بیوگرافی رجبعلی اعتمادی (ر. اعتمادی) رمان نویس و همسر و فرزندان + رمان ها

0

ر. اعتمادی با نام اصلی رجبعلی اعتمادی رمان نویس و نویسنده و روزنامه نگار ایرانی است او متولد بهمن ۱۳۱۲ در لار بود که در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در تهران درگذشت. ر. اعتمادی نویسنده رمان های عامه پسند و خاطره انگیز کفش های غمگین عشق، رمان عالیجناب عشق، رمان چهل درجه زیر شب و رمان اتوبوس آبی بود که هر کدام به چاپ پانزدهم رسیده بود. وی دارای دو دختر به نام شهرزاد و پریس است که هر دو در آمریکا زندگی می کنند. ادامه بیوگرافی ر. اعتمادی رمان نویس و نویسنده را می خوانید.

او بنیان‌گذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود. مجله جوانان از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال‌های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی‌زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هواداران خود را داشت.

بیوگرافی ر. اعتمادی رمان نویس و همسرش و فرزندان + رمان ها

زندگینامه و بیوگرافی ر. اعتمادی

رجبعلی اعتمادی معروف به ر. اعتمادی متولد بهمن ۱۳۱۲ در لار، رمان نویس و نویسنده ایرانی است او در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در تهران درگذشت. ر. اعتمادی نویسنده رمان های معروف و خاطره انگیز کفش های غمگین عشق، رمان عالیجناب عشق، رمان چهل درجه زیر شب و رمان اتوبوس آبی بود که هر کدام به چاپ پانزدهم رسیده بود.

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی (ر. اعتمادی) رمان نویس و همسر و فرزندان + رمان ها

همسر ر. اعتمادی کیست + فرزندان رجب علی اعتمادی

رجب علی اعتمادی سال ها پیش در اوج جوانی ازدواج کرده بود، اما نام و عکسی از همسرش موجود نیست. ثمره این ازدواج دو دختر، یکی شهرزاد حقوقدان و دیگری پریس لیسانس روانشناسی که هر دو ساکن آمریکا هستند.

همسر ر. اعتمادی کیست + فرزندان رجب‌علی اعتمادی

سوابق و بیوگرافی رجب علی اعتمادی

ر. اعتمادی به خاطر نوشتن رمان‌های عامه‌پسند و پرفروش شهرت دارد. او در شهر لار در استان فارس به دنیا آمد. پدرش اسم پدربزرگش را برای او انتخاب کرد ولی مادرش نام او را به مهدی تغییر داد ولی نام شناسنامه‌ای او هم‌چنان رجب‌علی باقی ماند. در سال ۱۳۳۵ پس از اتمام دوره سربازی، در آزمون آموزشی روزنامه اطلاعات شرکت کرد و به عنوان نفر ششم وارد روزنامه اطلاعات شد.

او سه ماه در شهر نو حضور داشت تا کتاب «داستان شهر غم» را بنویسد. داستان زنان تن فروش شهر نو در تهران داستانی با هزاران حکایت غم انگیز است

زندگینامه ر. اعتمادی

موسس مجله جوانان

در بیوگرافی ر. اعتمادی می خوانید: او بنیان‌گذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود. مجله جوانان از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال‌های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی‌زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هواداران خود را داشت.

همسر ر. اعتمادی کیست + فرزندان رجب علی اعتمادی

بعد از انقلاب

زمانی که حوادث سال ۵۷ افتاد، من تا یک سال و سه ‌ماه سردبیر اطلاعات بودم زیرا یک روزنامه‌نویس حرفه‌ای بودم. اولین کارم روزنامه‌نویسی بود و آخرین کارم روزنامه‌نویسی و داستان‌نویسی. هیچ وقت نه کارمند دولت بودم و نه با سازمان‌های دولتی ارتباط داشتم، نه تعریف می‌کردم و نه مجیز می‌گفتم. اگر خبری چاپ می‌کردیم، خبر روز بود. خبر روز را همه چاپ می‌کنند حتی اگر با آن خبر مخالف باشند.

