آیا برنامه بلبل جان (Bolbol Jan) فیلتر شده است؟

0

آیا برنامه بلبل جان (Bolbol Jan) فیلتر شده است؟

فیلتر برنامه بلبل جان : به نظر می‌رسد پلتفرم نمایشی «بلبل جان» در ایران با شکایت ساترا فیلتر شده و از دسترس بسیاری از کاربران ایرانی خارج شده است زیرا از شب گذشته کاربران فضای مجازی به پلتفرم نمایشی «بلبل جان» دسترسی ندارند

برنامه بلبل جان

Bulbul Jaan بلبل جان اپلیکیشن ایرانی می باشد که در آن به فیلم ، سریال ، تریلر فیلم ها و … را به صورت دوبله در دسترس کاربران قرار می دهد و می توانید عناوین مورد نظر خود را بدون تبلیغات مزاحم و در یک رابط کاربری مدرن و جذاب پیدا کنید و تماشا کنید. یک اپلیکیشن اندروید و موبایل است که با نصب آن می توانید به جدیدترین فیلم های دوبله فارسی با زیرنویس فارسی دسترسی پیدا کنید.

فیلتر برنامه بلبل جان

از شب گذشته کاربران فضای مجازی از مشکلاتی در دسترسی به پلتفرم نمایشی «بلبل جان» خبر داده‌اند.

از ساعاتی پیش برنامه بلبل خان در ایران مسدود شده و کاربران امکان دسترسی به این اپلیکیشن را ندارند. همچنین نرم افزار (Bolbol Jan) از مارکت های اندرویدی داخلی مانند بازار نیز حذف شده است.

به گزارش جماران، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا خبر داده بود که ساترا شکایت خود را نزد قوه قضاییه از بلبل جان به عنوان یک سکوی متخلف ثبت کرده و این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای هم اعلام کرده است.

از دیشب برخی کاربران در فضای مجازی از فیلتر شدن پلتفرم نمایشی «بلبل جان» خبر دادند.

دو روز پیش بود که خبرگزاری فارس نوشته بود: ««پلتفرم نمایشی بلبل جان در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های خود دارای محتوای مستهجن بوده و تعدادی از شرکت‌های زیرساختی در حال ارائه خدمات به این سکوی متخلف هستند.»

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا هم خبر داد که ساترا شکایت خود را نزد قوه قضاییه از بلبل جان به عنوان یک سکوی متخلف ثبت کرده و این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای هم اعلام کرده است.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر پلتفرم نمایشی «بلبل جان» فیلتر شده و در دسترس بسیاری از کاربران ایرانی نیست.

علت فیلتر «بلبل جان»

چند روز پیش سامانه «سوت‌زنی» خبرگزاری فارس پلتفرم نمایشی «بلبل جان» را ارائه‌کننده صحنه‌های مستهجن فیلم و سریال‌ معرفی کرد و در خبری هم اعلام کرد که زیرساخت‌های این پلتفرم را تعدادی از شرکت‌های مخابراتی پشتیبانی می‌کنند. فارس در ادامه گفته است: «هرگونه تولید، نگه‌داری یا انتشار محتوای مستهجن طبق ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای مشمول مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۱۵ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات است»

گزارشگر مربوطه آورده است:

«ده‌ها فیلم در پلتفرم بلبل جان وجود دارد که در آن رابطه نامشروع، همجنس‌بازی و انواع صحنه‌های فحشاء دیده می‌شود، همچنین برخی سریال‌هایی که به داشتن تصاویر مستهجن معروف هستند بدون سانسور در این بستر نمایش داده می‌شود که مصداق بارز اشاعه فحشاء و ابتذال در سطح رسانه‌های فراگیر است. سه تا از شرکت‌های مخابراتی طبق بررسی آی‌پی‌های میزبان این سکوی متخلف را پشتیبانی می‌کنند که برای برخورد با این بستر فساد انتظار می‌رود این دیتاسنتر‌های داخلی همکاری خود را با این پلتفرم متوقف کنند.

واکنش ساترا

طبق گزارش فارس اپلیکیشن «بلبل جان» مجوز رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر ندارد و این سازمان در حال برخورد با آن بوده است.

حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، گفته است: «ساترا شکایت خود را نزد قوه قضاییه از بلبل جان به عنوان یک سکوی متخلف ثبت کرده و این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای هم اعلام کرده است.»

با این شرایط به نظر می‌رسد پلتفرم نمایشی «بلبل جان» با شکایت ساترا فیلتر شده و از دسترس بسیاری از کاربران ایرانی خارج شده است.

اطلاعیه مدیران بلبل جان درباره فیلتر بلبل جان

«بلبل جان»، اپلیکیشن پخش فیلم و سریال در اطلاعیه‌ای دربار‌ه‌ی ماجرای فیلتر شدن توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: اپلیکیشن بلبل جان بنا به دلایلی فیلتر شده و در حال حاضر از دسترس خارج شده است. بلبل جان از ابتدای شکل‌گیری با هدف دسترسی آسان و رایگان به محتوای فیلم و سریال تشکیل شد و تا به امروز سعی داشته با بهترین کیفیت و بدون تبلیغات این هدف پیگیری شود.
بلبل جان: هرگز به دنبال نشر محتوای غیراخلاقی، نامناسب و ضد فرهنگ ایرانی نبودیم

بلبل جان با تاکید بر اینکه «هرگز به دنبال نشر محتوای غیراخلاقی، نامناسب و ضد فرهنگ ایرانی نبوده» اعلام کرد: هدف، فقط ایجاد محیطی رایگان برای تماشای فیلم و سریال روز دنیا و برقراری محیطی برای سرگرمی جوانان این مرز و بوم بوده است.

نظرات