زمان لازم برای آموزش زبان آلمانی به چه موضوعاتی بستگی دارد؟

2

بخش‌های مختلف آموزش زبان آلمانی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

گرامر یا دستور زبان: بخشی است که قواعد و ساختارهای زبان را توضیح می‌دهد. گرامر آلمانی شامل مفاهیمی مانند اسم، صفت، فعل، حالت، جنسیت، جمله‌بندی و غیره است. گرامر آلمانی را می‌توانید از منابع مختلف یاد بگیرید.

آموزش زبان آلمانی

واژگان یا لغات: بخشی است که کلمات و معانی آن‌ها را در زبان آموزش می‌دهد. واژگان آلمانی را می‌توانید براساس سطح، موضوع، کتاب یا هر دسته‌بندی دیگر یاد بگیرید.

مهارت‌های اصلی یا ارتباطی: بخشی است که توانایی شما را در استفاده از زبان در شرایط واقعی افزایش می‌دهد. این مهارت‌ها شامل شنیدار (Listening)، خواندار (Reading)، نوشتار (Writing) و گفتار (Speaking) هستند. شما می‌توانید با استفاده از منابع مختلف و مناسب، این مهارت‌ها را تقویت کنید.

پس اگر می‌خواهید زبان آلمانی را چه با کمک بهترین آموزشگاه زبان آلمانی تهران یا بصورت خودآموز یاد بگیرید، بهتر است که:

– با ساختارهای گرامری و قواعد دستور زبان آلمانی آشنا شوید.

– لغات پرکاربرد و رایج آلمانی را حفظ کنید.

– با استفاده از منابع مختلف و مناسب، مهارت‌های خود را در شنیدار، خواندار، نوشتار و گفتار تقویت کنید.

– به صورت منظم و مستمر، حداقل ۳۰ دقیقه در روز، به چالش‌های چرب‌زبان پاسخ دهید.

– با افراد بومی یا فراگیران دیگر، تعامل داشته باشید و از خطاهای خود برای یادگیری استفاده کنید.

مزایای یادگیری زبان آلمانی:

یادگیری زبان آلمانی می‌تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

– یادگیری زبان آلمانی کار دشواری نیست و اگر شما با زبان انگلیسی نیز تا حدودی آشنا باشید، کار آسانتر خواهد بود. به این دلیل که آلمانی و انگلیسی ریشه ی یکسانی دارند و هزاران کلمه‌ای وجود دارد که مشابه یکدیگر هستند. بهترین موسسه مهاجرتی مداوما توصیه به یادگیری زبان آلمانی برای افزایش شانس مهاجرت می کنند.

– زبان آلمانی، زبان مخترعان و نوآوران است. بسیاری از دستاوردهای علمی، فرهنگی و هنری جهان به زبان آلمانی نوشته شده‌اند. برخلاف تصور رایج، تعداد کتاب‌های منتشر شده به زبان آلمانی بسیار بالاتر از تعداد کتاب‌های منتشر شده به زبان‌های دیگر است.

– زبان آلمانی یک زبان مهم برای اهداف آکادمیک است. دانشگاه‌های آلمان شهرت جهانی بسیار خوبی دارند و بسیاری از پژوهشگران و دانشجو‌های خارجی در آنجا تحصیل می‌کنند. در کشور آلمان برای تحصیلات تکمیلی، تعداد دانشگاه‌ با هزینه بسیار پایین یا عدم وجود شهريه وجود دارد.

– زبان آلمانی راه‌ باز کننده فرصت‌های شغلی است. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد در اتحاديه اروپا و چهارمین اقتصاد جهان است. این کشور مقصد تجارت و سفر بسياري از كشور هاي جهان است. در نتيجه، تسلط به زبان آلماني مي تواند به شما در رقابت با سايرين كمك كند.

نکات مهم در رابطه با یادگیری زبان آلمانی

  1. مشخص کردن هدف خود

  2. غرق شدن در زبان آلمـانی در زندگی روزمره

  3. استفاده از روش های نوی برای اموزش

  4. تقویت مهارت های شنیداری ، گفتاری و نوشتاری

  5. دوست المانی پیدا کنید.

  6. به آلمان سفر کنید.

زمان لازم برای آموزش زبان آلمانی:

یادگیری زبان آلمانـی می‌تواند یک تجربه جذاب و مفید باشد. اما مدت زمان یادگیری آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

– زبان مادری شما و تجربه شما در یادگیری زبان‌های دیگر

– روش و منابع یادگیری شما

– سطح هدف شما و مهارت‌های مورد نظر شما

– زمان و تلاشی که صرف یادگیری می‌کنید

– علاقه و انگیزه شما

آموزش زبان آلمانی

براساس تحقیقات مؤسسه FSI، یادگیری زبان آلمـانی حدود ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت طول می‌کشد. البته این زمان برای رسیدن به سطح متوسط است و برای سطح‌های بالاتر نیاز به زمان بیشتری است. همچنین این زمان برای کسانی است که زبان انگلیسی را به خوبی بلد هستند و با ساختارهای گرامری و لغات مشابه آلمـانی آشنایی دارند.

نتیجه:

بنابه آنچه گفته شد زبـان آلمانی یکی از متداولترین زبـان ها در اروپا می باشد. و به عنوان سومین زبـان محبوب دنیا در سراسر جهان شناخته می شود و سالانه افراد زیادی برای یادگیری این زبـان اقدام می کند. کشورآلمان یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه ی اقتصاد در سراسر جهان است و یادگیری زبـان آلمانی باعث افزایش فرصت های شغلی می شود. ایجاد امکان تحصیل رایگان در آلمان با یادگیری زبـان آلمانی افزایش پیدا می کند چرا که تحصیل در اکثر دانشگاه های کشور آلمان رایگان است. اینها بخشی از دلایل یادگیری زبـان آلمانی می باشد که به صورت مفصل تر توضیح داده شده است. در ابتدا یادگیری این زبـان دشوار به نظر میرسد اما با اتخاذ روشهای مناسب و تمرین و ممارست میتوان به نتیج دلخواه دست یافت./۵۰۱۸۳۵

2 دیدگاه در “زمان لازم برای آموزش زبان آلمانی به چه موضوعاتی بستگی دارد؟

  1. سمیرا گفت:

    برای تلفظ بهتر زبان آلمانی ه راه حل هایی را پیشنهاد میدید

  2. behnoush گفت:

    زبان آلمانی واقعا خیلی سخته. مرسی از مطالب مفیدتووووون

نظرات