بیوگرافی شهید علیرضا کیخا ستوانیکم کلانتری ۱۶ زاهدان و فرزندانش + نحوه شهادت

0

بیوگرافی شهید علیرضا کیخا ستوانیکم کلانتری ۱۶ زاهدان و فرزندانش + نحوه شهادت

شهید ستوان یکم علیرضا کیخا متولد دهه هفتاد در زاهدان میباشد که در ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان به شهادت رسید. علیرضا کیخا ستوانیکم کلانتری ۱۶ زاهدان بود و در حال خدمت در یگان نظامی خود بود که مورد حمله تروریستی گروهک جیش العدل قرار گرفت و به شهادت رسید او متاهل بوده و از دو فرزند پسر دارد و اهل زاهدان بوده است.. بیوگرافی شهید علیرضا کیخا را می خوانید:

بیوگرافی شهید علیرضا کیخا ستوانیکم کلانتری 16 زاهدان و فرزندانش + نحوه شهادت

بیوگرافی شهید علیرضا کیخا

شهید علیرضا کیخا در دهه هفتاد در زابل متولد شده است . او از ماموران نیروی انتظامی و امنیت کشور با درجه ستوان یکمی بود که در کلانتری ۱۶ زاهدان مشغول خدمت بود. اوسال ها بعنوان مامور امنیتی کشور فعالیت کرده و تلاش زیادی برای ارامش مردم کرده بود.

زندگینامه شهید علیرضا کیخا و جزئیات شهادت وی

از این شهید دو پسر کوچک به یادگار مانده است. به گفته دوستان و همکارانش فردی بسیار آرام و خوش اخلاقی بود.

این شهید متاهل و دارای دو خردسال بود. نو  اهل زابل سیستان و بلوچستان میباشد

وی از ماموران وظیفه شناس امنیت ملی بوده که با تروریست ها مقابله کرد و برای حفاظت از مقر خدمتش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

همچنین ببینید: بیوگرافی شهید مبین رشیدی سرباز کلانتری ۱۶ زاهدان + عکس و نحوه شهادت

فیلمی از گریه و بیقراری فرزندان شهید ستوانیکم علیرضا کیخا دلها خون کرده و مردم خواستار انتقام خون این شهدا از عوامل تروریستی هستند.

بیوگرافی شهید علیرضا کیخا ستوانیکم شهدای کلانتری 16 زاهدان + عکس و نحوه شهادت

پدر علیرضا کیخا با اشاره به خصوصیات اخلاقی فرزندش، گفت: این شهید والامقام بسیار مقید بود که حتماً نماز خود را اول وقت بخواند. شامگاه شنبه در حاشیه وداع با پیکر فرزند شهیدش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پسرش بسیار مردم دار بود و در رعایت حقوق دیگران کوتاهی نمی‌کرد، افزود: “علیرضا” عاشق شغلش بود و افتخار می‌کنم در راه انقلاب به شهادت رسید.

وی ادامه داد: فرزندم که امروز در درگیری با گروهک تروریستی در کلانتری ۱۶ زاهدان به فیض شهادت نائل آمد و افتخار می کنم در راه دفاع از کشورش به شهادت رسید.

نحوه شهادت

در ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ حمله تروریستی توسط گروهک جیش الظلم در زاهدان به کلانتری ۱۶ صورت گرفت که دو نفر از عوامل این گروهک تروریستی خود را با کمربند انتحاری منفجر کردند.

در این حمله مسلحانه ۴ تروریست به هلاکت و یک سرباز وظیفه و یک نیروی کادر پلیس به شهادت رسیدند. گروهک تروریستی جیش الظلم با اعلام بیانیه‌ای این حمله را برعهده گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با حضور مقتدرانه ماموران پلیس مستقر در مقر انتظامی و پس از ناکامی تروریست ها در ورود به محوطه اصلی کلانتری، مهاجمان مسلح وارد برجک نگهبانی کلانتری شده و اقدام به تیراندازی کورکورانه به اطراف و درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی و انتظامی می کنند.

وی تصریح کرد: در این حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان ۲ نفر از همکاران انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند و هر چهار تروریست مسلح نیز به هلاکت رسیدند.

بیوگرافی شهید ستوانیکم علیرضا کیخا از شهدای کلانتری 16 زاهدان + عکس و نحوه شهادت

عکس فرزندان شهید ستوانیکم علیرضا کیخا از شهدای کلانتری 16 زاهدان + عکس و نحوه شهادت

نظرات