سایت کلینیک توانبخشی تبسم

0

بیماران سکته مغزی، بعد از ابتلا به این بیماری امید خود را برای ادامه زندگی عادی از دست می‌دهند. اما؛ بعد از شروع دوره توانبخشی سکته مغزی و همچنین مشاهده بهبودی خود، امید خود را بار دیگر به دست می‌آورند. توانبخشی معمولا برای بازیابی مهارت‌هایی که در اثر سکته مغزی از دست رفته‌اند و یا دچار مشکل شده‌اند، ضروری است. اگر می‌خواهید درباره توانبخشی سکته مغزی و کلینیک‌های نوانبخشی از جمله کلینیک تبسم بیشتر بدانید، در ادامه این محتوا همراه ما باشید.

کلینیک توانبخشی تبسم

سکته مغزی

هنگامی که سلول‌های مغز نتوانند به اکسیژن مورد نیاز خود دست پیدا کنند و در تامین خون به مغز اختلالاتی ایجاد گردد، سکته مغزی رخ می‌دهد. در این حالت عملکرد سلول‌های مغزی با مشکل روبه‌رو شده و عملکرد مربوطه به قسمت‌های آسیب‌دیده بدن مثل کنترل حرکت، حرکت دست و پا، قدرت تکلم و… مختل می‌شود. عواملی همچون چاقی، بالا بودن فشار خون، مصرف الکل، دیابت، کلسترول، عدم تحرک و… می‌توانند باعث ایجاد این بیماری در بدن فرد شوند. البته با کنترل این بیماری‌ها و تغییر سبک زندگی می‌توان از بروز سکته مغزی جلوگیری نمود. توانبخشی سکته مغزی، یکی از ضروری‌ترین اموری است که بعد از ایجاد این بیماری باید انجام شود تا بیمار به حالت عادی خود بازگشته و بتواند زندگی روزمره و عادی خود را ادامه دهد.

کلینیک‌ها و مراکز درمانی توانبخشی، برای برگرداندن بیمار به وضعیت قبلی خود نیاز به تجربه و تجهیزات پیشرفته دارند. از این رو؛ باید مرکز و یا کلینیکی را بیابید که دارای پرسنل کارآمد و تجهیزات پیشرفته باشند. با مراجعه به کلینیک توانبخشی سکته مغزی تبسم، مطمئن باشید که بهترین خدمات برای بیماران ارائه می‌گردد. برای رزرو نوبت، به سایت کلینیک تبسم مراجعه کرده و از طریق شماره تماس‌های موجود در سامانه جهت رزرو نوبت اقدام نمایید.

کلینیک توانبخشی تبسم

بهبودی بعد از سکته مغزی

در حالت کلی؛ شدت، نوع و محل بروز سکته مغزی در بهبودی فرد بیمار تاثیر داشته و این عوامل در سرعت بهبودی فرد نقش بسیاری دارند. سریع‌ترین زمان بهبودی بیماران سکته مغزی در سه ماهه اول پس از سکته می‌باشد. در صورتی که توانبخشی سکته مغزی بیمار از همان ابتدا آغاز گردد، می‌توان امید داشت که بهبودی فرد با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. از این رو؛ برای بهبودی سریع‌تر باید به موقع از خدمات پزشکی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که علائم بهبودی بعد از چند روز قابل مشاهده‌ هستند، اما بهبود در عملکرد فرد به زمان بیشتری نیاز داشته و به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد. انجام به موقع تمرینات و ایجاد حس انگیزه توسط تیم توانمند و حرفه‌ای توانبخشی اهمیت بسیاری دارد.

با توجه به مطالبی که در بلا ذکر شد، بهتر است از همان ابتدا بیمار را تحت نظر متخصصان توانبخشی سکته مغزی قرار دهید تا بتواند در مدت زمان کمتر بهبودی کاملی به دست آورد. اگر انجام تمرین‌های توانبخشی برای بیمار ساده‌تر شد و بیمار توانست این تمرین‌ها را به سادگی انجام دهد، لازم است تمرین‌ها توسط پزشک متخصص تغییر کنند و از تمارین جدیدتری برای بهبودی بیمار استفاده گردد. کلینیک توانبخشی تبسم، از جمله کلینیک‌های توانبخشی پس از سکته مغزی است که با تجربه کافی و ایجاد انگیزه برای بیماران، در راستای بهبودی کامل آن‌ها تلاش می‌کند. شما می‌توانید به سایت این کلینیک مراجعه کرده و نسبت به درمان خود و یا عزیزانتان اقدام نمایید.

