بیوگرافی علی احمدزاده کارگردان و همسرش + عکس و ماجرای ممنوع الخروجی

0

علی احمدزاده کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون ایرانی متولد دهه ۱۳۶۰ در خانواده ای هنرمند و اهل سینما در تهران است. وی از سال ۹۱ وارد کارگردانی در سینما شده و از مهم‌ترین آثارش می‌توان به کارگردانی فیلم مادر قلب اتمی، فیلم پدیده و فیلم مهمونی کامی اشاره کرد. ادامه بیوگرافی علی احمدزاده کارگردان سینما را از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی علی احمدزاده کارگردان سینما و همسرش + زندگی شخصی و علت ممنوع الخروجی علی احمدزاده کارگردان منطقه بحرانی

بیوگرافی و زندگینامه علی احمدزاده کارگردان

علی احمدزاده متولد دهه ۱۳۶۰ در خانواده ای هنرمند و اهل سینما در تهران است. وی از سال ۹۱ وارد کارگردانی شده و تاکنون فیلم های پرحاشیه و جنجالی چون مهمونی کامی، «مادر قلب‌اتمی» و «پدیده» را کارگردانی کرده است. علی احمدزاده کارگردان فیلم منطقه بحرانی است

بیوگرافی و زندگینامه علی احمدزاده کارگردان

سوابق

وی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۹۲ در فیلم مهمونی کامی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است.
از مهم‌ترین آثار علی احمدزاده کارگردان جوان سینما و تلویزیون می‌توان به کارگردانی فیلم مادر قلب اتمی، فیلم پدیده و فیلم مهمونی کامی اشاره کرد.

علی احمدزاده اولین فیلم خود مهمونی کامی را در سال ۱۳۹۱ ساخت که پس از مواجه شدن با مشکل در دریافت پروانه نمایش فیلم را بدون مجوز در جشنواره‌های مختلف به اکران درآورد و نهایتاً در یک اقدام جنجالی و در واکنش به توقیف «مهمونی کامی» اقدام به انتشار نسخه با کیفیت فیلم خود در یک وبسایت پخش ویدئو کرد.
فیلم دوم او مادر قلب اتمی هم با مشکلات مشابهی مواجه شد اما نهایتاً با اعمال تغییراتی در سال ۹۶ اکران شد. وضعیت فیلم سوم او پدیده و فیلم چهارم او منطقه بحرانی نامشخص است.

ازدواج و همسر علی احمدزاده کارگردان سینما

وی در حال حاضر مجرد بوده و ازدواج نکرده است.

بیوگرافی علی احمدزاده کارگردان فیلم منطقه بحرانی

علی احمدزاده در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم علی احمدزاده در این سال، فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی به عنوان کارگردان محسوب می‌شود. شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی علی احمدزاده فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی بوده است.

در سال ۱۳۹۳ فیلم مادر قلب اتمی را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از علی احمدزاده نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم مادر قلب اتمی و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است.

علی احمدزاده کارگردان کیست

علی احمدزاده توانست با فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، مهرداد صدیقیان و پگاه آهنگرانی توانست سطح کاری او را متحول کند. علی احمدزاده علاوه‌بر فیلم مادر قلب اتمی، سال ۱۳۹۵ فیلم پدیده را کارگردانی کرده است. علی احمدزاده این‌بار با هنرمندانی چون هدیه تهرانی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان همکاری داشت.

بیوگرافی علی احمدزاده کارگردان و همسرش + عکس و ماجرای ممنوع الخروجی

توقیفی‌ ترین فیلمساز ایران

علی احمدزاده را می‌توان یکی از توقیفی‌ ترین فیلمساز ایران نامید. او تاکنون ۳ فیلم سینمایی بلند ساخته است که هر ۳ این فیلم‌ها به چرخه اکران نرسیده یا اگر رسیده، در میانه این چرخه کارشان به توقیف کشیده شده است. او در مصاحبه‌ای که در مرداد ۹۶ با فیلم‌نت‌نیوز انجام داد، اعتراض بسیار شدیدی نسبت به این مسئله داشت. وی در یک اقدام جنجالی و در واکنش به توقیف «مهمونی کامی» اقدام به انتشار نسخه با کیفیت فیلم خود در یک وبسایت پخش ویدئو کرد.

ماجرای ممنوع‌الخروجی علی احمدزاده کارگردان منطقه بحرانی

ماجرای ممنوع‌الخروجی علی احمدزاده کارگردان منطقه بحرانی

فیلم «منطقه بحرانی» قرار بود روز ۱۹ مرداد در جشنواره هفتاد و ششم لوکارنو به نمایش درآید. این کارگردان ایرانی با «ممنوعیت خروج از کشور» مواجه است

فیلم‌شناسی

۱۳۹۵ پدیده
۱۳۹۳ مادر قلب اتمی
۱۳۹۱ مهمونی کامی
فیلم منطقه بحرانی

نظرات