چه میزان ریزش مو در روز طبیعی است؟

0

همه افراد بنا به دلایل متعددی ریزش مو را تجربه می کنند و این مشکل آن ها را کمی آزار می دهد. داشتن موهای کم پشت و کم حجم تاثیر بسیار منفی بر روی ظاهر می گذارد. لازم به ذکر است که همیشه هم نباید نگران ریزش مو خود باشید زیرا هر فردی اگر در طول روز ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو خود را از دست بدهد، امری طبیعی می باشد. در شرایطی که این ریزش از حد طبیعی خود خارج شود، باید سریعا به دنبال روش های درمان رفت که یکی از مهم ترین و موثرترین روش ها، مزوتراپی است. در این روش، مواد مغذی توسط بهترین دکتر مزوتراپی در تهران به پوست سر تزریق می شود تا موها تقویت شوند. در مواردی که فرد دچار طاسی سر شود می تواند از روش کاشت مو کمک بگیرد که تقریبا درمان دائمی محسوب می شود. اگر می خواهید ریزش مو خود را درمان کنید، می توانید برای یافتن پزشک متخصص به سایت های تاپتنا، پزشکا، نوبت دات آی آر، پذیرش۲۴ و … مراجعه کنید.

 چه میزان ریزش مو در روز طبیعی است؟

۹ علت اصلی ریزش مو

همان گونه که گفته شد ریزش مو اگر تا ۱۰۰ تار باشد طبیعی است اما اگر از این حد فراتر رود، باید علت یابی شود. عوامل متعددی وجود دارند که می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی ریزش مو بگذارند که اگر هر یک از این عوامل توسط پزشک متخصص تشخیص داده و درمان شوند، ریزش مو نیز کاهش می یابد. در ادامه برخی از این علل اصلی را برای شما شرح خواهیم داد:

آسیب های جسمانی : بدین معناست که اگر فرد دچار بیماری خاصی مانند آنفولانزا شود یا حادثه ای مثل جراحی، شوک عصبی برای او رخ دهد، ریزش مو افزایش می یابد.

تاثیرات بارداری: به دلیل بر هم خوردن هورمون های خانم ها در طول دوران بارداری، ریزش مو بسیار شدت می گیرد.

مصرف بی رویه ویتامین A: زمانی که افراد از این ویتامین و مکمل هایش به مقدار بسیار زیاد استفاده کنند، ممکن است ریزش مویشان از حد طبیعی خارج شود.

کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن: زمانی که افراد دچار کمبود ویتامین های مهم و ضروری می شوند و کم خونی را تجربه می کنند، موهایشان به شدت می ریزد.

کم کاری تیروئید و تغییرات هورمونی: به طور کلی در صورتی که هورمون های بدن بر هم بخورند ریزش مو نیز افزایش می یابد. در صورتی که خانم ها دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک شوند، هورمون هایشان به شدت تغییر می کند که در این صورت ریزش مو رخ می دهد.

ابتلا به بیماری های مختلف: نه تنها برخی بیماری های جسمی مانند لوپوس و سرطان منجر به ریزش مو می شوند، بلکه بیماری روحی مانند افسردگی و استرس تاثیر بسزایی بر روی ریزش مو دارند.

کم آبی بدن : زمانی که بدن کم آب باشد، موها به شدت خشک می شوند و ریزش شدید رخ می دهد.

کاهش وزن شدید: زمانی که افراد به صورت ناگهانی با رژیم های غیراصولی کاهش وزن داشته باشند، سیستم بدن برهم می خورد و در نهایت ریزش مو شدیدا اتفاق می دهد.

مصرف بیش از حد دخانیات و مشروبات الکلی : اگر افراد به مقدار زیاد الکل و دخانیات مصرف کنند، ریزش مو اتفاق می دهد.