کلینیک توانبخشی تبسم

کلینیک توانبخشی تبسم

کلینیک توانبخشی سکته مغزی تبسم از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در زمینه توانبخشی بیماران سکته مغزی آغاز کرده است. این کلینیک در منطقه ۲ تهران قرار داشته و با استفاده از کادر درمانی حرفه‌ای برای بازگشت مهارت‌های از دست رفته بیماران سکته مغزی تلاش می‌کند. کلینیک تبسم، خدمات جامع و کاملی را برای بیماران ارائه داده و با جدیت بیشتر برای درمان بیماران سکته مغزی با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌تر تلاش می‌کند. تلاش و حساسیت کلینیک توانبخشی تبسم برای بهبودی سریع‌تر بیماران باعث شده است تا این افراد به حداکثر توانایی‌های فردی خود دسترسی پیدا کنند. از این رو؛ برای انجام خدمات توانبخشی سکته مغزی و بهبودی بیماران می‌توانید از این کلینیک استفاده کنید. لازم به ذکر است که خدمات کلینیک تبسم به صورت درون منزل نیز ارائه می‌گردد. از این رو؛ در صورتی که بیمار سکته مغزی توانایی حرکت خود را به صورت کامل از دست داده باشد، می‌توانید از خدمات توانبخشی سکته مغزی در منزل کلینیک تبسم استفاده نمایید.

کلینیک توانبخشی تبسم

خدمات کلینیک توانبخشی تبسم

در حالت کلی؛ ۱۰ واحد درمانی و پزشکی در کلینیک توانبخشی سکته مغزی تبسم در زمینه بهبودی کامل شما پس از سکته مغزی تلاش می‌کنند. در زیر هر یک از این واحدهای درمانی را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  1. واحد پزشکی: پزشک متخصص و مسئول توانبخشی، وضعیت بیمار را مورد بررسی قرار داده و بر اساس وضعیت بیمار، شدت سکته و پرونده‌های پزشکی او، برنامه‌ درمانی کوتاه مدت و یا بلند مدت تنظیم می‌کند. این پزشک در طول دوره درمان در کنار بیمار و خانواده او بوده و روند بهبودی را از نزدیک پیگیری می‌کند.
  2. واحد فیزیوتراپی: واحد درمانی بعدی در کلینیک تبسم برای توانبخشی سکته مغزی، فیزیوتراپی است. این واحد به بهبود و یا بازیابی مهارت‌های حرکتی، عضلانی و تعادلی فرد کمک می‌کند. در این واحد درمانی و پزشکی در کلینیک تبسم از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌گردد.
  3. کاردرمانی: بهبود عوارض و نواقص به وجود آمده در اندام‌های فوقانی، وظیفه این واحد درمانی از کلینیک تبسم می‌باشد. این واحد درمانی به درمان دست و شانه پرداخته و برای این کار از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و به‌روز استفاده می‌کند.
  4. گفتاردرمانی: این واحد پزشکی و درمانی نیز به بهبود تکلم، خواندن و نوشتن کمک می‌کند. اگر بعد از سکته مغزی ارتباطات کلامی و یا حتی غیرکلامی خود را از دست داده‌اید، گفتاردرمانی نیز در لیست درمان شما اضافه خواهد شد.
  5. rTMS: این واحد نیز به درمان هرچه سریع‌تر نواقص حرکتی، گفتاری، جسمی و یا غیرجسمی کمک می‌کند. درمان با rTMS باید توسط پزشکان متخصص و حرفه‌ای در کلینیک توانبخشی سکته مغزی تبسم انجام شود.
  6. اختلالات تعادلی: ایجاد تعادل ایستایی و تعادل در حرکت از جمله درمان‌هائیست که توسط این واحد درمانی از کلینیک توانبخشی تبسم ارائه می‌گردد.
  7. طب سوزنی: در واحد طب سوزنی و یا الکترودیاگنوز برای درمان دردهای عضلانی، مفصلی و یا ستون فقرات پس از سکته مغزی پرداخته می‌شود.
  8. کاهش اسپاسم: پس از سکته مغزی معمولا اسپاسم و یا سفتی در عضلات مشاهده می‌گردد. این واحد درمانی کلینیک توانبخشی سکته مغزی در راستای کاهش اسپاسم و پیشگیری از عوارض آتی تلاش می‌کند.
  9. مشاوره تغذیه: یکی از مهم‌ترین اموری که بعد از سکته مغزی باید مورد توجه قرار گیرد، تغذیه فرد است. مشاور تغذیه کلینیک توانبخشی تبسم، یک برنامه رژیمی منظم برای فرد بیمار تنظیم می‌کند تا فرد بر اساس این برنامه عمل کرده و مجددا دچار سکته مغزی نشود.
  10. روان‌شناسی و مشاوره: افسردگی، اضطراب و ناامیدی از جمله اختلالات روانی هستند که پس از سکته مغزی گریبان‌گیر فرد می‌شوند. روان‌شناسان و متخصصین کلینیک توانبخشی تبسم با برگزاری جلسات درمانی، سعی در بهبودی فرد بیمار دارند. در نتیجه؛ با مراجعه به این کلینیک برای توانبخشی سکته مغزی، نگران هیچ چیز نباشید. چرا که به توانایی‌ها و مهارت‌های قبلی خود دست پیدا می‌کنید.

نظرات