فیلم کامل خواستگاری در حافظیه شیراز از دختر بی حجاب و واکنش ها را ببینید

0

فیلم کامل خواستگاری در حافظیه شیراز از دختر بی حجاب و واکنش ها را ببینید

بتازگی انتشار فیلم مراسم خواستگاری حافظیه شیراز از یک دختر بی حجاب با ظاهر منشوری جنجالی و خبرساز شده و در شبکه های اجتماعی با واکنش های زیادی همراه بوده و به یکی از بحث و جدل های تند و سوژه داغ روز شبکه اجتماعی تبدیل شده و باعث تعلیق و بازداشت مدیر آرامگاه حافظ شد.

مراسم خواستگاری حافظیه شیراز

فیلم خواستگاری در حافظیه شیراز

اینروزها انتشار ویدیویی از رقص و خواستگاری در حافظیه شیراز توسط یک دختر و پسر جوان، جایی که آرامگاه حافظ شاعر نامدار ایرانی در آن قرار دارد و یکی از آثار باستانی ایران است، حواشی زیادی را به دنبال داشته و در اینستاگرام وایرال شد

این فیلم خواستگاری در حافظیه شیراز ظاهرا با گوشی موبایل گرفته شده طی چند روز گذشته در بسیاری از صفحات مجازی از جمله در اینستاگرام بازتاب وسیعی داشته است.

کلیپی که یک دختر و جوان با حرکات منشوری و هنجارشکنانه همدیگر را در آغوش می گیرند و به سبک غربی آقای پسر زانو زده و از دختر خانم خواستگاری می کند سوژه شبکه های اجتماعی شده و انتقادهایی نیز شده است. کلیپ مراسم خواستگاری حافظیه شیراز در چند روز گذشته در بسیاری از صفحات شبکه‌ های اجتماعی از جمله یوتیوب و اینستاگرام بازتاب گسترده ای داشته که در ویدئوی زیر ببینید: به دلیل شئونات اخلاقی از انتشار فیلم معذوریم

واکنش ها

استاندار فارس در واکنش به این اتفاق از برخورد قاطع با رفتارهای هنجار شکنانه در شیراز و سراسر استان خبر داد. محمدهادی ایمانیه در این باره اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی و رفتارهای خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد.

وی ادامه داد: در ماجرای حافظیه شیراز، براساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتارهای خلاف شرع و هنجارشکنانه داشته اند، امروز تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را ندارد. مدیر کل میراث تا اطلاع ثانوی به منظور بررسی های تکمیلی توسط مقام قضایی از حضور در محیط اداری منع می گردد. گفتنی است دو مدیر مجموعه مذکور نیز بازداشت شدند.

فارس نوشت: فیلمی از برپایی یک مراسم خواستگاری مغایر با عرف جامعه در جوار آرامگاه حافظ شیرازی در فضای مجازی دست به دست شد که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

استاندار فارس در واکنش به این اتفاق از برخورد قاطع با لاابالی گری، رفتارهای سازمان یافته و هنجار شکنانه در شیراز و سراسر استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه در این باره اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی و رفتارهای خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد و با عوامل و عناصری که به صورت سازمان یافته درصدد ترویج لاابالی گری و فساد هستند، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: مجموعه اقدامات سلبی و ایجابی مرتبط با فرهنگ عفاف و حجاب در استان فارس اجرایی شده و دستگاه‌های فرهنگی اقدامات مناسبی را در استان انجام داده اند.

رئیس شورای تامین استان فارس بیان کرد: تلاش شده در حوزه عفاف و حجاب با تدبیر، برنامه‌ریزی و ایجاد آرامش، تذکر در قالب‌های مختلف و طرح‌های ناظر و سامانه مردم رسی انجام شود اما حساب حرکت‌های سازمان یافته یا کسانی که اصرار به قبح شکنی و مقابله با قوانین و مقررات دارند، جداست.

ایمانیه تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های مختلف امنیتی و قضایی برخورد قاطع، مناسب و بجا است و دستگاه اجرایی و قضایی استان فارس برای مقابله با ایستادگی در مقابل قانون مصمم است.

وی ادامه داد: در ماجرای حافظیه شیراز، براساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتارهای خلاف شرع و هنجارشکنانه داشته اند، امروز تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را ندارد.

بازداشت دو مدیر مجموعه مذکور

با توجه به تخلفات متعدد پوششی در مجموعه حافظیه شیراز و عدم توجه مسئولین این مجموعه به نکات آموزشی ارائه شده و ثبت شکایات متعدد مردم در سامانه مردم رسی، این کارت قرمز مردمی را دریافت می کند.

به موجب این کارت مدیر کل میراث تا اطلاع ثانوی به منظور بررسی های تکمیلی توسط مقام قضایی از حضور در محیط اداری منع می گردد.

نظرات