استایل آرایشی نادرست : زمانی که خانم های موهای خود را با کش سر به سفتی ببندند، موهایشان بیشتر می ریزد و در ضمن اگر موهای خود به بدترین حالت شانه کنند، احتمال ریزش بیشتر می شود.

9 علت اصلی ریزش مو

نکات مراقبتی برای جلوگیری از ریزش مو

بسیاری از ما روزانه و به طور معمول چند نکته را رعایت می کنیم که می توانیم با بررسی آن ها و رعایت برخی موارد به روشی ساده، ریزش مو را کمتر کنیم. گاهی اوقات دلیل ریزش مو، شستشوی نادرست است. شانه کردن موها زمان استحمام، استفاده کردن از شوینده های نامناسب برای نوع مو، شستن با آب داغ، ماساژ شدید مو در حمام، خشک کردن با حوله و کشیدن مداوم روی مو از این دلایل است. به راحتی می توان از این موارد اجتناب کرد. آفتاب شدید و سرمای شدید نیز می تواند اثرات منفی بر روی موهای فرد داشته باشد. به همین دلیل در تابستان استفاده از کلاه و چتر و در زمستان از کلاه و شال پشمی توصیه می شود.

جدای از شستشو، اگر فرد در محیط های بسیار آلوده مانند گرد و غبار و آلودگی های شیمیایی قرار بگیرد، ریزش مو رخ می دهد. این عامل زمانی شدت می گیرد که فرد پس از قرار گرفتن در برابر آلودگی موهای خود را نشوید تا روغن یا مواد آلوده از روی موها پاک شود. دلیل ریزش مو، ندانستن نوع مو است. اگر افراد ندانند موهایشان خشک است یا چرب و بر این اساس از موهای خود مراقبت نکنند، به مرور زمان با عوارضی مانند شوره سر، التهاب خشکی و ریزش مو مواجه خواهند شد.

روش های درمان موقت ریزش مو

همانطور که می دانید ریزش مو درمان قطعی و همیشگی ندارد اما با کمک برخی روش ها می توانید این ریـزش مو را کنترل کنید و از شدت گرفتن آن پیشگیری کنید. برخی از این روش های درمان به شرح زیر اند:

مزوتراپی : از جمله روش های بسیار موثر و پرطرفدار می باشد که می تواند موجب تقویت موهای سر شود و در نهایت از ریزش آن جلوگیری کنند. در این روش ترکیبات بسیار مغذی با کمک سوزن هایی به پوست سر تزریق می شوند.

ماینوکسیدیل : روش موثر دیگر، استفاده از محلول ماینوکسیدیل می باشد. این محلول به صورت محلول موضعی یا فوم موجود است. افراد باید هر شب از این محلول بر روی نواحی که دچار ریزش مـو شده بزنند.

پی آر پی : درمان با پی آر پی مربوط به خون گرفتن از بیمار است که در این روش باید اقدام به جداسازی پلاسمای غنی از پلاکت که حاوی مواد موثره فاکتورهای رشدی و تزریق آن به پوست سر است.

استفاده از سلول های بنیادی : اگر پزشک سلول های بنیادی را از بدن فرد بگیرد و از چربی جدا کند و به ناحیه دچار ریزش شده تزریق کند، ریزش مـو کاهش می یابد.

روش های درمان موقت ریزش مو

کلام آخر 

زمانی که افراد دچار ریـزش مو می شوند این سوال به ذهنشان می رسد که چه میزان ریزش مو در روز طبیعی است؟ که ما در این مقاله سعی کردیم پاسخ این سوال را به طور دقیق ذکر کنیم و علل و راه های جلوگیری از ریـزش مو را شرح دهیم. به طور کلی ریـزش مو مشکل بسیار رایج و متداولی بین مردم است که با کمک پزشکان متخصص قابل پیشگیری است و با این روش ها تنها به صورت موقت کاهش می یابد.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون هستیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت تاپتنا یا toptena.ir در میان بگذارید./۴۸۴۶۹۵

نظرات