بیوگرافی علی زنگی آبادی قهرمان دوچرخه سواری کیست؟ +‌علت فوت و همسر و فرزندان

1

بیوگرافی علی زنگی آبادی قهرمان دوچرخه سواری کیست؟ +‌علت فوت و همسر و فرزندان

علی زنگی آبادی متولد ۱۳۳۵ بود و در استان مازندران به دنیا آمد. او ۱۵ سال عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران بود و یک مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را در کارنامه خودش داشت.

علی زنگی آبادی کیست و اهل کجاست

علی زنگی آبادی قهرمان دوچرخه سواری ایران و آسیا و ملی پوش پیشین دوچرخه سواری ایران متولد سال ۱۳۳۵ در کرمان بوده که در یازدهم شهریور به علت ایست قلبی و دوره ای بیماری سخت در سن ۶۷ سالگی درگذشت. وی رییس سابق فدراسیون دوچرخه سواری ایران و عضو تیم ملی دوچرخه سواری بوده که ۱۱ شهریور از دنیا رفت.

علی زنگی‌آبادی از ۱۳۶۹ به مدت چهار سال مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری و از ۱۳۸۱ به مدت دو سال نایب‌ رئیس فدراسیون دوچرخه‌ سواری ایران بوده است.

بیوگرافی علی زنگی آبادی قهرمان دوچرخه سواری کیست؟ +‌علت فوت و سوابق ورزشی

بیوگرافی

علی زنگی آبادی در سال ۱۳۳۵ در کرمان دیده به جهان گشود و در رشته دوچرخه سواری فعالیت می کرد، وی رییس سابق فدراسیون دوچرخه سواری ایران و ۱۵ سال عضو تیم ملی دوچرخه سواری بوده و مدال های متعددی زیادی برای کشور به ارمغان آورد.

ریاست فدراسیون دوچرخه سواری و مسئولیت نایب رئیسی و مربیگری تیم های ملی دوچرخه سواری از جمله سوابق ایشان می باشد.

علت فوت و درگذشت علی زنگی آبادی

متاسفانه با خبر شدیم علی زنگی آبادی پیشکسوت رشته دوچرخه‌سواری ایران و آسیا ساعاتی پیش به علت عارضه قلبی و پس از سپری کردن یک دوره درمانی در سن ۶۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

علت فوت و درگذشت علی زنگی آبادی

علی زنگی‌آبادی بعد از یک دوره بیماری سخت درگذشت. او سالها با بیماری مبارزه کرد و در نهایت در ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ تسلیم مرگ شد.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان در پی درگذشت این اسطوره رکاب زنی ایران، پیام تسلیتی صادر کرد که در این پیام آمده است:«خبر درگذشت قهرمان با سابقه علی زنگی‌آبادی که جلوه‌ای همیشه ماندگار در اخلاق و ادب بود موجب تاثر و اندوه جامعه بزرگ ورزش استان و کشور شد.

این قهرمان فقید و خوشنام که ریاست فدراسیون دوچرخه سواری را در کارنامه ورزشی خود داشت بی شک در قلب های ما زنده خواهد ماند.

از درگاه الهی برای روح آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای خانواده داغدار صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.»

خانواده و فرزندان و همسر

از زندگی شخصی و همسر و فرزندان علی زندگی آبادی خبری در دست نیست

سوابق علی زنگی آبادی دوچرخه سوار

سوابق

زنگی آبادی  دوچرخه سوار اهل ایران است که ۱۵ سال در تیم ملی دوچرخه سواری ایران فعالیت کرد و دارای مدال طلای ایران و آسیا بود. او سمت‌های مربیگری تیم ملی دوچرخه‌سواری، نایب رییسی و ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری را نیز برعهده داشت.

مرحوم علی زنگی آبادی دارنده یک مدال طلا، یک نقره و چهار برنز را در مسابقات قهرمانی آسیا می باشد.

عکس و بیوگرافی علی زنگی آبادی

تیم ملی

او در سال ۱۳۵۴ عضو تیم ملی شد و پانزده سال عضو این تیم بود. در ۱۳۵۶، قهرمان کشور شد. در چهار تور دور شمال (۱۳۶۲)، تهران ـ خرمشهر (۱۳۶۳)، کرمان و بوشهر ـ شیراز پیراهن طلایی قهرمانی را بر تن کرد و قهرمان تور بین‌المللی عربستان (۱۳۵۷) و نایب قهرمان تور بین‌المللی ترکیه نیز شده است.

مربیگری

مرحوم زنگی‌آبادی از ۱۳۶۹ به مدت چهار سال مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری و از ۱۳۸۱ به مدت دو سال نایب‌ رئیس فدراسیون دوچرخه‌ سواری ایران بوده است.

مراسم تشییع  و خاکسپاری

مراسم تشییع پیکر این چهره پرافتخار ورزش ایران دوشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۱۰ صبح در پیست دوچرخه‌سواری آزادی برگزار خواهد شد. / مهر

1 دیدگاه در “بیوگرافی علی زنگی آبادی قهرمان دوچرخه سواری کیست؟ +‌علت فوت و همسر و فرزندان

  1. مهندس گفت:

    کرمان نه مازندران…

نظرات