پشت پرده زندگی ایوانکا ترامپ ( دختر دونالد ترامپ)

0

زنان موفق بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که هر یک به نوبه خود توانسته‌اند با استعداد و مهارت‌هایی که دارند خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه نمایند و بسیار محبوب هستند. از بانوان معروف و بسیار موفق می‌توان به ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا اشاره نمود. او در زمینه‌های شغلی متعددی فعالیت داشته و موفقیت‌های بی‌شماری را از آن خود کرده است. به جرائت می‌توان گفت بخش قابل توجهی از پیشرفت و موفقیت وی به دلیل تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی یا MBA است و به او کمک نموده بتواند بهترین تصمیمات ممکن را در هر شرایطی بگیرد.

اگر می‌خواهید در مورد پشت پرده زندگی ایوانکا ترامپ اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ کیست؟

شاید خیلی از افراد شخصیت واقعی ایوانکا ترامپ را نشناسند و تنها او را دومین بچه ترامپ بدانند. این در حالی است که وی از موفق‌ترین زنان در دنیا است. وی کارآفرین و نویسنده محبوب آمریکایی است و همواره در کتاب‌های خود به بررسی موضوع موفقیت در زندگی و کسب وکار می‌پردازد. ایوانکا ترامپ همچنین در دوره ریاست جمهوری پدرش مسئولیت‌های سیاسی وی را برعهده داشت و مشاور او بود. او با قد ۱۸۲ سانتی‌متر مدتی نیز به عنوان مانکن در حوزه مدلینگ مشغول به فعالیت بود.

لازم است که اشاره کنیم او پیش از ریاست جمهوری پدرش نیز از ستاره‌های آمریکا محسوب می‌شد، زیرا فعالیت درخشانی در زمینه املاک و مستغلات داشت و بنیان گذار مجموعه ایوانکا ترامپ نیز بود. ایوانکا ترامپ در نهایت با جرد کوشنر، سازنده بزرگ املاک و مستغلات ازدواج کرد و دارای سه فرزند است.

بیوگرافی ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ در ۳۰ اکتبر سال ۱۹۸۱ در شهر منهتن نیویورک به دنیا آمد. پدر وی دونالد ترامپ سرمایه دار و مادرش ایوانا، مانکن اهل جمهوری چک بود. او یک بردار بزرگتر به نام دونالد جونیور و یک بردار کوچکتر به نام اریک دارد. اما در زمانی که تنها ۱۰ سال سن داشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و اکنون یک خواهر و بردار ناتنی نیز دارد. در ادامه دوره‌های مختلف زندگی این زن موفق را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دوران کودکی ایوانکا ترامپ

ایوانکا، دختر رئیس جمهور آمریکا در اکتبر سال ۱۹۸۱ متولد شد و در کنار والدین مشهورش و کانون توجهات آن‌ها بزرگ شد. او در سن ۱۰ سالگی که والدین وی از هم جدا شدند راهی مدرسه شبانه‌روزی شد. او در ابتدا در مدرسه چاپین مشغول به تحصیل بود و پس از آن به سالن چوات رزماری در کانکتیکات انتقال یافت. او با وجود ناراضی بودن از سالن چوات به پدر و مادرش قول داد که بهترین نمرات را کسب کند و معدل خود را بالا ببرد. وی در سن ۱۴ سالگی تصمیم گرفت که وارد عرصه مدلینگ شود و نخستین قرارداد خود را Elite Model تنظیم نمود و اولین کار او در سال ۱۹۹۷ در مجله Seventeen به چاپ رسید.

تحصیلات ایوانکا ترامپ

او در ابتدا به مدت دو سال در دانشگاه جرج تاون مشغول به تحصیل بود و پس از آن به دانشگاه پنسیلوانیا که پدرش نیز در آنجا تحصیل کرده بود منتقل شد و سرانجام در سن ۲۳ سالگی در سال ۲۰۰۴ موفق شد در لیسانس اقتصاد و رشته مدیریت بازرگانی یا MBA فارغ التحصیل شود. رشته تحصیلی فوق‌العاده وی و کسب مهارت بی‌نظیر در این حوزه موجب شد که ایوانکا ترامپ در اکثر حوزه‌های شغلی خود موفقیت چشمگیری را تجربه کند و زندگی شاد و هیجان انگیز داشته باشد.

