لیست صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

0

با ورود ارزهای دیجیتال به بازارهای مالی و احتمال افزایش کاربرد آن‌ها در آینده، نیاز به صرافی‌هایی که خرید و فروش‌ این ارزها را آسان سازد، روز به روز بیشتر احساس می‌شود‌. صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج با ارائه خدمات و امکانات مختلف به افراد مبتدی و حرفه‌ای کمک می‌کنند تا از بازار کریپتو برای حفظ سرمایه و به‌دست آوردن سود بیشتر استفاده کنند‌. در این میان انتخاب یک صرافی مناسب که خدماتی کاملی ارائه دهد، دارای اهمیت است. ازاین‌رو در ادامه مطلب و برای آشنایی بیشتر، لیست صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال خارجی را که دارای امکانات مناسبی هستند در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 لیست صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

صرافی‌های ارز دیجیتال چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

فعالان حوزه کریپتو برای تسهیل فعالیت در بازار ارز دیجیتال به صرافی‌های آنلاین نیاز دارند، این پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کنند.

علاوه‌بر این، امکانات متنوعی برای تحلیل بازار و مدیریت ریسک ارائه می‌دهند که برای کاهش حد ضرر و افزایش سود موثر هستند.‌ برخی از خدماتی که صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهند عبارتند از:

لیست صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

  • معاملات ارز دیجیتال: مهم‌ترین خدمتی که این صرافی‌ها ارائه می‌دهند امکان معامله ارزهای دیجیتال مختلف مانند معامله بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل و غیره است.
  • پذیرش انواع سفارش: برای خرید و فروش ارز دیجیتال روش‌های مختلفی از جمله سفارش‌ باز و سفارش محدود وجود دارد. در سفارش‌های باز، ارز دیجیتال بلافاصله با قیمت همان لحظه در بازار معامله می‌شود، در حالی که در سفارش‌های محدود، کاربر می‌تواند با قیمت دلخواه رمز ارز مورد نظرش را خرید و فروش کند.
  • کیف پول: از دیگر خدمات صرافی‌ها، ارائه کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. هرچند که توصیه می‌شود دارایی‌های خود را در کیف پول شخصیتان نگهداری کنید، اما کیف پول‌های صرافی نیز یکی از روش‌های ذخیره دارایی است.
  • پشتیبانی از ارزهای فیات: برخی از صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که ارزهای فیات (مانند دلار، یورو و غیره) را به حسابشان واریز یا برداشت کنند.
  • معاملات اهرمی یا مارجین: بعضی از صرافی‌ها خدمات معاملات اهرمی یا مارجین را ارائه می‌دهند که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا برای معامله‌های بزرگتر از صرافی وجوهی را قرض بگیرند.
  • امنیت بالا: امروزه اغلب صرافی‌های معتبر، امنیت را در اولویت قرار داده‌اند و ویژگی‌هایی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای و کیف پول سرد را برای محافظت از وجوه کاربران پیاده سازی کرده‌اند.

لیست صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

لیست صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

امروزه صرافی‌هایی زیادی در کشورهای مختلف تاسیس شده‌اند که به ارائه خدمات در حوزه کریپتو و حتی سهام می‌پردازند. اما برخی از این صرافی‌ها به‌دلیل حجم معاملات و همچنین امکانات بیشتر از اعتبار بالاتری برخوردار هستند که در ادامه به معرفی آن‌‌ها می‌پردازیم.

۱ .     بایننس

بایننس را می‌توان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا دانست که ارزش معاملات آن در ۲۴ ساعت به بیش از ۳۸ میلیارد دلار می‌رسد. جالب است که بدانید این صرافی بعد از تاسیس در سال ۲۰۱۷ ظرف مدت ۱۸۰ روز به بزرگترین صرافی جهان تبدیل شد و توانست با ارائه خدمات جذابی مانند دریافت کارمزد پایین، کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. این صرافی دارای توکن اختصاصی، شبکه بلاک چین اختصاصی و شبکه اسمارت چین برای بستن قراردادهای هوشمند است.

