فیلم لحظه هولناک سقوط هواپیمای پریگوژین رهبر گروه واگنر و واکنش ها ببینید

0

فیلم لحظه هولناک سقوط هواپیمای پریگوژین رهبر گروه واگنر و واکنش ها ببینید

پریگوژین رهبر گروه واگنر در سانحه سقوط هوپیما جان باخت. او به تازگی علیه پوتین کودتا کرده بود و حالا چنین سرنوشت تلخی برایش رقم خورد و کشته شد. فیلم سقوط هواپیمای پریگوژین رهبر گروه واگنر و واکنش ها ببینید

فیلم لحظه هولناک سقوط هواپیمای پریگوژین رهبر گروه واگنر و واکنش ها ببینید

بر اثر سقوط یک فروند هواپیما در شمال روسیه، ۹ نفر به همراه «پریگوژین» فرمانده گروه واگنر کشته شدند. ویدئوی جدید و کاملتر از لحظه سقوط هواپیمای پریگوژین، رهبر گروه واگنر در فضای مجازی منتشر شد که در زیر می بینید.

فیلم سقوط هواپیمای پریگوژین رهبر گروه واگنر

 

روز گذشته هواپیمای خصوصی متعلق به پریگوژین سقوط کرد و جسد سوخته او نیز در حوالی سقوط خواپیما پیدا شد. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند یک هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر سقوط کرده است. مطابق این گزارش‌ها همه سرنشین‌های این هواپیما کشته شده‌اند. بی بی سی جهانی از مرگ رهبر گروه واگنر در این سقوط هواپیما خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آن گونه که آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرده، نام «یوگنی پریگوژین»، رئیس واگنر در میان مسافران هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو قرار دارد. سازمان هواپیمایی کشوری روسیه اسامی همه مسافران هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو را منتشر کرد که در میان این فهرست نام پریگوژین و معاونش اوتکین نیز دیده می‌شود.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه تأیید کرد که یوگنی پریگوژین در هواپیمای سقوط کرده در منطقه تور روسیه حضور داشته است. آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه در این ارتباط گفت: «هواپیمایی که در شمال مسکو سقوط کرد بر اساس مجوز حریم هوایی صادر شده از زمین بلند شده بود.»

همچنین کانال متعلق به گروه واگنر در تلگرام، مرگ «یوگنی پریگوژین»، فرمانده این گروه را در سانحه هوایی در شمال مسکو تأیید کرد.

ساعاتی پیش از این اعلام شد که بر اثر سقوط یک فروند هواپیما در شمال روسیه، ۹ نفر به همراه «پریگوژین» فرمانده گروه واگنر کشته شدند.

این در حالیست که مقامات مسکو در ساعات ابتدایی انتشار این خبر، مرگ «پریگوژین» را تأیید نکرده بودند.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، این هواپیما یک جت شخصی با شماره ثبت RA-۰۲۷۹۵ در حال پرواز از مسکو و حامل ۱۰ مسافر بود که نزدیک منطقه «تور» سقوط کرد.

به گزارش روسیا الیوم، سازمان هواپیمایی کشوری روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «پریگوژین» (فرمانده واگنر) یکی از مسافران هواپیمایی است که متلاشی شده است. وی در این حادثه کشته شد.

بیانیه وزارت امور اضطراری روسیه

در بیانیه وزارت امور اضطراری روسیه آمده است: تحقیقات درباره پشت پرده سقوط این هواپیما که مؤسس گروه واگنر نیز در آن بود آغاز شده است.

این بیانیه می‌افزاید: هواپیمای تجاری خصوصی Embraer در تور (Tver) سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند. این هواپیما از مسکو به سمت سن پترزبورگ در حرکت بود. مالک هواپیما نیز «پریگوژین» اعلام شده است.

سایت روسی «ریدووکا» اعلام کرد: هواپیمای دوم مرتبط با فرمانده واگنر بر فراز مسکو در حال پرواز است و اجازه فرود در فرودگاه ای پایتخت روسیه را درخواست نکرده است. احتمال دارد که «پریگوژین» فقط نام خود را به دلایل امنیتی در فهرست مسافران هواپیما ثبت کرده باشد؛ اما سوار هواپیمای دیگری شده باشد.

اطلاعات ناوبری حاکی از آن است که هواپیمای سقوط کرده در شمال مسکو تا ارتفاع ۲۸۰۰۰ فوتی صعود کرد و قبل از قطع تماس، سقوط کرده است.

علت سقوط هواپیما

«یوگنی پریگوژین»، فرمانده گروه شورشی واگنر در اواخر ژوئن علیه مسکو دست به شورش زده بود و در نهایت ظرف ۲۴ ساعت عقب‌نشینی کرد. او از افراد نزدیک به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه بود.

گروه واگنر به عنوان گروهی وابسته به روسیه شناخته می‌شود و در چند ماه گذشته روابط این گروه با مسکو با چالش‌هایی روبرو شده بود.

واگنر از کودتا در نیجر نیز حمایت کرده بود و بیست روز پیش نیز، همزمان با کودتا در نیجر، پریگوژین اعلام کرده بود که نیروهای واگنر آماده افزایش حضور در آفریقا هستند. نقش این گروه در حمایت از دولت‌های مالی و جمهوری آفریقای مرکزی، یکی از نگرانی‌های دولت‌های غربی محسوب می‌شود. آمریکا این گروه را به جنایت گسترده متهم و تحریم‌هایی را علیه این گروه که آن را سازمان «تبهکار» نامیده، اعمال کرده است.

برخی از منابع روسی در کانال های تلگرامی تصویری از جسد یوگنی پریگوژین رئیس واگنر را منتشر کرده اند.

عکس جسد سوخته پریگوژین رهبر واگنر

روز چهارشنبه جت شخصی متعلق به پریگوژین در نزدیکی مسکو پایتخت روسیه سقوط کرد.نیروهای امدادی اعلام کردند که ۱۰ تن از سرنشینان این هواپیما کشته شدند.

نظرات