تفاوت شیشه دوجداره و شیشه سکوریت

0

شیشه دوجداره یا سکوریت در منزل و محل کار مزایای زیادی دارد؛ اما کدام یک بهتر است؟ شیشه دوجداره از دولایه شیشه با فاصله ای از هم تشکیل شده است. این فضا معمولاً با گاز آرگون یا هوا پر می شود. شیشه سکوریت یک نوع شیشه ایمن بوده که نسبت به شیشه های استاندارد قوی تر و مقاوم تر است. حال برای اینکه بدانیم شیشه دوجداره یا سکوریت را انتخاب کنیم، باید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم.

   تفاوت شیشه دوجداره و شیشه سکوریت

شیشه سکوریت و کاربردهای آن

شیشه سکوریت نوعی شیشه ایمن شده است که با عملیات حرارتی یا شیمیایی فرآوری می شود. استحکام بالایی دارد و در برابر فشار و ضربه از خود مقاومت نشان می دهد. در تولید شیشه سکوریت تنش های مکانیکی بسیاری اتفاق می افتد، به همین خاطر شیشه سکوریت به جای تکه های با لبه تیز به قطعات دانه ای می شکند و احتمال آسیب را کاهش می دهد. شیشه سکوریت به شیشه مقاوم یا شیشه ایمنی نیز معروف است.
امروزه در ساخت پارتیشن اداری اغلب از شیشه سکوریت استفاده می شود. به دلیل متنوع بودن شیشه سکوریت ها می توانید پارتیشن شیشه ای را در رنگ و طرح دلخواه انتخاب کنید.

اگر قصد نصب پارتیشن شیشه ای نیویورکی را دارید کافی است طرح مد نظر خود را به مجموعه پارتیشن ساز ارائه دهید. شیشه سکوریت در موارد بسیار متعدد اعم از ساخت پارتیشن، درب شیشه ای، پنجره، صنعت خودرو، ویترین مغازه، ساختمان ها و …
مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن شیشه ای وینتیج و هر نوع پارتیشن دیگر که مدنظرتان است، با استفاده از شیشه سکوریت به راحتی قابل پیاده سازی است. امروزه با توجه به پایین بودن متراژ ساختمان ها حمام و دستشویی را در یک فضا پیاده سازی می کنند. برای جداسازی این دو فضا می توان از پارتیشن دوش استفاده کرد. پارتیشن شیشه ای منحنی از مناسب ترین پارتیشن ها برای تفکیک فضای حمام و دستشویی داخل منزل است.

پارتیشن شیشه ای انواع مختلفی دارد. برخی از آنها به صورت فریم دار و برخی دیگر به طور فریم لس یا بدون فریم در محیط اجرا می شوند. پارتیشن شیشه ای فریم لس نسبت به پارتیشن فریم دار از ظاهر زیباتری برخوردار است و مورد پسند مشتریان بیشتری واقع می شود.

شیشه دوجداره

مزایا و معایب شیشه سکوریت

پارتیشن شیشه ی از نوع شیشه سکوریت دوام بالایی داشته و در برابر بادهای شدید و ضربات متوالی مقاوم است. شیشه سکوریت دارای پیوند مولکولی بالایی است به همین دلیل به هنگام شکسته شدن هرگز لبه های تیز و برنده نخواهد داشت و به تکه های خیلی ریز تبدیل می شود. شیشه سکوریت در برابر فشار و حرارت تحمل بالایی داشته و در ساخت آن از تجهیزات پیشرفته استفاده شده است.
یکی از عیب های آن این است که پس از طی مراحل سکوریت، دیگر نمی توان آن را برش داد و پردازش کرد. همچنین امکان تعمیر شیشه سکوریت وجود ندارد.

دلایل شکستن شیشه سکوریت چیست ؟

شکستگی خودبخودی شیشه سکوریت معمولاً به دلیل بریدگی لبه ها در حین نصب یا اتصال در قاب، عیوب داخلی، حرارت بسیار بالا ، تنش در شیشه و عدم ضخامت کافی برای مقاومت در برابر بارهای زیاد است. شیشه سکوریت طوری طراحی شده است که در صورت آسیب دیدن به قطعات بسیار کوچک تبدیل می شود. این یک ویژگی ایمنی برای کاهش خطر آسی است؛ زیرا مانند شیشه های معمولی بر اثر شکسته شدن به تکه های بزرگ و دندانه دار تبدیل نمی شوند. اگر شیشه سکوریت آسیب ببیند. به عنوان مثال اگر خراشیده شود، می تواند منجر به شکستگی شود. آسیب شیشه همیشه قابل مشاهده نیست. بلکه ممکن است به مرور زمان نمایان شود و به نقطه بحرانی برسد.

شیشه دوجداره و کاربردهای آن

شیشه دوجداره نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف انرژی دارد. افرادی که به عایق بندی ساختمان بسیار اهمیت می دهند با استفاده از پارتیشن شیشه ای دو جداره می توانند حرارت و انرژی موجود در محیط را به مدت طولانی حفظ کنند. همچنین با بکارگیری از شیشه دوجداره سرما یا گرما به داخل محیط ورود نخواهد کرد و از ورود سر و صدای شدید به درون اتاق جلوگیری می شود.

شیشه دوجداره و کاربردهای آن

مزایا و معایب شیشه دوجداره

وجود شیشه دوجداره در پارتیشن اداری به شما کمک می کند که در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. با شیشه دوجداره میزان گرمای ورودی و همچنین خروجی از منزل یا محیط کار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در نتیجه محیط پارتیشن شده در تابستان خنک تر و در زمستان گرم تر است. در واقع، لازم نیست سطح کولر و بخاری خود را برای رسیدن به دمای مد نظر بالا ببرید. در نهایت از برق کمتری استفاده خواهید کرد.

با توجه به اینکه در فصل تابستان گرمای کمتری به محیط وارد می شود، لوازم دکور اعم از مبلمان بهتر محافظت می شوند. از معایب شیشه دوجداره این است که امکان تعمیر آن وجود ندارد. شیشه دوجداره ممکن است برای خانه هایی با سبک معماری قدیمی تر مناسب نباشد چرا که ممکن است فضای کلی نامتناسب جلوه کند. برای استفاده از شیشه دوجداره ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تفاوت میان شیشه سکوریت و دو جداره در چیست؟

در مورد شیشه دوجداره یا سکوریت چه اطلاعاتی دارید؟ چه تفاوت هایی بین این دو نوع شیشه وجود دارد؟ هدف از ساخت این دو نوع شیشه با هم متفاوت است. شیشه سکوریت به عنوان شیشه ای مقاوم معرفی می شود اما شیشه دوجداره به عنوان شیشه ای با عایق پذیری بالا شناخته می شود. شیشه دوجداره از ۲۰۰ سال پیش ساخته شده و در موارد متعددی کاربرد دارد. این نوع شیشه از دو لایه تشکیل شده است و گازهای بی خطر یا هوا بین دو لایه وجود دارد.

تفاوت میان شیشه سکوریت و دو جداره در چیست؟

نتیجه گیری

انتخاب بین شیشه دوجداره یا سکوریت به هدف شما از ایجاد پارتیشن در محیط نیز بستگی دارد. اگر با توجه به ویژگی های هر یک از شیشه ها باز هم نتوانستید بین شیشه دوجداره یا سکوریت انتخاب کنید، بهتر است از مشاوره های رایگان پارتیشن ساز استفاده کنید. پارتیشن ساز هر نوع پارتیشن شیشه ای که شما بخواهید را با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت به شما عرضه می کند./۴۷۶۲۹۵

نظرات