در خرید تیغ اره نواری به چه مواردی باید توجه داشته باشید

0

مقدمه: در صنایع تولیدی کیفیت قطعات یک دستگاه به اندازه خود دستگاه با اهمیت می باشد. به عنوان مثال قطعه ای مانند: تیغ اره نواری در صورتی که از کیفیت بالا برخوردار نباشد ممکن است هم به دستگاه و هم به اپراتور دستگاه آسیب برساند. تامین این نوع قطعات دستگاه ها باید با دقت و حساسیت بالا صورت پذیرد و از خرید قطعات بی کیفیت ممانعت به عمل آید.

 اره

تیغ اره نواری و کاربرد آن در صنایع مختلف:

تیغ اره نواری از یک نوار بلند که معمولا از جنس فولاد می باشد تشکیل شده است. این نوع اره ها از دندانه های به هم پیوسته تشکیل شده اند. شکل ظاهری این مدل از اره معمولا به صورت دایره ای است. این اره ها معمولا به این شکل در بازار موجود می باشند. علت شکل دایره ای این اره ها استفاده در اره برقی های صنعتی و قرار گرفتن مابین چرخ دنده های آنها می باشد.

تیغ اره نواری با توجه به متریال تشکیل دهنده می تواند در صنایع برش چوب و یا فلز مورد استفاده قرار گیرد.

دندانه های تیغه

مشخصات فنی یک تیغ اره نواری با کیفیت:

تیغ اره نواری با کیفیت مناسب باید دارای مشخصات زیر باشد:

  1. این اره ها باید دارای عرض استاندارد تعیین شده براساس دستگاه های برش صنعتی باشند. این اره ها در اره برقی های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند در صورتی که عرض آنها استاندارد نباشد قابلیت استفاده در این دستگاه ها را نخواهند داشت. ۶ الی ۱۲۰ میلیمتر عرض استاندارد تعیین شده برای این اره ها می باشد.

  2. تیغ اره نواری همچنین باید دارای ضخامت مناسب نیز باشد. دلیل و اهمیت این مورد در پاراگراف قبلی ذکر شده است. ضخامت استاندارد تعریف شده برای این اره ها مابین ۰٫۶۵ تا ۱٫۶ میلیمتر می باشد.

  3. مشخصات دندانه های اره های نواری: این مورد از مشخصات تیغ اره نواری تعیین کننده چندین ویژگی این اره می باشد. در این بخش به این موارد اشاره خواهیم کرد:

تاثیر ارتفاع دندانه تیغه: تیغ اره نواری هرچه دارای تیغه ای بلندتر باشد قسمت بیشتری از مقطع برش را بر می دارد. در اصطلاح صنعتی در این حالت براده بیشتری برداشته می شود.

میزان زاویه دندانه تیغه و تاثیر آن: این مشخصه تیغه که در اصطلاح صنعتی به آن زاویه حمله گفته می شود، که هرچه اندازه این زاویه بیشتر باشد نفوذ تیغه در قسمت برش نیز افزایش می یابد. هر چه مقدار این نفوذ بیشتر باشد احتمال شکستن اره نیز افزایش می یابد.

تاثیرگام دندانه های اره بر کیفیت این نوع اره ها: هرچه مقدار گام دندانه تیغ اره نواری کمتر باشد سطح مقطع برش کوچکتر خواهد بود و هرچه مقدار این گام بزرگتر باشد برش در سطح مقطع بزرگتری انجام خواهد شد. برخی اره ها دارای تیغه هایی با میزان گام های متنوع می باشند. این اره ها برای مقاصد خاصی طراحی شده اند.

تاثیر تکیه گاه تیغ ها بر میزان مقاومت دندانه ها: در تیغ اره نواری هرچه مقدار این تکیه گاه تیغه دندانه ها بیشتر باشد احتمال شکستن این دندانه ها به دلیل مقاومت بالای آن کمتر خواهد بود.

انواع دستگاه

انواع تیغ اره نواری بر اساس نوع متریال :

در این بخش به تقسیم بندی تیغ اره نواری بر اساس جنس بدنه و میزان مقاومت آن اشاره خواهیم کرد:

  1. تیـغ اره نواری با جنس بی متال: این نوع از اره ها از جوش دادن دو نوع فلز متفاوت از جنس فولاد فنر و HSS تولید می شود. عمدتا در این نوع اره ها جنس بدنه از فولاد فنر و جنس دندانه ها از HSS می باشد.

