عباس علی آبادی کیست بیوگرافی عباس علی آبادی وزیر صمت + همسر و فرزندان

0

عباس علی آبادی وزیر صمت، متولد ۱۳۴۱ ‏در شهر اراک است. آقای عباس علی‌آبادی سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی را را در کارنامه خود دارد و از دیماه سال ۱۳۸۸ تاکنون مدیرعامل گروه مپنا است او در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ به سمت وزیر صمت انتخاب شد ادامه بیوگرافی کامل از عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور ما می پردازیم. با ما همراه باشید

عباس علی آبادی کیست بیوگرافی و سوابق عباس علی آبادی وزیر صمت + همسر و فرزندان

بیوگرافی عباس علی آبادی

عباس علی آبادی وزیر صنعت و معدن و تجارت در دولت ابراهیم رئیسی میباشد که در ۲۳ خرداد به این سمت منصوب شد عباس علی آبادی متولد ۱۳۴۱ در اراک است او از فرماندهان سابق سپاه پاسداران بوده و استاد دانشگاه صنعتی مالک اشتر است و از دی ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون مدیرعامل گروه مپنا بوده است.

عباس علی آبادی متولد ۱۳۴۱ در اراک، استاد دانشگاه، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم است. او در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ از سوی نمایندگات مجلس به سمت وزیر صنعت انتخاب شد.

سوابق

ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر و مدیرعامل گروه مپنا از جمله سوابق کاری عباس عباس آبادی می باشد.

وی در رشته مکانیک تحصیل کرده و توانسته که فوق لیسانس تبدیل انرژی را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کند

همچنین دارای دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی می باشد

در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه تهران تدریس می کند.

سوابق اجرایی

آقای عباس علی آبادی تا بحال سوابق اجرایی زیادی را در کارنامه هنری خود پشت سر گذرانده است که مهم ترین آنها می توان به اشتغال در جهاد سازندگی و طراح پروژه های نیروگاههای یک کرخه و کارون و همچنین ریاست شرکت توسعه منابع آب ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر اشاره کرد .

زندگینامه عباس علی آبادی

زندگینامه عباس علی آبادی و تحصیلات

در بیوگرافی عباس علی آبادی آمده:

دانش‌ آموختۀ کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران میباشد. او همچنین دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز توربین‌های گازی در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از مهمترین سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره نمود.

وی در دوران معاونت امور برق وزارت نیرو خدمات ارزنده ای را ارائه کرد و برنامه های زیرساختی زیادی را به ثمر رساند که از جمله آنها: استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام … اشاره کرد.

همسر عباس علی آبادی + فرزندان

همسر عباس علی آبادی + فرزندان

از زندگی خصوصی و تعداد فرزندان ایشان اطلاعی در دست نیست

عباس علی آبادی وزیر صمت جدید کیست

عباس علی آبادی وزیر صمت جدید کیست

پس از استیضاح سید رضا فاطمی امین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای جلسه علنی امروز به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداختند، این جلسه بدون حضور رئیس جمهور تشکیل شد، چون رئیس جمهور به آمریکا سفر کرده است.

در این جلسه مخبر معاون اول رئیس جمهور، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و محرابیان وزیر نیرو و مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفته اجتماعی حضور داشتند. کارنامه و سوابق اجرایی وزیر جدید صمت در ادامه گزارش ارائه شده است.

سوابق عباس علی آبادی

عباس علی‌آبادی با رای موافق نمایندگان مجلس به عنوان وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم انتخاب شد. او به عنوان جانشین سید رضا فاطمی امین ریاست وزارت صمت را عهده‌دار می‌شود. در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس، با ۱۸۷ رأی موافق، تصدی وزارتخانه صمت را به علی‌آبادی سپردند.

علی آبادی در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ به جای هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو شد، اما از پذیرش این مقام امتناع کرد و به همین دلیل به جای فرشاد مقیمی معاون پیشین وزیر صنعت به مدیر عاملی ایران خودرو منصوب شد.

