معرفی ۵ رمان عاشقانه خارجی با پایان خوش

0

داستان‌های عاشقانه با پایان خوش، جایگاه ویژه‌ای در قلب خوانندگان دارند. این داستان‌ها ما را امیدوار می‌کنند و همچنین یادآوری می‌کنند که عشق واقعی، ارزش جنگیدن را دارد.
اگر فردی رمانتیک اما ناامید هستید که به دنبال کتاب‌های دلگرم‌کننده می‌گردید، این مطلب برای شماست، زیرا در آن فهرستی از رمان های عاشقانه خارجی با پایان‌ خوش را گردآوری کرده‌ایم که مطمئنا قلب هر کسی را گرم می‌کنند. از داستان‌های کلاسیک گرفته تا عاشقانه‌های مدرن، این رمان‌ها به خواننده‌ها یادآوری می‌کنند که عشق همه‌چیز را تسخیر می‌کند. در ادامه به معرفی ۵ رمان عاشقانه خارجی با پایان خوش می‌پردازیم.

رمان عاشقانه

غرور و تعصب

غرور و تعصب رمانی نوشته‌ی جین آستین است که برای نخستین‌بار در سال ۱۸۱۳ منتشر شد. داستان این رمان عاشقانه در اوایل قرن نوزدهم در انگلستان اتفاق می‌افتد و داستان الیزابت بنت، دومین خواهر از پنج خواهر و هنجارهای اجتماعی و انتظارات زمانه‌ی او را روایت می‌کند.

این رمان در درجه‌ی اول بر موضوع ازدواج و فشار جامعه بر زنان جوان برای ازدواج جهت تامین امنیت مالی و نه عشق متمرکز است. الیزابت، زنی بااراده و مستقل است که در ابتدا نظری منفی نسبت به آقای دارسی، نجیب‌زاده‌ای ثروتمند و مغرور پیدا می‌کند. با این حال، در ادامه الیزابت متوجه پیش‌داوری‌های خود شده و کم‌کم به آقای دارسی علاقه‌مند می‌شود.

آستین در طول کتاب غرور و تعصب قراردادهای اجتماعی آن زمان، به ویژه تاکید بر ثروت و موقعیت اجتماعی را به هجو می‌آورد و اهمیت شخصیت و اخلاق فردی را برجسته می‌کند. دیالوگ‌های طنزآمیز و طرح پیچیده‌ی رمان، غرور و تعصب را به یک اثر کلاسیک در ادبیات انگلیسی تبدیل کرده و موجب شده از این رمان در فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و نمایشنامه‌های متعددی اقتباس صورت بگیرد.

از زمان موفقیت در سال ۱۸۱۳، غرور و تعصب یکی از محبوب‌ترین رمان‌های انگلیسی باقی مانده است. جین آستین این اثر درخشان را «فرزند عزیز خودش» نامیده بود.

جین ایر

جین ایر، شاهکار تکان‌دهنده‌ی شارلوت برونته و منتشرشده در سال ۱۸۴۷ است. این رمان داستان زندگی قهرمانی به نام جین ایر را از کودکی تا بزرگسالی دنبال می‌کند. این رمان، رمانی است که استحکام واقعی شخصیت را به نسل‌ها آموزش می‌دهد.

داستان این رمان در اوایل قرن نوزدهم در انگلستان رخ می‌دهد و حول موضوعات عاشقانه، طبقات اجتماعی و جنسیت می‌گردد. جین ایر زنی بااراده است که برای رسیدن به آرزوهایش بر ناملایمات اجتماعی غلبه می‌کند. او در کودکی یتیم می‌شود و پیش عمه‌ی ظالمش، خانم رید فرستاده می‌شود.

پس از اتمام مدرسه‌ای که سیاست‌هایی بسیار سختگیرانه نیز داشته، جین در تالار تورنفیلد به عنوان یک فرماندار منصوب می‌شود و در آن‌جا عاشق کارفرمایش، آقای روچستر می‌شود. با این حال، رابطه‌ی آن‌ها با راز تاریکی که آقای روچستر آن را حفظ کرده است، تهدید می‌شود. آیا او باید با آقای روچستر بماند یا از عقاید خود پیروی کند، حتی اگر به معنای ترک معشوقش باشد؟ در نهایت، احساس قوی اخلاقی جین، او را وادار می‌کند تا تورنفیلد را ترک کند، اما این رمان در نهایت با پایانی خوش مواجه می‌شود.

برونته در طول رمان هنجارهای اجتماعی و انتظارات زنان در انگلستان قرن نوزدهم را به چالش می‌کشد و ایده‌ی فردگرایی و اتکا به خود را ترویج می‌کند. عناصر گوتیک رمان، مانند شخصیت مرموز برتا میسون، همسر آقای روچستر، به فضای پرتعلیق آن می‌افزاید. جین ایر یکی از آثار کلاسیک ادبیات انگلیسی محسوب می‌شود و در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و نمایشنامه‌های مختلفی مورد اقتباس واقع شده است.

النور و پارک

النور و پارک رمانی است که توسط رینبو راول نوشته شده و در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. این رمان داستان النور، دختر نوجوانی با موهای قرمز و اضافه‌وزن و پارک، پسر نوجوان دورگه‌ی کره‌ای را روایت می‌کند که در سال ۱۹۸۶ در اوماها، نبراسکا، عاشق یکدیگر می‌شوند.