  2. تیغه اره با متریال کارباید: در این نوع اره ها بدنه دارای میزان کم فولاد و کروم بوده و دندانه ها از جنس فولاد فنر بسیار قوی و مقاوم نسبت به شکستگی می باشد.

  3. تیـغ اره نواری با جنس کربن استیل: این نوع از اره ها تماما از کروم ساخته می شوند. این نوع از اره ها دارای دندانه هایی کاملا مقاوم سازی شده می باشند. این اره ها دارای مقاومت بالا بوده و در برابر شکستگی بسیار مقاوم هستند.

با کیفیت ترین تیغ اره نواری را از کدام فروشگاه تهیه کنیم؟

با توجه به حساسیت کیفیت تیغ اره نواری و ضرورت خرید از یک مرکز معتبر با کیفیت بالا پیشنهاد ما به شما گروه صنعتی پارس خورشید می باشد. رزومه و شرکت های همکار این گروه صنعتی نشان دهنده کیفیت بالای محصولات این شرکت می باشد.

گروه صنعتی پارس خورشید و دلایل محبوبیت این موسسه در بین فعالان صنعتی:

در این موسسه علاوه بر  پخش و فروش تیغ اره نواری بسیاری از اقلام صنعتی مهم دیگر نیز عرضه می شود. از مهمترین این محصولات می توان به اسید استئاریک و جک هیدرولیکی اشاره کرد هر کدام از این موارد ذکر شده جز پرمصرف ترین و پرکاربردترین ملزومات صنعتی می باشند. در ادامه به ویژگی های مهم گروه صنعتی پارس خورشید اشاره خواهیم کرد.

گروه صنعتی پارس خورشید چگونه توانسته در زمینه تامین و فروش تیغ اره نواری و سایر محصولات از دیگر فروشگاه ها متمایز شود:

این مجموعه نه تنها در زمینه تیـغ اره نواری بلکه در تامین، خرید و فروش بسیاری از قطعات و ملزومات صنایع بزرگ مانند صنایع ذوب آهن و ریخته گری، صنایع تولیدلاستیک، صنعت برق و الکترونیک و ملزومات آن و همچنین در زمینه انواع ابزار آلات صنعتی و بلبرینگ در انواع مختلف فعالیت می نماید.

وجه تمایز این شرکت با سایر شرکت های فعال در این رسته این مورد می باشد که هر محصولی در این گروه صنعتی عرضه می شود از بهترین و مطرح ترین برند ها و با کیفیت ترین محصولات می باشد. قیمت محصولات عرضه شده در این فروشگاه به دلیل حذف دلال ها بسیار مناسب و رقابتی می باشد.

قرار گرفتن انواع تیـغ اره نواری و تمامی محصولات موجود قابل عرضه در این شرکت در سایت این مجموعه باعث شده است که مشتریان از تمام نقاط کشور به راحت ترین روش ممکن خرید خود را انجام دهند.

شرایط اقتصادی کشور و موانع موجود برای تولیدکنندگان و فعالان صنایع باعث شده است که خرید ملزوماتی  مانند تیغ اره نواری از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

زیرا که یک قطعه بی کیفیت باعث خرابی دستگاه تولیدی و خرابی دستگاه باعث از کار افتادن خط تولید و در نهایت افت تولید یک واحد صنعتی می شود.

تیغ اره نواری از لحاظ قوانین HSE باید کاملا با کیفیت و ایمن باشد. در غیر این صورت ممکن است برای اپراتور دستگاه و فرد تولید کننده هم خطر ایجاد نماید. همچنین در صورت بروز حادثه مسئولیت مستقیم با صاحب واحد تولیدی خواهد بود.

 در انتها:

در خرید تیغ اره نواری، اسید استئاریک و جک هیدرولیک و سایر ملزومات صنعتی از این مجموعه کاملا اطمینان داشته باشید. برای حصول اطمینان کافی شما می توانید قبل از خرید از مشاوره و راهنمایی  رایگان متخصصان این مجموعه بهره مند شوید. این خدمات در سایت فروش این شرکت به صورت آنلاین در اختیار شما قرار دارد. این شرکت جدیدترین فناوری ها و به روز ترین تجهیزات را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد. با خرید از این شرکت مطمئن باشید که جدیدترین فناوری را با منصفانه ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کرده اید./۵۱۵۸۹۳

نظرات