۸ نکته مهم برای خرید کیف و کوله مدرسه

1

با نزدیک شدن به مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید والدین و کودکان به فکر تهیه لوازم التحریر و خرید کیف و کوله پشتی مدرسه می افتند. فروشگاه های مختلف در سراسر کشور با نزدیک شدن به سال تحصیلی , محصولات جدید خود را آماده استقبال از کودکان می کنند. کودکان با هیجان در تکاپوی خرید کیف و کفش و لباس و … برای رفتن به مدرسه  هستند. آنها با خوشحالی زیاد منتظر رفتن به مدرسه و آشنایی با محیط جدید و دوستان جدید هستند. و در این میان خرید کیف و کوله پشتی برای مدرسه یکی از مهمترین و جذاب ترین خریدها برای کودکان محسوب می گردد.

 کیف و کوله پشتی

حال شاید سوال اساسی این باشد که برای خرید کوله پشتی پسرانه مدرسه و یا کوله پشتی دخترانه مدرسه چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم تا که بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

کوله پشتی بچه گانه محبوب ترین اکسسوری برای بچه های مدرسه و مهد کودک است که در رنگ ها، اندازه ها، جنسهای و طرحهای مختلف ارائه شده است. کوله پشتی ها مختص سن سال خاصی نیستند و به راحتی می‌توانند با انتخاب‌، سبک‌های خود مورد استفاده قرار گیرند و استفاده از آنها فوق‌العاده راحت است. هر کودک سلیقه مخصوص به خود را در مورد فرم و سایز کوله پشتی مورد علاقشان را دارند، و برخی کوله پشتی بچه گانه سایز بزرگ را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر فضای جانبی کوله پشتی را نیز نیاز دارند. داشتن پارتیشن‌های بیشتر به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا کتاب‌های کوچک جیبی و دفترچه‌ها، جا مدادی , جا قمقمه و غیره را مرتب بچینند. کوله‌ پشتی‌ها به کیف‌های مدرسه ترجیح داده می‌شوند، زیرا حمل آن‌ها آسان است، همچنین وزن کوله پشتی بطور نسبی در سرتاسر بدن تقسیم می‌شود، در صورتی که بدرستی از آن استفاده گردد.

اکثر والدین انتخاب کیف و کوله مدرسه مناسب را یک امر مهم برای حفظ سلامتی کودک می‌دانند. در نتیجه دانستن و نیز رعایت یکسری نکات می‌تواند شما را در خرید فوق‌العاده و مناسب کمک نماید. درست است که زیبایی یک کوله پشتی دخترانه و یا کوله پشتی پسرانه مهم است ولی فاکتورهای زیاد دیگری نیز وجود دارد تا که علاوه زیبایی سلامت کودک را نیز به مخاطره نیندازد.

کیف و کوله پشتی

۸ ویژگی‌ مهم برای خرید کیف و کوله مدرسه مناسب

۱-    کیفیت کوله پشتی

جنس کیف و کوله مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی قرار است کوله پشتی حجم زیادی از وسائل مدرسه را در خود نگهداری کند و در طول سال تحصیلی بصورت مداوم از آن استفاده شود. پس نمی‌توان نسبت به جنس کوله‌ها بی‌تفاوت بود. یک کوله پشتی خوب باید داری استحکام بالایی باشد. جنس برزنت با ترکم مناسب این ویژگی‌ را دارد و برای انواع مدل‌های کیف مدرسه استفاده می‌شود.

۲-    وزن کوله پشتی

میزان وزن وسائل مدرسه به خودی خود زیاد است اگر قرار باشد که کوله پشتی نیز وزن مضاعف زیادی را داشته باشد. این امر می تواند  فشار زیادی را به ستون فقرات کودک وارد کند و باعث آسیب رساندن به کمر کودک خواهد شد. کوله پشتی استاندار و سبک و یا استفاده از کوله پشتی چرخدار تا حدود زیادی می تواند از آسیب رساندن به ستون فقرات کودکان جلوگیری کند. یک کوله مناسب برای مقطع ابتدایی می بایست وزنی معادل ۱۰ الی ۱۵ درصد از وزن کودک باشد.

