علت دقیق فوت و درگذشت اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما مشخص شد +‌علت فوت

0

علت دقیق فوت و درگذشت اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما مشخص شد +‌علت فوت

علت فوت اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون

علت درگذشت اسماعیل سلطانیان بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ایست قلبی اعلام شده است او از بازیگرانبا سابقه کشورمان بود که در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی فوت کرد.

اسماعیل سلطانیان بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. این خبر را میلاد سلطانیان فرزند زنده‌یاد اسماعیل سلطانیان رسانه ای کرد و گفت: پدرش شب گذشته به دلیل بیماری و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

میلاد سلطانیان فرزند اسماعیل سلطانیان با تایید این خبر گفت که پدش شب گذشته به علت بیماری دچار ایست قلبی شده است و در سن ۶۹ سالگی فوت کرد. فرزند آن زنده یاد قید کرد، علت دقیق اسماعیل سلطانیان بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایست قلبی ذکر شده است

جزئیات علت درگذشت اسماعیل سلطانیان بازیگر, درگذشت اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون, اسماعیل سلطانیان درگذشت, فوت اسماعیل سلطانیان بازیگر

فوت اسماعیل سلطانیان

میلاد سلطانیان فرزند اسماعیل سلطانیان با تایید این خبر گفت که پدش شب گذشته به علت بیماری دچار ایست قلبی شده است و در سن ۶۹ سالگی فوت کرد. فرزند آن زنده یاد قید کرد، علت دقیق اسماعیل سلطانیان بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایست قلبی ذکر شده است. او از بازیگران با اخلاق و بی حاشیه کشورمان بود که در نهایت در ۶۹ سالگی آخرین سکانس زندگیش را بازی کرد

اسماعیل سلطانیان، بازیگر خوب کشورمان پس از ۶۹ زندگی پر ثمر و مفید برای تئاتر و سینما و تلویزیون ایران، در نهایت در شامگاه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ پس از حادثه ایست قلبی دارفانی را وداع گفت تا جامعه هنری باری دیگر بازیگر و هنرمندی را از دست بدهد .

در همین رابطه، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفن: اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیمه شب گذشته ۲۳ خردادماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت این خبر را اعلام کرد. سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت همچنین در این خصوص گفت: در تماس تلفنی میلاد سلطانیان فرزند آن زنده‌یاد، متأسفانه باخبر شدم که استاد سلطانیان به دلیل بیماری و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

اسماعیل سلطانیان بازیگر خوش اخلاق و بی‌حاشیه سال ۹۴ در سن ۶۱ سالگی دچار پولیپ روده شد و به اجبار زیر تیغ جراحی رفت. پس از این اتفاق بیشتر خانه نشین بود و در خانه‌ای که در پرند داشت روزگار می‌گذراند.

تا قبل از بیماری فعالیت پررنگی داشت؛ ولی جراحی روده او را خانه‌نشین کرد. پس از بیماری یک بار در سریال خان بابا وارثیه فامیلی ساخته شبکه استانی قزوین جلوی دوربین رفت که اثری در گونه کودک و نوجوان بود. علاوه بر آن نقش کوتاهی هم در سریال قورباغه (هومن سیدی) داشت.

خودش درباره دلیل کم‌کاری‌اش در چند سال اخیر گفته است: مدتی که بیمار بودم و نمی‌توانستم سرکار بروم، بعد از آن هم نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود، نقش‌های حاشیه‌ای است و مثلاً برای یک روز کار دعوتم می‌کنند که قبول نمی‌کنم. البته حاضرم در یک سکانس از یک کار بازی کنم؛ اما نقش آنقدر خوب باشد که راضی‌ام کند و بعد از ۳۷ سال فعالیت هنری از خودم شرمنده نشوم

سوابق

اسماعیل سلطانیان نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۶۴ در سریال پیر وفا به کارگردانی مجتبی یاسینی و بیژن صمصامی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مرد هزارچهره، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اسماعیل سلطانیان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون کریم اکبری‌مبارکه، عبدالرضا اکبری، بهروز مسروری و علی عمرانی را تجربه کرد.

اسماعیل سلطانیان در سال ۱۳۸۷ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۴ سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم اسماعیل سلطانیان در این سال، بازیگری در سریال پاپوش به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور، سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج‌الله سلحشور، سریال مرد هزارچهره به کارگردانی مهران مدیری و سریال رستگاران به کارگردانی سیروس مقدم محسوب می‌شود.

مراسم تشییع و خاکسپاری

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت این عضو گرانقدر موسسه هنرمندان پیشکسوت را به خانواده گرامی ایشان و اهالی هنر به خصوص‌هنرمندان پیشکسوت تسلیت گفت.

عظیمی‌ در ادامه اضافه کرد مراسم خاکسپاری و وداع با مرحوم سلطانیان در قطعه هنرمندان متعاقباً اعلام خواهد شد.

او سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود و فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و همزمان در سال ۱۳۴۹ در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دورهٔ ۶ ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند.

فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم شکار شکارچی آغاز کرد. همچنین در طول جنگ نیز چند تئاتر در جبهه‌ها به روی صحنه برد.

از دیگر آثار وی می‌توان به بازی در سریال پایتخت ۲، یوسف پیامبر، مرد هزارچهره ، ستایش و قورباغه اشاره کرد.

نظرات