۲ .     کوین بیس

صرافی کوین بیس توسط برایان آرمسترانگ که تجربه فعالیت در شرکت Airbnb را داشت و همچنین فرد اهرسام در سال ۲۰۱۲ در شهر سانفرانسیسکو تاسیس شده است. حجم معاملات در این صرافی در ۲۴ ساعت به بیش از چهار میلیارد دلار می‌رسد که نشان دهنده استقبال کاربران از معامله در این صرافی است. کوین بیس در ابتدا خدمات متفاوتی برای افراد مبتدی و خدمات پیشرفته‌تری را برای حرفه‌ای‌ها به نام Coinbase Pro ارائه می‌داد که در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد به ‌تدریج ویژگی کوین بیس پرو را برای تمامی کاربران فعال خواهد کرد.‌ برخی دیگر مزایای این صرافی به شرح زیر هستند:

  • فرصت‌ به‌دست آوردن ارز دیجیتال با استفاده از ویژگی Coinbase Earn
  • پشتیبانی از تعداد ارز بالا
  • امنیت بالا
  • رابط کاربری ساده
  • امکان پرداخت به روش‌های مختلف مانند کارت به کارت، پی پال، دبیت کارت و سیستم تبادل فوری

۳ .     کراکن

صرافی کراکن که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۱ در ایالات متحده شروع کرد یکی از اولین صرافی‌هایی به‌شمار می‌رود که خدماتی مانند بازار مشتقات و معاملات نقدی را ارائه کرد. به‌همین دلیل توانست فعالان حوزه ارز دیجیتال را به سمت خود جلب کند،‌ تا جایی که این صرافی هم‌اکنون بیش از ۹ میلیون کاربر فعال دارد. کراکن خدمات دیگری مانند معاملات نقطه‌ای، معاملات اهرمی برای کاربران حرفه‌ای، بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT)، معاملات آتی و سهام را نیز ارائه می‌دهد.

۴ .     کوکوین

یکی از صرافی‌های معتبر در دنیای ارز دیجیتال با حجم بالای معاملات و تعداد بالای کاربران فعال (بیش از ۲۷ میلیون نفر)، کوکوین است. کوکوین توکن اختصاصی خود به نام kcs را دارد که به کاربران برای دریافت خدمات بهتر از این صرافی کمک می‌کند. نکته جالب در مورد توکن کوکوین، دریافت سود بعد از شش روز نگهداری از آن است. برخی از مهم‌ترین مزایای این صرافی عبارتند از:

  • نقدینگی بالا
  • کارمزد مناسب
  • اعطای وام به کاربران
  • پشتیبانی قوی
  • معاملات اهرمی
  • مبادلات فوری

۵ .     بای بیت

بای بیت از صرافی‌های جدید دنیای کریپتو به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. این صرافی خدمات مختلفی مانند معاملات فیوچرز و اسپات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و توانسته است بیش از ده میلیون کاربر را به سمت خود جلب کند. از مزایای صرافی بای بیت می‌توان به مواردی مانند اسپات تریدینگ، کانورت، مارجین تریدینگ، ربات معامله‌گر، لانچ پد (شرکت در پیش فروش توکن‌ها) و بسیاری دیگر اشاره کرد.

۶ .     بیت فینیکس

بیت فینیکس یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و  ارزش معاملات آن در حال حاضر در ۳۰ روز به بیش از ده میلیارد دلار می‌رسد. این صرافی دارای توکن اختصاصی به نام لئو (LEO) است که کاربران در صورت استفاده از آن، کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند. صرافی بیت فینیکس همچنین امنیت بالایی دارد، چنانکه از احراز هویت دو مرحله‌ای و کیف پول سرد پشتیبانی می‌کند. دیگر مزایای بیت فینیکس عبارتند از:

  • حجم معاملات زیاد
  • سطح بالای امنیت
  • محیط آزمایشی
  • برنامه‌های سرمایه گذاری
  • اپلیکیشن موبایل کاربردی

۷ .     بیت استمپ

صرافی بیت استمپ را می‌توان یک پلتفرم با طولانی‌ترین مدت زمان فعالیت در حوزه ارز دیجیتال دانست، چرا که این صرافی از سال ۲۰۱۱ کار خود را شروع کرده است. کاربران بیت استمپ به بیش از ۸۰ نوع ارز دیجیتال دسترسی دارند و در فضایی امن و شفاف می‌توانند به معامله بپردازند‌‌. بنابر اظهارات مدیران این صرافی، بیش از ۹۵ درصد دارایی‌های کاربران در کیف پول سرد نگهداری می‌شود‌ که این مورد نشان‌دهنده امنیت بالای بیت استمپ است‌. از دیگر مزایای این صرافی می‌توان به رابط کاربری ساده، داده‌های شخصی رمزنگاری شده، پشتیبانی آنلاین از مشتریان و معاملات سریع اشاره کرد.

