فرش روشن و دکوراسیون فرش روشن

0

فرش روشن جزء پرطرفدار‌ترین و پرفروش‌ترین رنگ‌های فرش است. چراکه این نوع فرش‌ها با رنگ‌های زیادی ست می‌شوند و دکوراسیونی دلباز و زیبا را ایجاد می‌کنند. اما در صورت خرید این فرش‌ها باید چند نکته مهم را در طراحی دکوراسیون داخلی مانند اندازه مکان، رنگ‌های اطراف و طرح فرش را در نظر داشت.

به‌همین‌ترتیب، در این مقاله اصول ست کردن فرش رنگ روشن در دکوراسیون را برای شما شرح می‌دهیم تا از فضای دلباز و در عین حال شیک منزل خود لذت ببرید.

رنگ‌های اصلی در بافت فرش

فرش رنگ روشن

برخی از رنگ‌ها، رنگ زمینه یا رنگ متن نامیده می‌شوند که رنگ لاکی یکی از این رنگ‌ها محسوب می‌شود. سرمه‌ای نیز یکی دیگر از این رنگ‌ها است که برای پذیرایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه رنگ کرم که جزء رنگ‌‌های اصلی است، استفاده بیشتری در مقایسه با این ۲ رنگ دارد. این رنگ، در دسته فرش‌های رنگ روشن قرار دارد.

فرش رنگ روشن

فرش رنگ روشن یکی از پرطرفدارترین فرش‌ها در بین مردم است. چراکه روشن بودن رنگ آن‌ها حس نشاط و طراوت را در خانه زنده می‎‌کند. همچنین انرژی خانه با توجه به روشن بودن رنگ فرش بیشتر می‌شود. برای خرید این فرش‌ها، خریدار باید طیف‌های مختلف آن‌ها را بررسی کند که برخی از آن‌ها شامل کرم و بژ هستند.

مزایای انتخاب فرش روش در دکوراسیون

فرش روشن مدرن

فرش رنگ روشن، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه این رنگ فرش برای مالکانی که خانه کوچکی دارند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین در صورتی که فضای مورد نظر نور کمی دارد، فرش روشن می‌تواند بهترین گزینه باشد. با این کار فضا دلباز‌تر می‌شود. رنگ کرم برای خانه‌های آپارتمانی که طبقه اول هستند، به‌شدت توصیه می‌شود.

همچنین با انتخاب رنگ‌هایی همچون کرم، احساس ارامش بر فضا حاکم می‌شود چون این رنگ نمادی از طبیعت، آرامش و انعطاف‌پذیری است. فرش روشن برای تازه‌عروس‌ها می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

برخی از انواع فرش رنگ روشن

در ادامه به برخی از انواع فرش رنگ روشن خواهیم پرداخت پس ما در ادامه همراه بمانید.

فرش روشن با گل برجسته

این نوع فرش‌ها، با طرح‌ها و طیف‌های گوناگونی تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها با کمک نخ اکریلیک و نخ هایبالک اکریلیک به‌صورت برجسته تولید می‌شوند. با انجام این کار، زیبایی و ظرافت طرح فرش افزایش می‌یابد.

فرش بژ روشن

رنگ بژ را می‌توان با هر نوع دکوراسیونی ست کرد. همچنین این رنگ نماد آرامش، سادگی و وقار است.  فرش بژ در ۲ توناژ کم‌رنگ و پررنگ تولید می‌شود.

فرش سفید

این رنگ فرش به هماهنگ کردن وسیله‌ها با یکدیگر کمک زیادی می‌کند. چراکه رنگ سفید جزء رنگ‌های خنثی است. اگر خریدار می‌خواهد فضای مورد نظرش بزرگ‌تر دیده شود، رنگ سفید بهترین گزینه است.

فرش افشان روشن

قدمت این فرش که به آن طرح درباری نیز می‌گویند، به دوره شاه عباس صفوی باز می‌گردد. فرش افشان، به‌صورت دستبافت، بافته می‌شود که طرح بسیار شلوغی دارد. برخی از این فرش‌ها، زمینه روشن مانند کرم و بژ دارند.

دکوراسیون خانه با فرش روشن

در این بخش می‌خواهیم دکوراسیون مناسب با فرش روشن را برایتان شرح دهیم.

فرش کرم

رنگ کرم یکی از فرش‌های روشن است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای طرفداران فرش روشن باشد. این نوع فرش رامی‌توان با رنگ‌های خنثی مانند سفید ست کرد.