ایوانکا ترامپ

زندگی شخصی و ازدواج ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ دختر ترامپ در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت که با کوشنر توسعه دهنده املاک و کارآفرینی موفق ازدواج کند. او تصمیم گرفت مطابق با دین همسرش به یهودیت ارتدوکس بپیوندد. این زوج معروف دارای سه فرزند به نام‌های آرا بلا رز، دو پسر به نام جوزف فردریک و تئودور جیمز کوشنر هستند.

ایوانکا و ادامه دادن کسب و کار خانوادگی

ایوانکا پس از مدتی که در عرصه مدلینگ مشغول به فعالیت بود، دنیای مدلینگ را دنیایی بی‌رحمانه می‌دانست و جاه طلبی‌های وی و مهارت و دانشی که در زمینه مدیریت بازرگانی داشت او را به سمت تجارت خانوادگی خود سوق داد. او پس از آنکه از مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شد به مدت دو سال در یک شرکت توسعه املاک و مستغلات مشغول به فعالیت شد.

اما پس از مدتی احساس کرد که با قدرت و مهارتی که دارد می‌تواند جایگاه بهتری را به دست آورد. به همین دلیل تصمیم گرفت که به سازمان ترامپ بپیوندد و فعالیت خود را به عنوان معاونت اجرایی خرید و توسعه آغاز نماید. پس از آن نیز در ساختمان‌ها و استراحتگاه‌ها به فعالیت خود ادامه داد. او در نهایت موفق شد که با همکاری دو برادر خود اریک و دونالد جونیور، مجموعه هتل ترامپ را یکی از برترین شرکت‌های مدیریت هتل مجلل است را افتتاح کند. او طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ به شهرت چشمگیری دست یافت و توانست حتی به عنوان قاضی در کنار پدر و برادران خود در NBC حضور پیدا کند.

سایر فعالیت‌های ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا به پشتوانه نام خانوادگی معروف خود تصمیم گرفت که از زنان حمایت نماید و صدای آن‌ها باشد. ازاین‌رو فعالیت خود را در زمینه نویسندگی آغاز نمود و موفق شد در سال ۲۰۰۹ پر فروش‌ترین کتاب خود را به نام ” زنانی که کار می‌کنند” منتشر نماید. علاوه بر این یک برند مد تاسیس کرد. او در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت از این تجارت جدا شود تا به دولت پدرش متمرکز شود و به او کمک کند و این برند را در جولای سال بعدش تعطیل نمود.

ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ و ورود به عرصه سیاست

ایوانکا دختر ترامپ در حوزه سیاست نیز حضوری پر رنگ داشت. او در دوره‌های زمانی مختلفی به حمایت از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات پرداخت. به طوری که از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ حمایت کرد و یکی از دوستان صمیمی چلسی کلینتون است. وی در سال ۲۰۱۲ نیز از ریاست جمهوری میت رامنی حمایت نمود. یک سال پس از آن نیز برای تهیه کمک مالی برای سناتور دموکرات نیوجرسی، کوری بوکر به همراه همسرش یک گردهمایی بزرگ را برگزار کردند.

ایوانکا همچنین در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، به جاه طلبی‌های پدرش برای حضور در کاخ سفید بسیار کمک می‌کرد. حتی از اظهارات تفرقه انگیز دونالد ترامپ نیز خیلی دفاع می‌کرد و موجب شد جنجال‌های بسیاری به راه بیوفتد.

سرانجام ایوانکا در سال ۲۰۱۶ موفق شد که به معرفی پدرش در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در کلیولند، اوهایو حتی پیش از آنکه یک نامزد ریاست جمهوری حزب باشد، بپردازد. او معتقد بود که همواره خود را یک دموکرات یا جمهوری خواه نمی‌داند و انتخاب میان این دو گاهی خیلی دشوار است. او پدر خود را مدافع زنان و حقوق آن‌ها می‌دانست. به طوری که بر اساس دانش و مهارت واقعی به استخدام بهترین افراد برای سمت‌های شغلی مختلف می‌پردازد و هرگز به دنبال تبعیض نژادی نیست.

اما با تمام این تعاریف یک ویدئو لو رفته از اظهارات تحقیرآمیز ترامپ در مورد زنان در سال ۲۰۱۶ موجب شد که کسب وکار وی نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. با وجود این محتوای توهین آمیز جنسی ترامپ، دخترش همواره در کنار پدرش ایستاد اما موجب شد که زنان دیگر احساس قبل را نسبت به او نداشته باشند. ولی ایوانکا همچنین به موفقیت پدرش در مسیر سخت مبارزات انتخاباتی کمک می‌کرد. سرانجام در ۸ نوامبر سال ۲۰۱۶ ترامپ موفق شد به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شود.

