۱۲ آگوست روز جهانی جوانان مبارک ؛ عکس و متن تبریک روز جوانان ۲۰۲۳

0

۱۲ آگوست روز جهانی جوانان مبارک ؛ عکس و متن تبریک روز جوانان ۲۰۲۳

۱۲ آگوست روز جهانی جوانان نامگذاری شده است. امسال روز جهانی جوانان در تقویم شمسی برابر است با شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ که در سراسر دنیا جشن گرفته میشود. روز جهانی جوان یک رویداد سالانه است که در ۱۲ اوت، برگزار می‌شود. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده است. در ادامه عکس و متن تبریک روز جهانی جوانان ۱۲ آگوست ۲۰۲۳ را دانلود کنید.

امروز روز جهانی جوان است و شعار امسال “مهارتهای سبز برای جوانان” است

نسل های جدیدی از باغبانان را قادر می سازد تا در حرفه خود شکوفا شوند.

۱۲ آگوست روز جهانی جوانان مبارک

*****

امروز، جوانان و جهان روز بین المللی جوان را گرامی می دارند و شعار امسال «مهارت های سبز برای جوانان: به سوی آینده ای پایدار» را جشن می گیرند. ۱۲ آگوست روز جهانی جوان مبارک

12 آگوست روز جهانی جوانان مبارک ؛ عکس و متن تبریک روز جوانان ۲۰۲۳

عکس و متن تبریک روز جهانی جوانان ۲۰۲۳

روز جهانی جوانان روزی است که در تقویم کشورهای مختلف در تاریخ ۱۲ اوت برای جوانان نام‌گذاری شده‌است. اما در ایران، روز جوان برابر است با روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) که به عنوان روز جوان نامگذاری شده است.

روز جوان، با هدف تکریم جوانان از سوی سازمان ملل نهادینه شده و در هر کشور روز خاصی برای این مناسبت در نظر گرفته شده است. در بعضی از کشورها مثل مراکش و تایلند سالروز تولد پادشاهان به عنوان روز جوان شناخته می‌شود و در برخی دیگر مثل ونزوئلا و چین سالروز جنگ و یا قیام ملی که متشکل از جوانان بوده است به عنوان روز جوان شناخته می‌شود. اما در ایران میلاد حضرت علی‌اکبر به عنوان روز جوان و جوانان در نظر گرفته شده‌ است.

تاریخ روز جهانی جوان

در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد. روز جهانی جوانان با اندیشه‌ی «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان ملل از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملاً در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش نمایند.

هدف سازمان ملل از نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی جوانان می‌گوید: جوانان امروز با شرایط سخت استخدام، امنیت پایین شغلی و کنار گذاشته شدن از تصمیم گیرهای مهم و حتی شراکت در امور، دچار ضعف در باورها و ضعف در اعتماد به نفس خودشان شده‌اند. بنابراین دولت‌ها، نهادهای خصوصی، دانشگاه‌ها و افراد خیرخواه، می‌توانند با فراهم آوردن شرایط کار و دادن فرصت به جوانان، اعمال نفوذ در مؤسسات و … به این قشر مهم و مالک آینده کشور کمک کنند.

تبریک روز جهانی جوانان,روز جوان, 12 آگوست روز جهانی جوانان

نیازهای اجتماعی و فرهنگی جوانان بسیار گسترده است و جوان، نیازمند زندگی در اجتماع و مشارکت در فعالیت های جمعی است. خود را نیازمند به ادب و اخلاق در روابط اجتماعی می شناسد و به محیطی امن، جامعه ای سالم، ‌افرادی وفادار و پای بند به حق محتاج است.

جوانان خواستار شغل هستند ولی نه هر شغلی، بلکه آن کار و شغل که در سایه آن حرمت و آبروی او محفوظ بماند. امروز مساله اشتغال جوانان، از دغدغه های فکری مسؤلان سیاسی و فرهنگی هر کشور است.

