درآمد دلاری با صادرات گز اصفهان

0

باتوجه به شرایط اقتصادی در کشور، بهتر است دیگر قید درآمدهای ریالی را بزنید! این تنها یک تبلیغ کاذب نیست؛ ما می‌خواهیم به شما راهکاری ارائه دهیم که از طریق آن می‌توانید به درآمدهای دلاری دست پیدا کنید. ارزش دلار روزبه‌روز در حال افزایش است و اگر شما میخواهید یک زندگی نرمال در ایران داشته باشید، تنها کافی است به جای کسب درآمد ریالی، به کسب درآمدهای دلاری فکر کنید. شاید تا پیش از خواندن این مطلب، به‌دست آوردن درآمدهای دلاری برای شما غیرممکن به‌نظر می‌رسید؛ اما بعد از خواندن این مقاله، خواهید فهمید که فعالیت درزمینهٔ صادرات به خصوص صادرات گز، می‌تواند بسیار سودمند باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این رابطه به‌دست آورید، ادامهٔ مطلب را از دست ندهید!

 صادرات گز اصفهان

صادارت و مزایای آن

پیش از آن‌که درمورد صادرات گز با شما عزیزان صحبت کنیم، بهتر است تعریفی کوتاه از صادرات و مزایای آن داشته باشیم. به‌طور کلی صادرات همان انتقال کالاها و خدمات مختلف به کشورهای دیگر است. طبق قانون و قائده‌ای که در ادارهٔ گمرک ایران وجود دارد، هر کالایی که با توجه به قوانین حقوقی ایران از مرزهای کشور رد شود، نوعی صادارت به‌شمار می‌رود. صادرات کالا و خدمات مختلف به‌ کشورهای دیگر، نشان‌دهندهٔ تعاملات کشور فرستنده با دیگر کشورهای گیرنده است. این نوعی قدرت‌نمایی به‌حساب می‌آید، درواقع با صادرات می‌توان درآمد ارزی موردنیاز یک کشور را تأمین کرد.

در هر کشوری برای برقراری تعادل اقتصادی و موازنهٔ تجاری، انجام صادرات امری ضروری به‌نظر می‌رسد؛ اما مزایای صادرات برای صادرکنندگان به چه شکل است؟ درپاسخ به این سوال می‌توان گفت علاوه‌بر دسترسی به بازاری بزرگ‌تر برای عرضهٔ محصول، صادرکننده از مزایای زیر هم برخوردار می‌شود:

  • اهدای جوایز به صادرکننده از سوی دولت و حمایت‌های مالی و صادراتی از او؛

  • درک فرهنگ بازارهای خارجی؛

  • گسترش ارتباطات بین‌المللی؛

  • صادرات نوعی بازیابی بین‌المللی با ریسک پایین سیاسی است؛

  • مصون ماندن از شرایط اقتصادی بد حاکم در کشور مقصد.

صادرات گز یک شغل پر سود

آیا صادرات گز اصفهان می‌تواند سودمند باشد؟

نکته‌ای که ذکر آن در این قسمت ضروری به‌نظر می‌رسد، این است که صادرات در صورتی مزایای فوق را برای صادرکننده به‌همراه دارد که او روی بهترین زمینه سرمایه‌گذاری کند. درواقع شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید اولاً برای صدور کالاهای بنجل مجوز رسمی از اداره گمرک بگیرید، دوماً این‌که با فروش آن محصولات در بازار جهانی، به درآمد دلاری برسید. با توجه به این مسائل، باید بدانید که صادرات باید اصولی انجام شود. پیشنهادی که ما برای شما داریم، سرمایه‌گذاری روی گز اصفهان است. قطع‌به‌یقین شما می‌توانید با صادارات این محصول، به درآمد قابل‌توجهی دست پیدا کنید. یکی از سودمندترین محصولاتی که امروزه توسط صادرکنندگان به اقصی‌نقاط جهان به خصوص کشورهای حاشیهٔ خلیج همیشگی فارس انجام می‌شود، همین صادرات گز است. این محصول به‌خوبی در کشورهایی عربی مانند عراق، عربستان و سوریه به دلیل همراه بردن آن توسط زائران شناخته‌شده بوده و محبوبیت بسیاری دارد.

به‌طورکلی می‌توان گفت صادرات این محصول به دلایل زیر سود بسیار زیادی دارد:

  • برخورداری از بسته‌بندی مناسب

اغلب شرینی‌های ایرانی از بسته‌بندی جالبی برخوردار نیستند؛ اما این محصولات بسته‌بندی جالبی دارند. معمولاً شیرینی‌های ایرانی اغلب به شیوه‌ٔ سنتی اما کاملاً نادرست بسته‌بندی می‌شوند، در حالی که برای موفقیت درزمینهٔ صادرات، باید به بسته‌بندی محصول توجه کرد. برای مثال، فکر کنید که می‌خواهید یک نوع شیرینی را به کانادا صادر کنید و تقریباً برای رسیدن محصول شما به کانادا، یک ماه زمان نیاز است. در طی این یک ماه امکان این‌که شرینی شما خراب شود وجود دارد؛ اما خوشبختانه نوعی از این شیرینی‌ها که به گزلقمه‌ای معروف‌اند، بیشتر از ۴ ماه ماندگاری داشته و فروشندگان هم در کشوری مانند کانادا، پیش از آن‌که تاریخ مصرف آن بگذرد، به اندازهٔ کافی برای فروش آن‌ها وقت دارند.

