زمان مراجعه مشمولان متاهل برای معافیت سربازی ۳ فرزند و بالاتر / جزئیات

0

زمان مراجعه مشمولان متاهل برای معافیت سربازی ۳ فرزند و بالاتر / جزئیات

مشمولان متاهل برای بهره مندی از معافیت سربازی ۳ فرزند و بالاتر می توانند از تاریخ یکم خرداد ماه ۱۴۰۲ به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ ۱۰ ) و کارکنان وظیفه حین خدمت به کارگزینی یگان خدمتی مراجعه کنند. همچنین مشمولان غایب دارای شرایط می بایست برای ثبت درخواست خود به دفاتر پلیس+۱۰ سطح استان مراجعه و کارکنان وظیفه نیز به نیروی انسانی مربوطه مراجعه کنند تا مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت برای آنان انجام شود

زمان مراجعه مشمولان متاهل برای معافیت سربازی 3 فرزند و بالاتر / جزئیات

معافیت سربازی ۳ فرزند و بالاتر برای مشمولان متاهل

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: برابر موافقت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) کلیه مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند و همچنین مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه ، با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیر غایب واجد شرایط این مصوبه، پس از طی آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکان پذیر خواهد بود.

با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در حین خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده است به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به‌شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و… سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تأییدیه ثبت احوال است.

یگان‌های خدمتی پس از بررسی و تأیید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ معرفی می‌کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا پس از بررسی و تأیید شرایط سربازان ترخیص‌شده، کارت معافیت را صادر و در صورت عدم احراز شرایط جهت ادامه خدمت فرد را به یگان خدمت معرفی می‌کنند.

شرایط

کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک، از یگان ترخیص و می‌توانند برای معافیت مذکور اقدام کنند، همچنین کارکنان وظیفه متأهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند می‌توانند علاوه بر دو ماه کسر خدمت تأهل برای فرزند اول ۳ ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

سرهنگ حسین دستوری زاده معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان امروز اظهار کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۴ کلیه مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند پس از طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی در سپاه از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

همچنین مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۳ فرزند بوده و سن آنان حداقل ۴۰ سال تمام است نیز پس از طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: به کارکنان وظیفه متأهل در حال خدمت نیز، علاوه بر ۲ ماه کسر خدمت تأهل، برای فرزند اول۳ ماه، برای فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت اعطاء می‌شود.

به گفته وی، مشمولان غایب دارای شرایط می بایست برای ثبت درخواست خود به دفاتر پلیس+۱۰ سطح استان مراجعه و کارکنان وظیفه نیز به نیروی انسانی مربوطه مراجعه کنند تا مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت برای آنان انجام شود و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

نظرات