نوشیدنی های کافئین دار: ۱۰ نوشیدنی برتر برای انرژی شما

0

بهترین منابع طبیعی کافئین را میتوان چای سیاه و قهوه نامید. این دو نوشیدنی پایه های نوشیدنی های دارای کافئین را تشکیل می‌دهند که می‌توانند شما را در طول روز با انرژی و با تمرکز نگه دارند! مصرف کافئین در بزرگسالان تا ۴۰۰ میلی گرم در روز کاملا سالم است و بدون هیچگونه مشکلی در سلامت شما، می‌تواند عملکرد شما در طول روز را بهبود ببخشد.

 نوشیدنی های کافئین دار

در این مطلب، لیستی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم و سرد دارای کافئین تهیه شده که می‌تواند کمک بزرگی برای انتخاب شما باشد! پس با ما همراه باشید و نوشیدنی خود را در دست گرفته و از ادامه این مطلب لذت ببرید!

چای سیاه

بدون شک چای سیاه یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی های دارای کافئین در ایران است و اکثر مردم از این نوشیدنی در طول روز خود و در هر فصلی استفاده می‌کنند. برگ چای سیاه داراری کافئین بیشتری نسبت به قهوه است اما نوع آماده سازی قهوه به این کمک میکند که مقدار بیشتری کافئین از آن استخراج شود که در نتیجه با عث میشود این نوشیدنی دارای کافئین بیشتری نسبت به چای سیاه باشد. اگر شما هم چای سیاه را به عنوان منبع کافئین یا نوشیدنی مورد علاقه خود مصرف میکنید، خرید چای سیاه کیلویی می‌تواند بهترین روش خرید برگ این نوشیدنی محبوب باشد.

نوشیدنی های کافئین دار

قهوه

قهوه یک نمونه دیگر از محبوب ترین نوشیدنی های دارای کافئین میباشد که با توجه به روش دم و آماده سازی آن، مقدار بیشتر کافئینی را میتوانید انتظار داشته باشید. این نوشیدنی خوش عطر و بو با روش های بسیار زیادی آماده میشود و دانه های قهوه می‌تواند به روش های بسیاری رست و یا آسیاب شود. در بین این روش‌ها، قهوه فرانسوی یکی از خوش طعم ترین و خوش عطر ترین قهوه های موجود است که شما می‌توانید قهوه فرانسه با بهترین قیمت را همین حالا تهیه کنید و از این نوشیدنی بی نظیر لذت ببرید!

قهوه اسپرسو

اسپرسو یکی از نوشیدنی های محبوب در ایتالیا از سال ۱۸۸۴ بود که بعد ها با روش های جدید و مدرن‌تر، طعم و بوی آن تغییر های چشمگیری کرد تا امروزه به یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی های با کافئین بالا تبدیل شود. این نوشیدنی با دارا بودن کافئین بسیار بالاتر از قهوه معمولی میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد که در طول روز مشکل کمبود انرژی دارید! روش تهیه این نوع قهوه تا حدی آسان بوده و وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

قهوه آماده

قهوه های آماده انتخاب راحت‌تری نسبت به بقیه نوشیدنی ها دارد به دلیل اینکه زمان آماده سازی این نوع قهوه بسیار کوتاه تر و راحت تر میباشید. شما میتوانید با ساده ترین روش، از نوشیدن یک قهوه خوش طعم لذت ببرید! اما در نظر داشته باشید که بعضی از برند های تهیه کننده قهوه آماده، از شکر در ترکیب قهوه های خود استفاده میکنند که میتواند برای سلامتی شما مضر باشد.

نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنی‌های انرژی یکی دیگر از انواع نوشدنی های دارای مقدار زیاد کافئین هستند. این نوشیدنی‌ها دارای قند بالا و عصاره های جینسینگ و غیره میباشند که شاید گزینه خیلی سالمی برای هرکس نباشد. مصرف این نوشیدنی‌ها به مقدار کم میتواند منبع انرژی قابل قبولی باشد هرچند که از نظر سالم بودن تعریف زیادی ندارند. شما میتوانید با جایگزین کردن نوشیدنی های سالم‌تر سلامت خود را بهبود ببخشید و از عواقب این نوع نوشیدنی ها دوری کنید.

