علت دقیق خودکشی و درگذشت ولادیمیر سدوف وزنه بردار قزاق چه بود؟ +‌عکس

0

علت دقیق خودکشی و درگذشت ولادیمیر سدوف وزنه بردار قزاق چه بود؟ +‌عکس

ولادیمیر سدوف وزنه بردار قزاقستانی متولد ۲ مارس ۱۹۸۸ در منطقه آلماتی قزاقستان بوده که متاسفانه دوشنبه ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۳۵ سالگی بر اثر خودکشی درگذشت. او قهرمان وزنه برداری جهان بود و در وزن ۹۴ کیلوگرم مردان در مسابقات وزنه برداری شرکت می کرد. ولادیمیر سدوف در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹ در گویانگ کره جنوبی به مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم کسب کرد و قهرمان جهان شد.

علت فوت ولادیمیر سدوف قهرمان وزنه برداری مشخص شد

ولادیمیر سدوف یکی از وزنه برداران قزاقستانی بوده که در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۳۵ سالگی ظاهراً به علت خودکشی درگذشت و از دنیا رفت

ولادیمیر سدوف

ولادیمیر سدوف، متولد دوم مارس ۱۹۸۸ در منطقه آلماتی قزاقستان بوده که متاسفانه دوشنبه ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۳۵ سالگی بر اثر خودکشی درگذشت. او قهرمان وزنه برداری جهان بود و در وزن ۹۴ کیلوگرم مردان در مسابقات وزنه برداری شرکت می کرد. ولادیمیر سدوف در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹ در گویانگ کره جنوبی به مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم کسب کرد و قهرمان جهان شد.

این قهرمان قزاقستانی عنوان چهارم المپیک ۲۰۰۸ پکن و قهرمانی جهان را در سال ۲۰۰۹ کسب کرده است.
سدوف چهار بار قهرمان قزاقستان شده بود اما به دلیل دوپینگ، تمام عناوین مابین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ از او گرفته شد.

او در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ هم به مقام چهارمی رسید و در سال ۲۰۰۹ مدال طلای مسابقات جهانی را از آنِ خود کرده بود.

ماجرای خودکشی ولادیمیر سدوف قهرمان وزنه برداری

ولادیمیر سدوف یکی از وزنه برداران قزاقستانی بوده که در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ در سن ۳۵ سالگی ظاهراً در نتیجه خودکشی درگذشت و از دنیا رفت. وی اخیرا به سبب تست مثبت دوپینگ تا آگوست مرداد ۲۰۲۴ از حضور در تمام رقابت های قهرمانی جهانی محروم شده بود.

پلیس قزاقستان جسد ولادیمیر سدوف وزنه بردار قزاق را در محل زندگی وی در روستای دوستیک پیدا کردند. نزدیکان سیدوف اظهار کردند:«این ورزشکار در شرایط مرموزی خودکشی کرده است.»

علت دقیق خودکشی و درگذشت ولادیمیر سدوف وزنه بردار قزاق چه بود؟ +‌عکس

علت فوت و درگذشت

او به دلیل دوپینگ از سال ۲۰۰۶ به مدت دو سال محروم شد. این تحریم در ۱۸ مه ۲۰۰۸ پایان یافت و در سال ۲۰۱۶ به دلیل رد شدن در تست دوپینگ از بازی های المپیک ۲۰۰۸ محروم شد.

پلیس منطقه ژتیسو در اطلاعیه‌ای با تایید مرگ سدوف اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از ضرب و جرح در بدن او یافت نشده و بنا بر ادعای برخی از نزدیکانش، وی خودکشی کرده است.

علت دقیق فوت و درگذشت ولادیمیر سدوف وزنه بردار قزاقستانی مشخص شد + بیوگرافی

تست دوپینگ سیدوف در سال ۲۰۱۹ مثبت اعلام شد و تمام عناوین وی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ به خاطر مصرف استروئید آنابولیک از این قهرمان قزاق گرفته شد

دفتر مطبوعاتی پلیس منطقه «ژتیسو» قزاقستان اعلام کرد: «پیکر بی‌جان وزنه‌بردار ۳۵ ساله در اقامتگاه او در کاراتال کشف شد.
پلیس قزاقستان همچنین اعلام کرده تحقیقات خود درباره خودکشی سدوف را آغاز کرده است.

نظرات