یعنی در صورت سفید‌بودن رنگ مبلمان، خرید فرش کرم می‌تواند ترکیب مناسبی را بسازد. این ترکیب باعث مدرن‌شدن دکوراسیون منزل می‌شود.

یکی دیگر از رنگ‌های خنثی مشکی یا زغالی است. برای دکوراسیون منزل با این فرش، در صورت مشکی یا زغالی‌بودن مبل فرش کرم می‌تواند جزء بهترین انتخاب‌ها باشد.

البته با این تفاوت که این رنگ مبل‌ها بیشتر برای خانه‌های بزرگ مناسب است. علاوه‌بر‍این، فرش رنگ کرم با رنگ تیره را می‌توان با دکوراسیون‌های سنتی نیز ترکیب کرد.

ترکیب رنگ سرمه‌ای با فرش روشن ترکیب دیگری است که هم با دکوراسیون مدرن و هم با دکوراسیون سنتی ترکیب می‌شود.

مبل قهوه‌ای یا به‌طور کلی دکوراسیون قهوه‌ای یکی دیگر از رنگ‌هایی است که می‌توان در دکوراسیون فرش کرم استفاده کرد. این رنگ در فرش مدرن کاربرد زیادی دارد. همچنین در دکوراسیون سنتی هم نمای زیبایی می‌سازد.

اما برای این نوع دکوراسیون‌ها، باید از انتخاب فرش گل برجسته یا فرش‌هایی که نقش و نگار‌های زیادی دارند خودداری کرد. چراکه دکوراسیون‌های مدرن معمولا خلوت و مینیمال هستند.

در نتیجه ترکیب این نوع فرش‌ها  با آن‌ها نتیجه عکس دارد. به‌همین‌دلیل، در این دکوراسیون‌ها فرش روشن خلوت می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

مبل طوسی، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که برای چیدمان خانه با فرش روشن کرم وجود دارد. از آنجایی که رنگ طوسی یک رنگ خنثی محسوب می‌شود، برای دکوراسیون‌های کلاسیک و نئوکلاسیک مناسب است.

البته برای فرش‌هایی که نقش‌ونگار شلوغی دارند، انتخاب مبل‌هایی با طرح شلوغ توصیه نمی‌شود. همچنین وینتیج‌بودن فرش هم زیبایی دکوراسیون را چند برابر خواهد کرد.

فرش 1200 شانه کرم

فرش سفید

این فرش با رنگ‌هایی مانند کرم، طوسی و صورتی روشـن سازگاری دارد. همچنین در صورت پاستلی‌بودن رنگ مبلمان، خانه دلبازتر و زیباتر می‌شود. اما رنگ سفید به‌تنهایی می‌تواند فضای خانه را بی‌روح نشان دهد.

در نتیجه اگر مبل و فرش منزل سفید است، بهتر است از کوسن‌هایی با رنگ‌هایی گرم استفاده شود. قرار دادن گلدان‌هایی با گل طبیعی و نصب تابلویی با رنگ ملایم می‌تواند فضای خانه را دلنشین‌تر کند.

ترکیب این فرش با دکوراسیون و مبلمان خاکستری نمای بسیار مدرن و شیکی دارد. همچنین خرید فرش‌های سفید ترکیبی هم می‌تواند با این دکوراسیون همخوانی داشته باشد. به‌عنوان مثال فرش‌های سفید خاکستری و سفید مشکی جزء این ترکیبات هستند.

برای دکوراسیون‌هایی به رنگ کرم یا شیری رنگ، فرش روشـن سفید طلایی ترکیبی چشم‌نواز و اشرافی ایجاد می‌کند. استفاده از گلدان یا آباژور‌های چینی و کریستالی با پایه طلایی این دکوراسیون اشرافی را تکمیل می‌کند.

انتخاب پارکت چوبی با این نوع فرش‌ها به شیک‌تر شدن منزل کمک زیادی می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به فرش روشن و دکوراسیون آن پرداختیم. این نوع فرش‌ها در خانه‌هایی که کوچک‌تر هستند می‌تواند نمای زیبایی داشته باشد. زیرا فرش رنگ روشن باعث دلبازتر شدن خانه می‌شود و نشاط را به خانه می‌آورد.

۲ مورد از این فرش‌ها کرم و سفید هستند. فرش‌های کرم با دکوراسیون‌هایی مانند مشکی، زغالی، طوسی و قهوه‌ای زیبا و دلنواز باشد. همچنین فرش سفید با رنگ‌های مانند طلایی، پاستلی، خاکستری و صورتی روشن ترکیب عالی می‌سازد./۱۸۷۹۹۷

نظرات