ایوانکا ترامپ

ایوانکا به عنوان مشاور دونالد ترامپ در کاخ سفید

بعد از انجام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایوانکا، خواهر و برادرش دونالد جونیور و اریک و همچنین همسرش کوشنر به عنوان اعضای تیم انتقالی پدرش به سمت ریاست جمهوری معرفی شدند. پس از تحلیف ترامپ به عنوان ریاست جمهوری، ایوانکا و کوشنر نیز به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید انتخاب شدند.

ایوانکا در مارس سال ۲۰۱۷ اعلام نمود که به عنوان یک کارمند بدون حقوق در کاخ سفید حضور خواهد داشت. او بیان نمود که اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه مشاوره‌های من به رئیس جمهور شخصی بوده‌اند. این در حالی است که من در مشاوره‌های خود تمامی قوانین اخلاقی را رعایت کرده‌ام. اما با وجود تمامی این حواشی من به عنوان یک کارمند بدون حقوق با رعایت تمامی قوانین همانند سایر فدرال‌ها در دفتر کاخ سفید خدمت رسانی می‌کنم.

در نوامبر سال ۲۰۱۷ ایوانکا پیش از ورود ترامپ به عنوان بخشی از یک تور آسیایی، تحت عنوان سخنران مهمان در کنفرانس حمایت دولت از توانمندی زنان در توکیو ژاپن حضور پیدا کرد. در اواخر نوامبر نیز ترامپ راهی سفر به هند شد تا به عنوان بخشی از موضوع کار آفرینی زنان در اجلاس سالانه جهانی کارآفرینی شرکت نماید و به این ترتیب ایوانکا همواره در کنار دونالد ترامپ پدرش در عرصه‌های سیاسی مختلفی حضور داشت و توانست با دانش مدیریتی خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

کمک ایوانکا به مشاغل کوچک در کرونا

در جریان همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، ایوانکا ترامپ در راستای حمایت از مشاغل کوچک یک بسته وام ۳۴۹ میلیارد دلاری را تحت عنوان برنامه محافظت از چک PPP ارائه نمود. به گفته کاخ سفید، ایوانکا تلاش‌های بسیاری برای متقاعد سازی کنگره هماهنگ و مدیران اجرائی موسسات مالی بزرگ نمود تا بتواند بودجه این برنامه را تامین نماید.

ایوانکا ترامپ

معرفی بهترین کتاب‌های ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ یکی از موفق‌ترین نویسندگان آمریکا است که همیشه در کتاب‌های خود در مورد چگونگی مدیریت زندگی و موفقیت در آن می‌نویسند. او پس از تحصیل در رشته MBA و تاثیرات فوق العاده آن بر جنبه‌های مختلف زندگی‌اش، همواره سعی می‌کند در کتاب‌های خود تمامی افراد به ویژه بانوان را به مدیریت در زندگی تشویق کند. از بهترین کتاب‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·       کتاب زنانی که کار می‌کنند (Women Who Work)

همانطور که اشاره شد ایوانکا ترامپ در طی زندگی خود در زمینه‌های مختلفی مانند کسب وکار، سیاست و … فعالیت چشمگیری داشته است. او در این کتاب به خوبی به بانوان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند در به محیط‌های مختلف راه یابند و به اهداف و موفقیت‌های چشمگیری دست یابند. این کتاب دارای دو نسخه صوتی و الکترونیکی است.

·       کتاب کارت ترامپ : بازی برای پیروزی در کار و زندگی (The Trump Card: Playing to Win in Work and Life)

در این کتاب ایوانکا ترامپ در مورد تجربه‌های شخصی خود و آموزه هایی که از پدرش در مورد کار و زندگی یادگرفته صحبت می‌کند. او معتقد است که همواره باید از عدم قطعیت به نفع خود استفاده نمایید و هویتی ثابت را برای برند خود به وجود آورید. این کتاب برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسید.

