مقایسه دستگاه‌های لیزر موهای زائد

0

لیزر یکی از روش‌هایی است که با به‌کارگیری آن، می‌توان موهای زائد بخش‌های مختلف بدن را از بین برد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های مختلف برای انجام این کار ساخته شده‌است که هرکدام مزایا و ویژگی‌ها منحصربه‌فرد خود را دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، مقایسه‌ای بین تجهیزات مختلف انجام دهیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود، از بین دستگاه لیزر تیتانیوم، پلاتینیوم، تیتانیوم پلاس و… بهترین مدل را انتخاب کنید. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

  دستگاه‌های لیزر موهای زائد

انواع فناوری‌های لیزر موهای زائد

در دنیای امروز، حذف موهای زائد از بدن، به یکی از نیازهای اساسی زیبایی‌شناسی تبدیل شده‌است. انواع مختلفی از تکنولوژی‌ها برای این منظور توسط پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی ارائه می‌شود. یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای حذف موهای زائد، استفاده از فناوری‌های لیزر به‌حساب می‌آید. در ادامه قصد داریم درمورد سه فناوری توضیحاتی ارائه دهیم:

الکساندریت

یکی از فناوری‌های شناخته‌شده که برای ساخت دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، الکساندریت است که به طول‌موج ۷۵۵ نانومتر اشاره می‌کند. با تابش لیزر به ساقه‌های مو و انتقال آن به ریشه، سلول‌ها تخریب شده و از رشد مجددشان جلوگیری می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های الکساندریت می‌توان به امکان به‌کارگیری آن در نواحی بزرگ بدن و سرعت اثربخشی اشاره کرد که طول درمان را به شکل قابل‌توجهی کوتاه می‌کند.

این فناوری برای تمام پوست‌ها مناسب است و در حال حاضر در دستگاه لیزر تیتانیوم و… از آن استفاده می‌شود.

دایود

فناوری‌ای که طول‌موج‌های ایجادشده در آن حدود ۸۰۰ نانومتر است. به همین دلیل می‌توان از آن در بخش‌های مختلف بدن مثل صورت، پا و… استفاده کرد. در این روش نیز انرژی لیزر از طریق ساقه به پیوند مو منتقل شده و موجب نابودی سولوهای آن می‌شود. با تکرار این عمل، رشد مو کندتر شده و به‌تدریج از بین می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی‌های دایود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد آسان؛
  • سرعت درمان؛
  • کاهش تعداد دفعات مراجعه؛
  • تغییرندادن رنگ پوست.

ان دیاگ

قدرتمندترین طول‌موج و اشعه که بیشترین نفوذ را به پوست دارد و مناسب تایپ‌های ۵ و ۶ (پوست تیره) است. این دیاگ یکی از فناوری‌هایی است که در ساخت دستگاه لیزر تیتانیوم از آن استفاده شده‌است. طول‌موج آن ND YAG 1064 نانومتر بوده و می‌تواند مقاوم‌ترین موها را از بین ببرد.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد

بررسی و مقایسهٔ دستگاه لیزر موهای زائد

در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد ساخته شده‌است که هرکدام از آن‌ها، مناسب نوع خاصی از پوست است. در این بخش قصد داریم برخی از بهترین مدل‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب کنید:

دستگاه لیزر تیتانیوم

یکی از تجهیزات پرکاربرد که از سه فناوری الکساندریت، دایود و اندیاگ پشتیبانی می‌کند و می‌توان از برای تیپ‌های مختلف پوستی استفاده کرد. به همین دلیل در بیشتر مراکز زیبایی و پزشکی، برای تخریب موهای زائد از آن استفاده می‌شود. به‌طور مثال، اگر فردی قصد ازبین‌بردن موهای نازک مثل نواحی پشت لب را داشته باشد، از طول‌موج الکساندریت و اگر هدف ازبین‌بردن موهای زائد ضخیم نواحی زیر شکم باشد، از اندیاگ استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش محدود وسیع؛
  • کوتاه بودن جلسات؛
  • فناوری خنک‌کننده برای جلوگیری از گرم شدن پوست؛
  • ایمنی بالا؛
  • بدون درد؛
  • کاهش تعداد دفعات مراجعه.

