ژل لب چیست + عوارض تزریق ژل لب،معرفی برند های ژل لب،مراقبت ها و ماندگاری

0

ژل لب چیست : تزریق ژل لب از جمله روش هایی است که برای فرم دهی و حجم دهی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، کاملا بی خطر است و نتایج بسیار فوق العاده ای را به همراه دارد. به همین جهت ما نکات مهم در این باره ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

ژل لب چیست

ژل لب چیست + عوارض تزریق ژل لب،معرفی برند های ژل لب،مراقبت ها و ماندگاری

ژل لب چیست ؟

ژل لب با هدف افزایش حجم و بهبود فرم لب ها تزریق می شود و میزان ژل و عمق تزریق آن به نوع ماده استفاده شده و همچنین سلیقه افراد بستگی دارد. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارند که برای تزریق به لب ها و نواحی اطراف لب ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما در میان آن ها، هیالورونیک اسید که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و به افزایش حجم لب ها کمک می کند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.تزریق ژل لب با استفاده از سوزن بسیار ظریف و در زاویه ای مناسب داخل لب و یا نواحی اطراف لب انجام می شود و می توان برای کاهش احساس درد، از کرم های بی حسی موضعی مانند لیدوکائین استفاده کرد.

فرم های مختلف ژل لب

روسی : ژل لب روسی که این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، از سمت داخل به بیرون و حاشیه لب و به طور عمودی تزریق می شود و این روش برای افرادی که لب های باریک و کم حجمی دارند، نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

عروسکی : در ژل لب عروسکی، میزان ژل بیشتری در لب پایین تزریق می شود تا حجم لب پایین بیشتر از لب بالا شود و لب ها فرم عروسکی یا باربی پیدا کنند.

طبیعی (کلاسیک) : برای آن دسته از افرادی که می خواهند بعد از تزریق، لب ها فرم طبیعی تری داشته باشد، افزایش حجم به صورت نامحسوس و به طور کاملا طبیعی انجام خواهد شد.

قلبی : تزریق ژل قلبی برای آن دسته از افرادی مناسب تر است که فرم صورت بیضی دارند که در این روش، فاصله ای بین قسمت بالایی دو حاشیه لب ایجاد می شود و لب ها اصطلاحا ظاهر قلبی شکلی پیدا می کنند.

فرم های مختلف ژل لب

معرفی برندهای ژل لب

رستیلن : نوعی ژل لب است که غلظت بالایی هیالورونیک اسید دارد و قیمت آن در مقایسه با سایر ژل های حاوی هیالورونیک اسید، بیشتر است. این برند ژل لب مورد تائید FDA است و در حدود شش ماه ماندگاری دارد.

تئوسیال : ساخت کشور سوئیس و بر پایه هیالورونیک اسید و منشاء غیر حیوانی دارد. اثرات این ژل لب تنها در حدود یک سال باقی می ماند و تا حد زیادی به عواملی از قبیل نوع پوست و سبک زندگی فرد بستگی دارد.

استایلج : برند فرانسوی ژل لب است که در ترکیب خود حاوی هیالورنیک اسید و بی حس کننده لیدوکائین است که حجم طبیعی را در لب ها ایجاد می کند و ماندگاری آن در حدود ۶ تا ۲۴ ماه خواهد بود. این برند ژل لب هیچ گونه عوارضی را به همراه ندارد، اما توصیه می شود تا ۲۴ ساعت از وارد آوردن فشار به لب ها خودداری شود.

بلوترو : ساخت کمپانی Merz آلمان است که همانند بسیاری از برندها بر پایه ترکیب هیالورونیک اسید طراحی شده و با توجه به این که حاوی مقادیری لیدوکائین است، از میزان درد هنگام تزریق کاسته خواهد شد. این برند مورد تائید FDA است و در حدود شش تا دوازده ماه ماندگاری خواهد داشت.

پرفکتا : فرانسوی است که به عنوان یک حجم دهنده موثر برای لب ها مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج آن بلافاصله بعد از تزریق مشاهده می شود. این برند ژل لب هیچ گونه عوارضی را به همراه نخواهد داشت.

