دانلود ۵ کلیپ نوحه سوزناک شب چهارم محرم ۱۴۰۲ برای استوری و وضعیت

0

دانلود ۵ کلیپ کوتاه و سوزناک شب چهارم محرم ۱۴۰۲ برای استوری و وضعیت

۵ کلیپ نوحه شب چهارم محرم ۱۴۰۲ به مناسبت شب حر بن ریاحی و دو طفلان مسلم با صدای مداحان معروف اهل بیت، آماده کرده ایم که می توانید دانلود و تماشا کنید.

دانلود 5 کلیپ نوحه سوزناک شب چهارم محرم ۱۴۰۲ برای استوری و وضعیت

امشب شب چهارم محرم ۱۴۰۲ به نام شب حر بن ریاحی و دو طفلان مسلم است. ما نیر به همین مناسبت چند کلیپ نوحه حر بن ریاحی و دو طفلان مسلم در چهارم محرم برای شما عزادان امام حسین حاضر کردیم که در سایت حرف تازه بشنوید.

شب چهارم عزاداری محرم اختصاص به یکی از شهیدان کربلا یعنی حربن یزید ریاحی دارد. البته این شب را به فرزندان حضرت زینب و همچنین دو طفلان مسلم نیز منسوب کرده اند. حر الگوی توبه و حقیقت جویی است. او در آغاز برخورد با امام حسین(ع) چنین جایگاه وارسته ای نداشت و به گفتة خودش مأمور بود و معذور! اما ادب و تواضع حر در مقابل سالار شهیدان، سبب رهایی او شد.

دانلود ویدئو

کلیپ نوحه حر بن ریاحی شب چهارم محرم

دانلود نوحه

کلیپ نوحه دو طفلان مسلم

دانلود مداحی

کلیپ شب چهارم محرم نوحه طفلان زینب

دانلود ویدئو

حر بن ریاحی که بود؟

حر که یکی از فرماندهان نامی عرب بود، همراه با هزار نیروی جنگی برای مقابله با امام حسین (ع) و بستن راه آن حضرت به میدان آمده بود، اما چون در روز عاشورا امام (ع) فریاد برآورد: «اما مِنْ مُغیثٍ یغیثُنا لِوَجْهِ اللَّهِ تَعالی؟ اما مِنْ ذابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ»؛ آیا فریادرسی هست که به فریاد ما رسد و از خدا جزای خیر بطلبد؟ و آیا کسی هست که شرّ این قوم را از حرم رسول خدا (ص) باز دارد؟»

حرّ با شنیدن فریاد امام (ع)، قلبش مضطرب و اشک از چشمانش جاری شد. وی در حالی‌که‌ اندامش به لرزه افتاده بود‌ اندک‌اندک به خیام امام حسین (ع) نزدیک شد و به یکی از نزدیکانش چنین گفت: «سوگند به خدا خودم را در میان دوزخ و بهشت می‌بینم و من بهشت را بر می‌گزینم، هر چند که مرا پاره‌پاره کنند و بسوزانند.» آن‌گاه اسب تاخت تا خدمت امام (ع) رسید

و در حالی‌که دست بر سر نهاده بود، گفت: «بار خدایا به سوی تو بازگشته‌ام، توبه مرا بپذیر که من رعب و وحشت در دل دوستان تو و فرزندان پیامبر (ص) افکندم.» سپس سپرش را واژگون کرد

و با شرمساری تمام عرضه داشت: «ای فرزند رسول خدا (ص)، فدایت شوم، من همان هستم که تو را از بازگشت به وطنت جلوگیری کردم و در راه، همه جا قدم به قدم با تو آمدم و مواظب بودم که مبادا از راه منحرف شوی و تو را در این مکان وحشتناک فرود آوردم و خیال نمی‌کردم آنان سخن تو را رد کنند و با تو تا این‌ اندازه کینه ورزند. به خدا سوگند اگر می‌دانستم آن‌ها با تو آن می‌کنند که الان می‌بینم، هرگز با تو چنان رفتاری نمی‌کردم، امّا اینک از آنچه کرده‌ام به سوی خداوند توبه می‌کنم. آیا خداوند توبه مرا می‌پذیرد؟» امام برایش استغفار کرد و فرمود که تو در دنیا و آخرت آزادمرد هستی.

نظرات