داشتن یک کوله پشتی بچه گانه غیر استاندارد می تواند منجر به آسیب به ستون فقرات کودک شود. هنگامی که کودک یک کوله پشتی سنگین و غیر استاندارد را به شیوه ای نادرست روی شانه حمل می کنید، ممکن است باعث آسیب به شانه، ستون فقرات یا کمر شود.

۳-    ابعاد مناسب کوله پشتی

انتخاب یک کوله پشتی با ابعاد مناسب که هم تامین کننده نیاز کودک باشد و هم متناسب با سن و قد او بسیار مهم است در این رابطه ارتفاع کوله پشتی شاخصه مهمی برای مناسب بودن یا عدم تناسب یک کوله پشتی درنظر گرفته می شود. در حالت طبیعی کوله پشتی به هنگام قرار گرفتن بر پشت کودک باید ۳ سانتی متر بالاتر از خط گودی کمر قرار بگیرد.

۴-    بند استاندار کوله پشتی

بند های کوله پشتی باید محکم, نرم و پهن باشد. و از همه مهمتر اندازه بندهای کوله حتما باید قابل تنظیم باشد. بندهای قابل تنظیم این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید آن را متناسب با قد دانش‌آموز تنظیم کنید. باید کیف یا کوله به نحوی تنظیم شود که چسبیده به  کمر باشد. بندهای خیلی شل باعث به عقب کشیده شدن می‌شود و فشار زیادی را به کمر وارد می کنند. بیشتر وزن یک کوله پشتی در هنگام استفاده بر روی بندها و شانه ها فشار وارد می کند که بندهای پهن و دارای پدهای نرم مشبکی علاوه بر فشار کمتر به شانه ها از تعریق جلوگیری می کنند. همچنین کوله پشتی مناسب باید داری بند کمری و سینه ای باشد تا وزن وارد شده به ستون فقرات را متعادل‌تر کند.

کیف و کوله پشتی

۵-    قابل شستشو بودن کوله پشتی

کودکان معمولا استعداد زیادی در کثیف کردن وسایل شخصی خود دارند. و چون کوله پشتی وسیله ایست که تقریبا همه روزه و رد طول سال تحصیلی مداوم از آن استفاده می شود؛ ضد آب و قابل شستشو بودن کوله پشتی یکی از مهمترین پرامترهای انتخاب کوله پشتی برای مدرسه است.

کیف و کوله پشتی

۶-    جادار بودن کیف و کوله پشتی

یک کوله پشتی برای مدرسه باید جادار باشد تا کودک بتواند تمام وسائل مورد نیاز خود را در آن جای دهد و نیز باید بنحوی طراحی شده باشد تا کودک بتواند براحتی وسائل مورد نیاز خود را از آن خارج نماید. قابل تفکیک بودن وسائل از هم یک امتیاز مهم در یک کوله پشتی محسوب می گردد. کیف‌های مدارس معمولا با جیب‌های متنوعی طراحی می‌شوند. مثلا محل قرارگیری کتاب‌ها و دفترچه ها با محل قرارگیری مدادها تفکیک شده است. این مسئله باعث می‌شود تا دانش‌آموز با نظم و ترتیب هر چیزی را در جای مخصوص خود قرار دهد. داشتن قسمت‌های مختلف باعث می‌شود تا از درهم ریختگی وسایل جلوگیری شود و کیف دوام و استحکام بیشتری داشته باشد.داشتن جیب‌های متعدد علاوه بر براورده کردن این امر باعث عدم تمرکز وزن بر روی ستون فقرات می گردد. قرینه بودن جیب ها روی کوله پشتی به توزیع متعادل وزن روی شانه و ستون فقرات دانش‌آموزان کمک می‌کند.

کیف و کوله پشتی

۷-    زیپ مورد استفاده در کیف و کوله مدرسه

کیف و کوله مدرسه در طول روز توسط دانش‌آموز بارها و بارها باز و بسته می‌شود. اگر زیپ استفاده شده در کیف از کیفیت مناسب برخوردار نباشند بسرعت خراب می‌شوند.