چای سبز

چای سبز یکی از بهترین گزینه ها برای شما می‌باشد اگر به دنبال سلامتی خود هستید. این نوشیدنی توسط بسیاری از متخصص‌های سلامت توسیه میشوند و به غیر از اثرات مثبت بر روی سلامت، اثرات دیگری ندارند. گرچه مقدار کافئین این نوشیدنی به مقدار چشم گیری کمتر از بقیه نوشیدنی ها می‌باشد اما یکی از بهترین گزینه های سالم برای یک نوشیدنی روزمره است.

قهوه آمریکانو

نوشیدنی های کافئین دار

این نوع قهوه مناسب برای کسانی است که با طعم های قوی میانه خوبی ندارند! قهوه آمریکانو از ترکیب اسپرسو و آب جوشیده درست می‌شود که همان مقدار کافئین بالا در اسپرسو را با طعم ملایم‌تری به شما منتقل می‌کند. قهوه آمریکانو یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌های کافئین دار می‌باشد که شما می‌توانید از نوشیدن آن در طول روز لذت ببرید.

نوشابه های برند دار

نوشابه های برند دار دارای کافئین بالا و قند بالا هستند که شاید به عنوان یک گزینه سالم مناسب نباشند. این نوشیدنی‌ها داراری کافئین نسبتا بالایی هستند که می‌تواند منبع خوب کافئین برای شما باشد اما مقدار شکر موجود در این نوشیدنی آن را از لیست نوشیدنی های سالم خط می‌زند. اگر شما به مصرف این نوشیدنی ها برای تامیین کافئین خود اعتیاد دارید، می‌توانید از نسخه کم شکر یا بدون شکر این نوشیدنی ها استفاده کنید که به مراتب سالم‌تر هستند.

چای های آماده

چای های آماده به دو دسته چای کیسه ای و چای بطری شده تقسیم می‌شوند که هرکدام مقدار کافئین متفاوت و طریقه مصرف متفاوتی دارند. چای های کیسه ای آماده دارای کافئین کمتری نسبت به چای های خسک طبیعی دارند زیرا که پروسه تولید آنها متفاوت تر و صنعتی تر است اما از این نوع چای می‌توان به عنوان یک نوشیدنی سریع استفاده کرد که وقت زیادی برای آماده شدن نمی‌گیرند. چای های بطری شده معمولا به عنوان چای یخ یا سرد هم فروش می‌روند که ظاهر و طعم متفاوت تری نست به چای های سنتی دارند. این نوع چای دارای کافئین قابل قبولی میباشند و بهترین گزینه برای تابستان های گرم هستند تا شما را خنک‌تر نگه دارند!

قهوه های بدون کافئین

این نوع قهوه ها لزوما بدون کافئین نمیباشند و به طور صحیح‌تر دارای کافئین کمتری نسبت به قهوه های معمولی هستند. این نوع قهوه ها به عنوان یک نوشیدنی سالم‌تر برای بدن هستند که می‌توانند به مقدار کمی انرژی شما را افزایش دهند. معمولا این نوع قهوه ها برای مصرف در شب توصیه می‌شوند برای کسانی که عادت به مصرف قهوه در هر زمانی دارند یا به طور کلی از نوشیدن این قهوه در هر لحظه لذت می‌برند.

کلام آخر

انتخاب یک نوشیدنی دارای کافئین برای نوشیدن در طول روز می‌تواند کار سختی باشد چرا که شما با در نظر گرفتن سلامت خود باید این انتخاب را انجام بدهید. این مقاله توضیح جامع‌تری درمورد مقدار کافئین موجود در هر نوشیدنی را به شما ارائه میدهد که می‌توانید در انتخاب خود استفاده کنید!

نویسنده: امیرحسین نظری

نظرات