حقایقی که در مورد ایوانکا ترامپ که نمی دانید

دانستن در مورد حقایق زندگی انسان‌های موفق موجب می‌شود که ما بتوانیم راحت تر مسیر زندگی خود را بیابیم و می‌تواند خیلی موثر و کمک کننده باشد. از حقایق جالب در مورد ایوانکا ترامپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ایوانکا مدتی همراه با برادرانش در سازمان پدرش مشغول به فعالیت بود و در گستر برند هتل‌های دونالد ترامپ نقش مهمی داشت. اما پس از آن تصمیم به جدا شدن از سازمان گرفت و به تاسیس شرکت‌هایی در زمینه مد، کیف و کفش پرداخت و همچنان در این حوزه‌ها مشغول به فعالیت است.
  • با وجود اینکه دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون دو رقیب سرسخت در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند اما دختران آن‌ها دوستانی صمیمی هستند. در واقع ایوانکا ترامپ و چلسی کلینتون از خیلی مدت‌ها قبل با هم روابط صمیمی و دوستانه‌ای داشته‌اند. همچنین در مصاحبه‌ها نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که هنگامی با هم هستند هرگز از سیاست صحبت نمی‌کنند.
  • ایوانکا ترامپ به عنوان ناب رئیس اجرایی در امور توسعه و اکتساب سازمان‌های ترامپ، درگیر تمامی امور مستغلات و مدیریت هتل این شرکت بود. او ریاست جواهرات ایوانکا ترامپ را بر عهده دارد و در برنامه‌های تلویزیونی مانند کارآموز نیز حضور داشته است.
  • او در میان بازیگران بیشتر از همه به کریستین بیل علاقه دارد و معتقد است که او از لحاظ زیباشناسی بی همتا است.

ایوانکا ترامپ

دارایی ایوانکا ترامپ

فوربس بر اساس تحقیقاتی که انجام داده تا ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ به دارایی و اموال ایوانکا ترامپ را ۳٫۲ میلیارد دلار تخمین زده، اما ترامپ دارای ادعاهای خیلی بیشتری است. او یک میلیون دلار وام از پدر خود دریافت نموده و علاوه بر این توانسته با سرمایه گذاری در حوزه‌های املاک، هتل‌ها، زمین‌های گلف، کازینوها، جمع آوری کمک مالی، محصولاتی با برند ترامپ مانند کراوات و استبک به درآمد و سرمایه فوق‌العاده‌ای دست یابد.

لازم است که اشاره کنیم یکی از مهم‌ترین رازها و علل موفقیت ایوانکا ترامپ در تمامی حوزه‌های کاری و زندگی خود دانش مدیریت و کسب وکار است که وی به خوبی به آن مسلط است. حتی در اکثر افراد موفق دنیا نیز شاهد تاثیرات شگفت انگیز علم MBA بر زندگی و موفقیت‌های آن‌ها هستیم . بنابراین برای موفقیت و دستیابی به اهداف و رویاها نباید از آن غافل شوید.

چگونه می‌توانیم در دوره مدیریت بازرگانی یا MBA شرکت کنیم؟

دوره مدیریت بازرگانی یا MBA می‌تواند برای مدیران و افرادی که می‌خواهند یک کسب وکار نوپا را راه اندازی نمایند بسیار مناسب است. در واقع می‌توان گفت حتی اگر افراد در حوزه کاری خود کاملا متخصص باشند اما اطلاعات چندانی از علم MBA نداشته باشند نمی‌توانند به موفقیت چشمگیری دست یابند و به اهدف کاری و مالی خود دست یابند. ازاین‌رو شرکت در این دوره‌ها را به تمامی افرادی که به دنبال راه اندازی یک کسب وکار هستند پیشنهاد می‌کنیم. دوره حضوری مدیریت بازرگانی یا MBA در اصفهان و تعدادی دیگر از شهرهای کشورتوسط برترین اساتید این حوزه برگزار می‌شود که می‌توانید با شرکت آن‌ها زندگی خود را متحول سازید و هوشمندانه‌ترین تصمیمات را در حوزه کاری و مالی خود بگیرید.

سخن پایانی

ایوانکا ترامپ (+) به عنوان یکی از زنان موفق جهان تنها یک نمونه از افرادی است که از علم MBA استفاده می‌کند و توانسته با استفاده از مزایای بی‌نظیر آن به موفقیت‌های چشمگیری در زندگی خود دست یابد. بنابراین برای موفقیت و پیشرفت همواره باید تلاش داشته باشید و از جدیدترین روش‌های مدیریت بازرگانی استفاده کنید. سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی اصفهان با توجه به اهمیت این مسئله و در راستای حمایت از اقتصاد جامعه و پیشرفت کسب وکارها سالانه دوره‌های متعددی را برگزار می‌کند که می‌توانید به راحتی در آن‌ها شرکت کنید./۲۱۲۲۸۳

نظرات