مدیرعامل مپنا

آقای عباس علی آبادی در حال حاضر مدیرعامل گروه مپنا میباشد که مهمترین گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران بوده و بزرگترین شرکت مهندسی ایران در زمینه ساخت نیروگاه ها و صنایع نفت و گاز و حفاری و ترابری ریلی می باشد

این گروه در سال ۱۳۷۱ تحت نام مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (به‌اختصار مپنا) تأسیس شد و تاکنون احداث بالغ بر ۸۵٪ درصد از ظرفیت نصب شده شبکه برق ایران را برعهده داشته‌است.

دفتر مرکزی گروه مپنا در تهران قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار تهران دادوستد می‌شود

خبر تغییر مدیریت ایران خودرو امروز در حالی از سوی سخنگوی دولت مطرح شده که تغییر مدیرعامل این شرکت باید با رأی اعضای هیأت مدیره ایران خودرو صورت گیرد.

از سال ۱۳۸۸ تاکنون عباس علی‌آبادی مدیرعامل این شرکت بزرگ بوده است. گفته می‌شود در زمان حضور علی‌آبادی به عنوان معاون وزیر نیرو بوده که بحث واگذاری مپنا به استان قدس نیز مطرح شده و البته به دلیل مخالفت‌ها مپنا پس از یک سال واگذاری به استان قدس مجدداً به وزارت نیرو بازگشته است.

مهمترین اقدام علی‌ابادی در مپنا، تلاش برای توسعه این شرکت از پروژه‌های نیروگاهی به دیگر پروژه‌ها است. در دوران او قرارداد‌هایی در زمینه نفت و گاز و صنایع ریلی کشور بسته شد و او ورود به ساخت دستگاه‌های پزشکی برای حوزه سلامت، خودرو‌های برقی و… در دستور کار قرار داد. در رزومه منتشر شده از علی آبادی آمده است: «او تا به امروز قرارداد‌های بین المللی بیشماری در داخل و خارج از کشور مذاکره، منعقد و اجرا کرده و به واسطه این طرح‌های عظیم سابقه تجارت جهانی در مقیاس داشته است.» و «در این دوره ۱۵ ساله گروه مپنا چندین بار، بزرگترین صادر کننده نمونه و ممتاز صنعتی کشور لقب گرفت.»

آثار علمی و تالیفات

علی آبادی استاد دانشگاه بوده و مقالات متعددی در مجلات و کنفرانس‌های معتبر علمی داخلی و خارجیمنتشر کرده است و تالیفات و ترجمه کتب فنی و تخصصی و مسئولیت‌های اجرایی بسیاری از جمله ریاست دانشگاه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، عضویت در هیات امنای دانشگاه ها، عضویت در کمیته آموزش شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در شورای برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی کشور به عنوان عضو حقیقی و ریاست و عضویت در بسیاری از انجمن‌های علمی تراز ملی، کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی، را در کارنامه خود دارد.

توئیتر و پیج اینستاگرام عباس علی آبادی وزیر صمت

عباس علی‌آبادی، در حال حاضر هیچ‌گونه حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی خارجی (توئیتر، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، واتساپ و …) و شبکه‌های اجتماعی داخلی ندارد و هرگونه حساب کاربری در این شبکه‌ها به نام وی جعلی و فاقد اعتبار بوده و سندیت ندارند.

در صورت ایجاد حساب کاربری رسمی به نام «عباس علی‌آبادی»، موضوع از طریق مجاری رسمی اطلاع­‌رسانی خواهد شد.

سمتهای علمی و اجرایی

هیات تحریریه دو فصلنامه تجهیزات و سیستم های انرژی
مدیر مسئول فصلنامه سد و نیروگاه برقابی ایران
هیات تحریریه فصلنامه سد و نیروگاه برقابی ایران

سمتهای علمی و اجرایی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

رئیس شورای سیاستگذاری سی و یکمین همایش سالانه بین­ المللی مهندسی مکانیک ایران و نهمین همایش صنعت نیروگاهی ایران(۱۴۰۲)
رئیس کنفرانس سی امین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران(۱۴۰۱)

منابع: عصر ایران، ویکی پدیا، ایسنا
گرداوری : در مجله اینترنتی حرف تازه

نظرات