۸ .     Gate.io

صرافی گیت در سال ۲۰۱۳ در چین توسط لین هان که دارای تحصیلات مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر بود تاسیس شده است. این صرافی با امنیت بالا و همچنین کارمزد رقابتی توانست فعالان بسیاری در حوزه ارز دیجیتال را به سمت خود جلب کند. صرافی گیت همچنین طرح‌های تشویقی جذابی را برای تریدرها در نظر گرفته‌ است‌ به‌طور مثال، با نگهداری برخی از رمز ارزها در زمان معین می‌توانید از این صرافی سود دریافت کنید. در ادامه به معرفی برخی از امکانات مهم صرافی گیت اشاره می‌کنیم:

  • بازار مشتقات
  • قراردادهای آتی
  • اختیار معامله
  • پشتیبانی قوی
  • اپلیکیشن موبایل
  • معاملات اهرمی

۹ .     جمینی

صرافی جمینی توسط برادران دوقلوی تایلر که عضو سابق تیم ملی قایقرانی آمریکا در‌ المپیک سیدنی بودند تاسیس شده است‌. جمینی که هم‌اکنون در لیست ده صرافی برتر ارز دیجیتال قرار دارد، با وجود ارائه تعداد کمی رمز ارز توانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند. صرافی جمینی روی امنیت شبکه خود سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده است، به‌همین دلیل مشتریان از امنیت دارایی‌هایشان در این صرافی اطمینان دارند. جمینی کارمزد دریافتی مشتریان خود را در پنج دسته که شامل کارمزد برای کاربران، کارمزد معاملات کاربران سایت، تریدر فعال، حضانت و انتقال قرار می‌دهد، بنابراین کارمزد ثابتی ندارد. از دیگر مزایای جمینی می‌توان از رابط کاربری ساده، خرید و فروش NFT، بازار مشتقات و ارائه پاداش نام برد.‌

۱۰ .       ال بانک

صرافی ال بانک در سال ۲۰۱۵ کار خود را در کشور هنگ کنگ آغاز کرد و هم‌اکنون بیش از ۶ میلیون کاربر فعال دارد. این صرافی به‌دلیل رابط کاربری ساده و تهیه آموزش‌های مختلف برای کاربران مبتدی بسیار مناسب است. ال بانک همچنین به کاربران حرفه‌ای خدماتی پیشرفته‌ای مانند اندیکاتورهای معاملاتی و API‌ها را فراهم می‌کند تا راحت‌تر به ترید بپردازند. از دیگر مزایای ال بانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالا
  • معاملات اسپات
  • پشتیبانی از کیف پول سرد و گرم
  • کارمزد معاملاتی پایین
  • نقدینگی بالا
  • ایجاد حساب فوری

بازار کریپتو دارای پتانسیل زیادی است که در صورت استفاده صحیح می‌توان از آن‌ برای حفظ یا چند برابر کردن‌‌ دارایی استفاده کرد. یکی از مواردی که به کاربران برای فعالیت بهتر در حوزه ارز دیجیتال کمک می‌کند، صرافی‌ها هستند. این پلتفرم‌ها به علاقه‌مندان کمک می‌کنند تا در محیطی شفاف به خرید و فروش رمز ارز بپردازند. با این حال، مهم است بدانید که دنیای ارز دیجیتال به سرعت در حال تکامل است و دائما پروژه‌های جدید و حتی کلاهبرداری در برخی از صرافی‌های نامعتبر ارائه می‌شوند، بنابراین باید در انتخاب صرافی با دقت عمل کنید./۱۹۷۳۳۸

نظرات