دستگاه لیزر پلاتینیوم

این دستگاه همانند دستگاه لیزر تیتانیوم، کاملاً بی‌خطر و غیرتهاجمی است. قدرت بالای آن موجب می‌شود تا بتوان به‌راحتی تمام موهای زائد بخش‌های مختلف بدن را از بین برد. روش دستگاه لیزر پلاتینیوم به این شکل است که با گرم کردن فولیکول مو به آن آسیب زده و از رشد مجددش جلوگیری می‌کند. از مهم‌ترین مزایا این لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب انواع پوست؛
  • امکان استفاده از سه طول‌موج مختلف به‌صورت هم‌زمان؛
  • ایمنی بالا؛
  • کوتاه‌بودن روند درمان؛
  • امکان استفاده در نواحی مختلف.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس، مدل پیشرفته از دستگاه Platinum است. این وسیله در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. علاوه‌بر خنک‌کنندگی بسیار زیاد، فناوری alex در آن تعبیه شده‌است که می‌تواند برای رفع سایر مشکلات پوستی نیز مورد استفاده قرار گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که هزینهٔ خرید این دستگاه از مدل‌های قبلی بیشتر است.

باید کلیهٔ مراحل درمان زیرنظر یک متخصص باتجربه و در مراکز معتبر انجام شود.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد

مزایای ازبین‌بردن موهای زائد با دستگاه لیزر تیتانیوم

پس معرفی انواع دستگاه‌ها لیزری که می‌توان از آن‌ها برای ازبین‌بردن موهای زائد استفاده کرد، در این بخش از مقاله، قصد داریم مزایای به‌کارگیری این تجهیزات را بررسی کنیم:

کاهش رشد مو

استفاده از لیزر برای برداشتن موهای زائد، موجب کاهش رشد موها در طول زمان می‌شود. این روش با تأثیرات خود بر ریشهٔ موها، باعث کاهش قابل‌ملاحظه‌ای در تعداد موها می‌شود که بعد از چند جلسه، می‌توان آن‌ها را به‌طور دائمی از بین برد.

استفاده در تمام نقاط بدن

از این تجهیزات برای برداشتن موهای زائد می‌توان در اکثر نقاط بدن استفاده کرد. ازجمله صورت، دست‌ها، پاها، کمر و سایر مناطق. این ویژگی باعث شده‌است که این روش برای همه‌ٔ افراد به خصوص زنان بسیار مناسب باشد.

سرعت بالای درمان

روشی سریع و کارآمد که به فرد کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به نتیجهٔ دلخواه برسد. اگر از سایر روش‌ها برای ازبین‌بردن موهای زائد استفاده کرده‌اید و به نتیجهٔ دلخواه نرسیده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم استفاده از لیزر را امتحان کنید.

درد کمتر

با توجه به این‌که دستگاه لیزر تیتانیوم از طول‌موج‌های مختلف برای نابودی موهای زائد استفاده می‌کند، می‌توان بسته به نوع پوست و میزان ضخامت ریشهٔ مو، بهترین فناوری را برای مراجعان انتخاب کرد تا دردی را احساس نکنند.

اثر طولانی‌مدت

شما با تکرار چندبارهٔ لیز، می‌توانید به‌طور کامل از شر موهای زائد خلاص شوید و پس از طی‌شدن دورهٔ درمان، برای جلوگیری از رشد مجدد، یک بار در سال به مراکز معتبر مراجعه کنید.

ایمنی بالا

لیزر برای برداشتن موهای زائد ایمنی بالایی دارد و با توجه به استفاده‌های درمانی خود، می‌تواند به‌عنوان روش درمانی برای برخی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گیرد. البته قبل از انجام این کار، حتماً با یک متخصص باتجربه مشورت کنید.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد

جمع‌بندی

استفاده از لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد نواحی مختلف بدن روشی مرسوم است. به همین دلیل در این مقاله، انواع فناوری‌هایی که تجهیزات مختلف با استفاده از آن طراحی می‌شود را به شما معرفی کردیم. برای راحتی بیشتر شما، دستگاه لیزر تیتانیوم و… را بررسی کردیم تا توانید با توجه به نوع پوست خود، بهترین انتخاب را انجام داده و در کمترین زمان ممکن به نتیجهٔ دلخواه برسید./۵۰۳۰۰۵

نظرات