داستان این رمان در پس‌زمینه‌ای از اضطراب نوجوانان، قلدری و اختلال در عملکرد خانواده رقم می‌خورد. النور از خانواده‌ای فقیر و بدرفتار آمده، در حالی که پارک در خانواده‌ای پایدارتر و حمایت‌گر رشد کرده است. آن‌ها در ابتدا به دلیل عشق مشترکشان به موسیقی و کمیک با هم ارتباط برقرار می‌کنند و در ادامه رابطه‌ی آن‌ها عمیق‌تر می‌شود، زیرا افکار و احساسات خود را از طریق یادداشت‌های دست‌نویس به اشتراک می‌گذارند.

این رمان به موضوعاتی از جمله عشق اول، هویت و چالش‌های بزرگ شدن می‌پردازد و پیچیدگی و آشفتگی عاشقانه‌ی نوجوانی و دشواری‌های هدایت روابط در مواجهه با فشارهای اجتماعی و مسائل خانوادگی را نیز به تصویر می‌کشد. این رمان همچنین به موضوعات نژادی و هویت فرهنگی می‌پردازد، زیرا پارک تلاش می‌کند تا میراث کره‌ای خود را با تربیت آمریکایی خود آشتی دهد.

النور و پارک افتخارات متعددی از جمله پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز، کتاب افتخاری مایکل ال پرینتز در سال ۲۰۱۴ برای تعالی در ادبیات بزرگسالان جوان و جایزه‌ی کتاب بوستون گلوب هورن سال ۲۰۱۳ برای بهترین کتاب داستانی را به خود اختصاص داده است.

دفترچه خاطرات

دفترچه یادداشت یک رمان عاشقانه اثر نیکلاس اسپارکس است که در سال ۱۹۹۶ منتشر شده است. این رمان داستان زوج جوانی به نام‌های نوآ کالهون و آلی نلسون را روایت می‌کند که در تابستان سال ۱۹۴۶ در روستایی در کارولینای شمالی عاشق یکدیگر می‌شوند.

هر چند وقت یک‌بار، یک داستان عاشقانه چنان قلب ما را تسخیر می‌کند که به تجربه‌ای که برای همیشه به یاد خواهیم سپرد، تبدیل می‌شود؛ دفترچه خاطرات نیز از همین دسته داستان‌های عاشقانه محسوب می‌شود. این کتاب بزرگداشتی است بر این که چگونه مفهوم عشق می‌تواند بی‌زمان باشد.

این رمان در قالب داستانی رخ می‌دهد که توسط یک مرد سالخورده، دوک، برای زنی سالخورده که حافظه‌اش در حال از بین رفتن است، در یک خانه‌ی سالمندان روایت می‌شود. دوک از دفترچه‌ای که داستان رابطه‌ی عاشقانه‌ی نوآ و آلی را روایت می‌کند برای او می‌خواند. این رمان بین امروز و گذشته به عقب و جلو می‌رود و داستان عاشقانه‌ی جوانی این زوج و سال‌های پایانی زندگی آن‌ها را که پس از سال‌ها جدایی دوباره به هم می‌پیوندند، روایت می‌کند.

دفترچه خاطرات به موضوعاتی از جمله عشق، از دست دادن و قدرت حافظه می‌پردازد و شدت و اشتیاق عشق اول و همچنین چالش‌ها و فداکاری‌هایی را که با آن همراه است، به تصویر می‌کشد. رمان دفترچه خاطرات در میان خوانندگان محبوبیت زیادی یافت و در سال ۲۰۰۴ با بازی رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز به فیلمی موفق تبدیل شد.

عشق و ژلاتو

عشق و ژلاتو یک رمان عاشقانه اثر جنا ایوانز ولش است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. در این کتاب عاشقانه و پرفروش نیویورک تایمز، گذراندن یک تابستان در ایتالیا، تبدیل به ماجراجویی یک سفر جاده‌ای در سراسر توسکانی تبدیل می‌شود. لینا تابستان را در توسکانی می‌گذراند، اما حال و حوصله‌ی آفتاب و مناظر افسانه‌ای معروف ایتالیا را ندارد. او تنها به این دلیل آن‌جاست که آرزوی مادرش پیش از مرگ این بود که لینا پدرش را بشناسد. اما این چگونه پدری است که شانزده سال است که ناپدید شده؟ تنها کاری که لینا می‌خواهد انجام دهد این است که به خانه برگردد.

اما پس از آن، به لینا دفترچه‌ای داده می‌شود که مادرش زمانی که در ایتالیا زندگی می‌کرد، نگه داشته بود. لینا دنیایی جادویی از عاشقانه‌های مخفی و هنر را کشف می‌کند، دنیایی که او و رن، پسر جوان و خوش‌تیپ ایتالیایی را ترغیب می‌کند تا راه مادرش را دنبال کنند و رازی را کشف کنند که برای مدت طولانی پنهان مانده است. این راز، همه‌ی چیزهایی را که لینا درباره مادرش، پدرش و حتی خودش می‌دانست، تغییر می‌دهد.

تمام آثار معرفی‌شده در این یادداشت در طاقچه موجود هستند. برای دانلود کتاب رمان و انواع کتاب‌های داستانی و غیرداستانی می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کنید./۲۰۲۲۶۲

نظرات