نیز از نظر نرمی و راحتی بالاتر از حد متوسط ​​است.

KMC T8 را تست و بررسی کنید

یکی از نگرانی های من وزن بسیار زیاد خودرو بود، اما خوشبختانه موتور توربوشارژ KMC T8 به خوبی با این اندازه بزرگ کنار آمد و توانستیم شتابی در حدود ۱۲ تا ۱۲٫۵ ثانیه را در یک مسیر صاف ثبت کنیم که برای یک خودرو خوب است. از این اندازه شکایت نمی کند. شتاب ثانویه نیز مناسب است و اگرچه طبق ادعای شرکت نباید از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر شود، اما در سرعت های بالای ۱۰۰ واکنش های پدال گاز راضی کننده بود.

گشتاور KMC T8 در ۱۸۰۰ دور در دقیقه به اوج می رسد و به همین دلیل ما نیازی به معکوس ثابت زیادی نداریم و در بزرگراه می توانید با ۶ دنده فشار را تا حد زیادی از روی موتور بردارید.فقط ای کاش ترمزها کمی قوی تر بودند چون در شرایط فعلی گاهی احساس سنگینی ماشین (البته فقط در هنگام ترمز شدید) به راننده منتقل می شود.

گیربکس و شیفتر KMC T8

از خودروهای این سگمنت انتظار فرمان پذیری بی نقصی نداریم و KMC T8 در سرعت های بالا با حرکات جانبی روبرو می شود اما با توجه به مرکز ثقل و سیستم تعلیق و شاسی مخصوص پیکاپ می توان گفت که هندلینگ خودرو قابل قبول است. خوشبختانه این خودرو از کنترل پایداری هوشمند نیز بهره می برد که در بسیاری از موارد می تواند نجات دهنده باشد. شعاع چرخش فرمان نسبتا خوب است و با توجه به ابعاد کوچکتر بدنه، می توانیم مانور شهری بسیار بهتری نسبت به آمیکو آسنا داشته باشیم! اما به دلیل ارتفاع زیاد نقاط کوری وجود دارد که در برخی معابر کمی ما را آزار می دهد.

وقتی صحبت از کیفیت سواری به میان می آید، ابتدا باید بدانید که با چه نوع ماشینی سروکار دارید. حتی افسانه ای مانند هایلوکس به دلیل شاسی مستقل و فنر عقب (حداقل در مواقعی که بار سبک است) با لرزش زیادی در کابین (مخصوصا در صندلی عقب) مواجه می شود. پس باید فرض کرد که این ضعف برای پیکاپ های آفرود با دو چرخ متحرک (حداقل در این رده قیمتی) تا حدودی طبیعی است.مطمئناً، KMC T8 به دلیل وزن سنگین‌تر، کمی نرم‌تر است، اما همچنان نمی‌تواند سواری مشابه کراس اوورهای با قیمت مشابه را ارائه دهد. به خصوص که صندلی های آن کمی سفت هستند و در نتیجه خشکی ذاتی سیستم تعلیق را خنثی نمی کنند.

فضای بار KMC T8

با تمام این صحبت ها، وقتی فضای بار ماشین سنگین می شود، شرایط تغییر می کند و کیفیت سواری به طور قابل توجهی بهبود می یابد. عایق بندی اتاق نیز قابل قبول است و در سرعت های پایین صدای زیادی به داخل کابین نفوذ نمی کند. با توجه به گشتاور مناسب در دورهای پایین موتور، نیازی به فشار دادن زیاد خودرو نداریم و به همین دلیل در بیشتر مواقع آرامش و سکوت قابل قبولی در داخل کابین KMC T8 وجود دارد. اگرچه سیستم تهویه مطبوع از نوع دستی ساده است، اما باد و قدرت خوبی دارد و می تواند به خوبی اتاق نسبتا بزرگ KMC T8 را خنک کند.

KMC T8 کرمان موتور

حالا بد نیست کمی منحرف شویم تا قابلیت های آفرود KMC T8 را نیز مشخص کنیم. البته انتظار نداریم که نماینده KMC از دیواره سمت راست تا سطح جیپ رانگلر بالا برود، اما با توجه به ارتفاع خودرو و شاسی مستقل و سیستم دو چرخ متحرک، حق داریم انتظار بیشتری داشته باشیم. نسبت به یک ماشین معمولیهمانطور که قبلا ذکر شد، زوایای حمله، طرد و فرار KMC T8 نسبتاً مناسب در نظر گرفته می شود و حتی اگر خودرو سه چرخ باشد، قفل الکترونیکی دیفرانسیل (که البته فقط در عقب است) کمک می کند. در درجه های شیب دار، دیفرانسیل سنگین (۴L) گشتاور بسیار خوبی ارائه می دهد که لبخند را بر لبان شما می نشاند. فقط به یاد داشته باشید که مهمان امروزی مجهز به لاستیک گلی نیست و بنابراین مانند کوهنوردی است که چکمه پوشیده است! مطمئن باشید در صورت استفاده از لاستیک های مناسب، قابلیت های آفرود KMC T8 دوچندان می شود.

سخن پایانی

در صورتی که شما جزو علاقمندان به اخبار تکنولوژی در حوزه خودرو و شناخت و مقایسه خودروهای مختلف با هم هستید می توانید با مراجعه به صفحه خودرو پایگاه خبری پارت نیوز از جدیدترین تکنولوژی ها و اخبار خودرویی آگاه شوید./۴۸۳۸۱۶

نظرات