رووفیل : رووفیل ژل لب کره ای است که هیالورونیک اسید موجود در آن دوام و ماندگاری بالایی دارد و اثرات آن تا دوازده ماه باقی می ماند که البته میزان جذب آن به نوع پوست، نوع و میزان حجم تزریق نیز بستگی دارد. ژل رووفیل لب ها را به طور محسوسی افزایش حجم می دهد و در لب های باریک، باعث می شود لب به سمت بالا کشیده شود.

مراقبت های بعد از ژل لب

  • استفاده از کمپرس به بهبود کبودی و ورم کمک می کند.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل، تا جایی که می توانید آب بنوشید تا هیدراته بدن حفظ شود و روند ترمیم تسریع یابد.
  • بهتر است یک تا دو روز بعد از تزریق ژل لب، از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری شود، چرا که این قبیل فعالیت ها می توانند باعث افزایش ورم یا خون مردگی شوند.
  • به مدت ۴۸ ساعت از بودن در مکان هایی مانند سونا، جکوزی یا محیط های گرم خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل، از آرایش کردن لب ها خودداری کنید.

مراقبت های بعد از ژل لب

ماندگاری ژل لب چقدر است ؟

نوع ژلی که استفاده می‌کنید. مثلاً ژل‌های هیالورونیک اسید بین ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارند. ژل‌های نیمه‌دائمی حدود یک تا دو سال ماندگار هستند. ژل‌های دائمی مدت بسیار طولانی‌تری دوام می‌آورند.برند ژلی که استفاده شده است. شرکت‌های مختلف ژل‌هایی با فرمولاسیون‌های مختلف تولید می‌کنند. برخی از این ژل‌ها مختص تزریق به لب هستند و برخی برای تزریق به نواحیدیگر صورت بهترند. این موارد را پزشک متخصص کلینیک به طور کامل برایتان توضیح خواهد داد.میزان حجم‌دهی به لب مهم است. حجم‌دهی بیشتر، ترمیم دیرتری نیاز دارد.متابولیسم بدن شما و شرایط فیزیولوژیک پوست نیز تعیین کننده است. برخی متابولیسم سریع‌تری دارند و هیالورونیک اسید تزریق شده خیلی زود جذب بدن می‌شود.

ماندگاری ژل به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از مراجعین ما هر ۶ ماه برای ترمیم و تزریق دوباره مراجعه می‌کنند و برخی هم تا ۹ یا ۱۰ ماه نیاز به تزریق دوباره ندارند. ماندگاری از فرد به فرد متفاوت است.مواد تشکیل دهنده هر ژل و نوع اثرگذاری آن تعیین کننده ماندگاری آن است. در تزریق ژل آلیاکسین مواد تشکیل دهنده این فیلر حداکثر ۹ ماه باقی می ماند و البته در مواردی ماندگاری آن یک سال نیز گزارش شده است که کمتر برای ناحیه لب اتفاق می افتد.در تزریق ژل الانسه ماجرا کمی متفاوت است. در این روش شما ۴ نوع ژل در دسترس دارید که هر یک میزان ماندگاری متفاوتی دارد. کمترین میزان ماندگاری این ژل مربوط به ژل الانسه S است و بیشترین میزان مربوط به ژل سری E است که می توان تا ۲ سال بر روی ماندگاری آن حساب کرد.

ماندگاری ژل لب چقدر است

عوارض تزریق ژل لب

خوشبختانه تا به حال گزارشی مبنی بر عوارض تزریق فیلر لب توسط متخصصین گزارش نشده است.چنانچه به مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل به لب توجه داشته باشید هیچگونه عوارضی را بعد از تزریق ژل به لب تجربه نخواهید کرد.بعد از تزریق ژل بر لب ممکن است کمی کبودی در ناحیه لب ها داشته باشید که جای هیچگونه نگرانی نیست و حداکثر تا یک هفته کاملا از بین خواهد رفت.

عوارض تزریق ژل لب

همراه ما باشید

نظرات