فیلم مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری پروین خواننده قدیمی در بهشت زهرا

0

فیلم مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری پروین خواننده قدیمی در بهشت زهرا

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری پروین خواننده قدیمی در بهشت زهرای تهران روز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ با حضور مردم و خانواده و اهالی موسیقی برگزار شد.

فیلم مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری پروین خواننده قدیمی در بهشت زهرا

مراسم خاکسپاری پروین خواننده قدیمی

مراسم خاکسپاری پروین خواننده قدیمی در بهشت زهرا تهران روز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ با حضور مردم و خانواده و اهالی موسیقی برگزار شد و ویدئوی همخوانی مردم با آهنگ ماندگار پروین در خاکسپاری‌اش در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت که در ویدئوی زیر می بینید

فیلم همخوانی غوغای ستارگان توسط مردم در مراسم تشییع پروین نوری وند

در زیر ویدئوی همخوانی غوغای ستارگان توسط مردم در خاکسپاری پروین نوری وند را ببینید:

پروین نوری وند که آهنگ «غوغای ستارگان» او را جاودانه کرد امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.
بازخوانی آهنگ‌های قدیمی یکی از متداول‌ترین کارهایی‌ست که تعدادی از خوانندگانانجام می‌دهند، اما اینکه یک آهنگ چندین بار و توسط خواننده‌های مختلف بازخوانی شود، نشان از ارزش‌های هنری آن آهنگ دارد؛ مثل «غوغای ستارگان» با صدای پروین،شعر کریم فکور و آهنگ‌سازی زنده‌یاد همایون خرم.

پروین نوری‌وند در سال ۱۳۱۷ در تهران متولد شد. علاقه‌اش به قمرالملوک وزیری موجب شد تا به واسطه توران مهرزاد، به همایون خرم، معرفی شد و پا به عرصه هنر نهاد. وی بیش از ۳۰۰ ترانه و آواز در دهه ۳۰ و ۴۰ همچون غوغای ستارگان، پیک سحری، درد عشق و انتظار و زمستان خواند و در برنامهٔ گلها از جمله یک شاخه گل و گل‌های رنگارنگ اجراهایی داشت و سرانجام در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ در سن ۸۵ سالگی در تهران درگذشت.

نظرات