کلانشهر، برترین پایگاه خبری شمال کشور شد

0

براساس جدیدترین رتبه بندی پایگاه های خبری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد

کلانشهر، برترین پایگاه خبری شمال کشور شد

براساس نتایج پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری که از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده «کلانشهر» به عنوان برترین پایگاه خبری تحلیلی شمال ایران معرفی شد.(بیشتر بخوانید)

کلانشهر با کسب ۶۹امتیاز از ۱۰۰ و در بین ۱۷۸۳ پایگاه‌ خبری شرکت کننده در این دوره از رتبه‌بندی ، در جایگاه ۳۱ قرار گرفته است. که بالاتر از دیگر پایگاه‌های خبری فعال در سه استان گیلان، مازندران و گلستان است.

پایگاه خبری کلانشهر

شفقنا پایگاه بین‌المللی همکاری‌های خبری شیعه که به ۹ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، اردو، ترکی، آذری و روسی فعالیت می‌کند با ۹۵ امتیاز در جایگاه اول این رتبه بندی قرار گرفته است.

پارسینه، جوانان آنلاین، تابناک امروز،عصر ایران،جماران، ورزش سه، الف، جهان نیوز و سیتنا در رتبه های دوم تا دهم این رتبه بندی قرار گرفته اند.
در گیلان هم بعد از کلانشهر؛ لنگر خبر، دیارمیرزا، جلال شرق، خمام نیوز، حکایت گیلان، گیل خبر، خزرآنلاین، حرف تازه و آوای رشت در رتبه های دوم تا دهم جای دارند.

گفتنی است فعالیت رسمی پایگاه خبری کلانشهر به مدیریت و صاحب امتیازی رضا عاطفی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد. فاطمه صابری سردبیر این رسانه است. رسانه ای که طی سال‌های گذشته و علی رغم مشکلات مختلف،تلاش کرده با همکاری جمعی از خبرنگاران جوان و کادر فنی و حرفه‌ای فعالیت خود را طبق استانداردهای روزنامه نگاری ادامه دهد.

کلانشهر هدف خود را خدمت اجتماعی به وسیله آگاهی بخشی با انتشار اخبار اجتماعی، علمی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و هنری بین‌المللی، کشوری و استانی تعریف کرده است.

البته این رسانه سال‌ها قبل از آغاز فعالیت در قالب پایگاه خبری، حضوری فعال و شناخته شده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام داشت.
براساس اعلام کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری که نتایج رتبه‌بندی دور پنجم را منتشر کرده دامنه زمانی ارزیابی پایگاه‌های خبری از مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ بوده است.

در ترکیب کمیته داوری دور پنجم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری بیژن مقدم، محمدصادق عرب، حبیب‌الله عباسی، محمد کریمی و محمد لسانی حضور داشته‌اند.

کلانشهر طی پنج سال گذشته تلاش کرده است اخبار و بویژه خبرهای مرتبط با استان گیلان را با دید علمی، انتقادی و به صورت حرفه ای منعکس کند. چون کادر خبری فعال در این رسانه بر این عقیده است که راه توسعه گیلان از نقد و نظرهای آگاهانه و توجه دادن شهروندان به رفتارهای مسئولانه اجتماعی می‌گذرد.

پیش از این هم تعدادی از گزارش‌های منتشر شده در کلانشهر موفق به اخذ جوایزی در جشنواره‌های استانی و کشوری شده بود.

گفتنی است طبق چهارمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری وزارت ارشاد در سال ۱۳۹۸ کلانشهر جایگاه سوم رسانه‌های گیلان را به خود اختصاص داده بود که با هدف گذاری و تولید محتوای حرفه ای و رعایت استانداردهای خبررسانی موفق شد در پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری عنوان برترین پایگاه خبری تحلیلی شمال ایران را به دست آورد.

نظرات