معمولا در یک کیف از زیپ دوطرفه استفاده می‌شود و بخش‌های مختلف کیف با استفاده از زیپ از هم جدا می‌شود. بررسی جنس زیپ‌ها و استحکام آن‌ها به ماندگاری هر چه بیشتر کیف کمک می‌کند. چون خراب شدن زود هنگام آنها  باعث می‌شود که عملا نتوان از کیف استفاده کرد.

زیپ‌ها به منظور جدا کردن بخش‌های مختلف کیف و محافظت از وسایل داخل کیف طراحی می‌شوند. زیپ باید روان باز و بسته شود و دندانه‌های آن کاملا سالم باشد. زیپ‌های دو طرفه انتخاب عاقلانه تری است و به راحتی از هر دو طرف زیپ باز و بسته می‌شود و اگر یکی از آن ها خراب شود زیپ دوم قابل استفاده است. کیف و کوله مدرسه بهتر است از زیپ با دندانه های درشت استفده شده باشد تا با استفاده مکرر معیوب نشود.

۸-    طرح و رنگ کوله پشتی

جذابیت در طرح و مدل کیف مدرسه مهم است چرا که کودکان به طرح و رنگ کوله پشتی اهمیت می دهند و انتخاب  یک کوله پشتی پسرانه شیک و یا کوله پشتی دخترانه جذاب می تواند آنها را تشویق به استفاده از کوله پشتی کند و آنها از داشتن یک کوله پشتی با رنگ و طرح جذاب کودکانه خود لذت ببرند. دیگر رنگ کیف و کوله مدرسه محدود به رنگ‌های تیره نیست. تنوع رنگی بالای کیف‌های مدرسه باعث شده تا دست دانش‌آموزان برای خرید باز باشد. این روزها مدل‌های اختصاصی با رنگ و طرح متفاوت برای دختران و پسران طراحی شده است. اگر کودک شما در مقاطع پایین‌تر است بهتر است رنگ‌های زیاد روشن را برای کوله‌پشتی انتخاب نکنید چون مرتبا باید آنها را تمیز کنید. شستشوی مداوم کیف هم به بافت کیف آسیب می‌زند.

بهترین مرکز خرید کوله پشتی دخترانه و پسرانه:

فروشگاه کوله پشتی بچه گانه زیادی وجود دارند که هر کدام سبک خاصی را به مشتریان خود ارائه می دهند. فروشگاه اینترنتی  برندپوش یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی کوله پشتی بچه گانه است که امکان خرید را بصورت حضوری نیز برای شما عزیزان فراهم نموده است. همه کوله پشتی بچه گانه در فروشگاه برندپوش خارجی و از بهترین برندهای معتبر دنیا هستند. که با بهترین کیفیت ساخته شده اند. شما با هر سلیقه ای می توانید بهترین کوله پشتی پسرانه و نیز بهترین کوله پشتی دخترانه را براحتی برا ی کودک خود خریداری کرده و بدون هزینه ارسال درب منزل دریافت نمایید. شما در برندپوش نگرانی برای انتخاب سایز و طرح نخواهید داشت چرا که تمام محصولات در فروشگاه دارای ابعاد دقیق و همچنین چندین عکس از زوایای مختلف و نیز ویدیو از محصول است. و همچنین تیم پشتیبان وبسایت و نیز پیج اینستاگرام در کنار شما خواهند بود تا شما بهترین تجربه خرید از یک فروشگاه اینترنتی را تجربه نمایید./۲۰۲۱۳۹

1 دیدگاه در “۸ نکته مهم برای خرید کیف و کوله مدرسه

  1. وحید گفت:

    ممنون از این مقاله به خوبی به والدین کمک می‌کند تا در انتخاب کوله پشتی برای کودکان خود دقت کنند و به سلامتی آنها اهمیت بدهند. نکات ارائه شده در مقاله نشان‌دهنده توجه به جوانب مختلف از جمله سلامتی کودک، راحتی حمل، و کیفیت است.

نظرات