زندگی مشترک جوانان و ازدواج آنها از دغدغه های دولت ها و خانواده ها می باشد و نگرانی برای ایجاد زندگی و ازدواجی که منجر به طلاق نشود و موفقیت امیز شود. اگرچه ریشه ازدواج، یک نیاز روحی و روانی است اما این رویداد همچون یک منشور، ابعاد مختلفی دارد،‌ که از جمله می‌توان به یافتن هویت اجتماعی اشاره کرد. جوان،‌ زمانی می تواند به یک ازدواج موفق و پایدار اقدام کند که ابتدا درک صحیحی از خویشتن و هویت فردی خود داشته باشد و علاوه بر آن ،‌ برداشت منطقی و استواری از معنا و مفهوم زندگی، ازدواج و شریک زندگی‌اش، کسب کند.

12 آگوست روز جهانی جوانان مبارک ؛ عکس و متن تبریک روز جوانان ۲۰۲۳

جوانی دوره دل خوشی هاست گشتن ها ، خنده ها ، شادی ها و دوره رهایی از قید و بندهایی است که در سنین دیگر دست و پای انسان را می بندد. انرژی وصف ناپذیری که در دوران جوانی وجود دارد را هیچگاه نمی توان در دوره دیگری از زندگی پیدا کرد. جوان مجموعه ای از استعدادهای شکوفا شده و فشرده از نیروهای ذخیره شده آماده به کار و نام و عنوانش یادآور امیدها و آرزوهاست.

12 آگوست روز جهانی جوانان مبارک ؛ عکس و متن تبریک روز جوانان ۲۰۲۳

جوانان بسته به اینکه در کدام بخش از جهان زندگی می‌کنند، با چالش‌ها و موانع مختلفی برای رفاه روبه‌رو هستند. جوانان ساکن در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه بیشتر مستعد مواجهه با چالش‌های ذهنی و اجتماعی هستند و جوانان کشورهای توسعه‌نیافته با مشکلات شدیدی مواجه هستند که ریشه در فقدان نیازهای اساسی مانند آموزش، بهداشت و اشتغال برای آن‌ها دارد.

شعار ۱۲ آگوست روز جهانی جوان ۲۰۲۳

شعار روز جهانی جوان در سال ۲۰۲۳ «مهارت‌های سبز برای جوانان: به سوی جهانی پایدار» است. به گفته وب سایت سازمان ملل، مهارت‌های سبز دانش، توانایی‌ها، ارزش‌ها و نگرش‌های مورد نیاز برای زندگی، توسعه و حمایت از یک جامعه پایدار و کارآمد از نظر منابع است. دلیل انتخاب این شعار وضعیت جهان امروز در گذار سبز و اهمیت تغییر به‌سوی جهانی سازگار با محیط زیست و سازگار با آب‌وهوا معرفی شده که نه‌تنها برای پاسخ به بحران جهانی آب‌وهوا بلکه برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار نیز حیاتی است.

متن تبریک روز جهانی جوانان ۲۰۲۳

انسانیت در همه جا به انرژی، ایده ها و مشارکت بی حد و حصر جوانان بستگی دارد. امروز و هر روز، بیایید در شکل‌دهی جهانی عادلانه و پایدار، برای مردم و سیاره، از جوانان حمایت کنیم و در کنار آنها باشیم. ”

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل

*****

جوانان امروز رهبران فردا هستند.

در این روز جوان، با جوانانی آشنا شوید که بر چالش‌های خارق‌العاده غلبه کرده‌اند و آثار مثبتی در جوامع خود به جای می‌گذارند.

۱۲ آگوست روز جهانی جوانان مبارک

*****

امروز روز جهانی جوان است و شعار امسال “مهارتهای سبز برای جوانان” است 🌱

نسل های جدیدی از باغبانان را قادر می سازد تا در حرفه خود شکوفا شوند. ۱۲ آگوست روز جهانی جوانان مبارک

*****

امروز، جوانان و جهان روز بین المللی جوان را گرامی می دارند و شعار امسال «مهارت های سبز برای جوانان: به سوی آینده ای پایدار» را جشن می گیرند.

نظرات