  • قیمت مناسب

از دیگر عواملی که به پرسود بودن صادرات گز منجر شده‌است، می‌توان به قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد. متاسفانه هر اندازه که یک کالای ایرانی گران‌تر باشد، با توجه به نرخ دلار، این محصولات برای خارجی‌ها اصلاً گران به‌حساب نمی‌آیند. بهترین نوع این شیرینی در خارج از کشور، با درصد گردو و عسل بالا به‌سختی به ۹ دلار می‌رسد، تقریباً می‌توان گفت قیمت آن با قیمت یک چیپس خانواده در کشورهای اروپایی برابری می‌کند. بله این مسئله کاملاً باعث تاسف است؛ اما نباید فرصت را از دست داد، چراکه تجار اروپایی و عرب برای خرید محصولات ایرانی، اشتیاق زیادی دارند و قیمت تمامی محصولات ایرانی هرچقدر هم بالا باشد، برای آن‌ها قیمتی ناچیز به‌شمار می‌رود.

تولید انبوه گز شاهکار

تاریخچهٔ صادرات گز اصفهان

صادرات این محصول که آن را طلای سفید نصف جهان می‌دانند، از زمان قاجار تا به امروز ادامه داشته است. در دورهٔ قاچار، شاهان ایرانی زمانی که می‌خواستند برای پادشاه دیاری دیگر خلعتی بفرستند، به همراه خلعتی‌های خود گز اصفهان هم پیشکش می‌کردند. این اتفاق در دروهٔ پهلوی هم اتفاق افتاد، زمانی که نیروهای متفیق از ایران و شهر اصفهان عبور می‌کردند، با این محصول آشنا می‌شدند و آن را به‌عنوان هدیه برای خانواده‌های خود می‌بردند. پس از گذشت زمان‌های طولانی و با بهبود زمینه‌های صادرات، صادرات این محصول هم رونق بسیاری پیدا کرد. آنچه که ما امروزه شاهد آن هستیم، رشد صعودی و درآمدزایی روزافزونی است که صادرات گز چه برای صادرکنندگان و چه برای دولت به دنبال دارد. با این توضیحات می‌توان گفت صادرات این محصول نقش قابل‌توجهی در تأمین ارزی کشور ایفا کرده و بی‌شک دولت برای افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مزایای بسیاری در نظر گرفته‌است.

ویژگی‌های بهترین گز اصفهان برای صادرات

اگر می‌خواهید درزمنیهٔ صادرات این نوع شیرینی ایرانی فعالیت خود را آغاز کرده و به درآمدهای دلاری برسید، باید بهترین محصول موجود در ایران را تهیه و برای صادرات آماده کنید. به‌طور کلی بهترین نوع این شرینی که ارزش صادر کردن را داشته باشد، از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • برای طبخ آن از طبیعی‌ترین و تازه‌ترین مواد غذایی استفاده شده‌است.

  • مغزهایی باکیفیت و خوش‌طعم مانند بادام، پسته، فندق و… در آن وجود دارد.

  • نسبت استفاده از مغزهای مختلف در ترکیبات آن مناسب و کافی است.

  • بسته‌بندی مناسب و باکیفیتی دارد.

  • چسبنده نیست و شیرینی آن دل را نمی‌زد.

  • نرمی و تازگی آن به‌خوبی نمایان است.

گز شاهکار بهترین گزینه برای صادرات

اگر به‌دنبال بهترین تولیدکنندهٔ این مدل شیرینی برای صادرات هستید، بدون شک شاهکار می‌تواند بهترین باشد. تمامی محصولات این تولیدکننده علاوه‌بر این‌که از ویژگی‌های فوق برخوردارند، ویژگی‌های دیگری هم دارند. برای مثال، شما می‌توانید از برند گز شاهکار، محصولاتی با قیمت عمده خریداری و برای صادرات آماده کنید. البته که این اطمینان را از جانب ما خواهید داشت که فروش محصولات برند نام‌برده در کشورهای حاشیهٔ خلیج همیشگی فارس و کشورهای اروپایی، با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو می‌شود، چراکه شاهکار برندی شناخته‌شده در عرصهٔ بین‌الملل است و محصولات آن را جزو بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات می‌دانند.

گز شاهکار بهترین گز اصفهان

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم در رابطه با صادرات گز با شما عزیزان صحبت کرده و ضمن معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول، بابت تهیه و صادرات آن برای کسب درآمد دلاری شما را یاری کنیم. اما در پایان ذکر این نکته ضروری به‌نظر می‌رسد که کیفیت این شیرینی‌ها تا حد زیادی به مغز بادام، پسته یا فندقی که در پخت آن‌ها به‌کاررفته وابسته است. با توجه به قیمت بالای این مغزها، برخلاف شاهکار بسیاری از تولیدکنندگان از نوع درجه دو یا سه مغزهای گفته‌شده برای تولید این مدل شیرینی استفاده می‌کنند، از همین رو کیفیت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. اگر نمی‌خواهید در این زمینه دچار اشتباه شوید، تنها کافی است برای خرید این شیرینی‌ها، به شاهکار مراجعه کنید./۴۸۶۸۸۵

نظرات