من از این موضوع ناراحت نبودم، چون هرجا می‌روم به محض این‌که می‌فهمند من آن‌جا هستم سیل آدم‌ها راه می‌افتند از مرد و زن ۷۰ ساله تا ۲۰ ساله. چه لذتی بهتر از این‌که مردم با کتاب‌هایت خاطره دارند؟

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی (ر. اعتمادی) رمان نویس و همسر و فرزندان + رمان ها

نام مستعار ر. اعتمادی

او بیشتر کتاب‌هایش را با نام مستعار ر. اعتمادی به چاپ رسانده‌است. او بیشتر اشتهار ادبی‌اش را به خاطر سوژه‌های داستان‌های خود دارد. ر. اعتمادی یکی از معدود رمان نویسان معاصر ایرانی است که چندین نسل جوان ایران علی‌رغم همه محدودیت‌های چاپ کتاب‌هایش، بسیاری از کتاب‌های او را خوانده‌اند و می‌شناسند.

از اواخر دهه پنجاه تا اواخر دهه هفتاد نمی‌توانست با نام واقعی خود چیزی را به چاپ برساند اما کپی‌های غیرمجاز کارهایش جزو محصولات پرفروش دستفروش‌های حوالی میدان انقلاب بود. ۲۸ کتاب اعتمادی تا کنون چاپ شده‌اند که ۱۸ تای آن‌ها قبل از چاپ به صورت پاورقی هفتگی در مجله اطلاعات هفتگی و جوانان منتشر می‌شدند. به گفته نویسنده همگی رمانهایش بر پایه شخصیتهای واقعی شکل گرفته‌اند.

رمان عالیجناب عشق او که سال ۱۳۸۱ اولین بار توسط نشر شادان به چاپ رسید در سال ۱۳۹۱ برای پانزدهمین بار تجدید چاپ شد.

سبک رمان ها

سبک داستان‌های این رمان نویس و نویسنده عشقی، اجتماعی و عرفانی است. اگر چه منتقدان آثار وی را در زمره رمان‌های عامه پسند قلمداد می‌کنند ولی خود اعتمادی بر این باور است که محبوبیت یک اثر بین همه قشرها جامعه به تنهایی دلیلی کافی برای چنین طبقه‌بندی ای نمی‌باشد

درگذشت

رجبعلی اعتمادی در سن ۹۸ سالگی به علت بیماری از دنیا رفت. روحش شاد

رمان های ر. اعتمادی

دختر خوشگل دانشکدهٔ من (۱۳۴۰)
تویست داغم کن (۱۳۴۱)
گور پریا
برای که آواز بخوانم
خوب من
ساکن محله غم (۱۳۴۳ توقیف شد)
دیروز من دیروز تو
شاهین خبرنگار حوادث
شاهین در دام جاسوسان
شب ایرانی
کفش‌های غمگین عشق
شوک پاریسی
یک لحظه روی پل
باربی
چشم‌ها
آخرین ایستگاه شب
بازی عشق
جسور – زیبا ولی شیطان
اتوبوس آبی
بازی عشق
خانه سبز عسل
شاهد در آسمان
چهل درجه زیر شب
روزهای سخت بارانی
آبی عشق
هشت دقیقه تا برهوت
گل بانو
دختر شاه پریان
گل تی تی
عالیجناب عشق
هزار و یک شب عشق
کفش‌های غمگین عشق (تجدید چاپ)
نسل عاشقان (۱۳۸۱)
هفت آسمان عشق
رنگ سرخ عشق
گنجشک‌های غم
بازی عشق

امیدواریم با خواندن زندگینامه و بیوگرافی ر. اعتمادی نویسنده رمان نویس معروف کشورمان لذت برده باشید.

نظرات