خرید دوربین مداربسته و نصب دوربین مداربسته با هارا گدیم

0

امروزه مردم و سازمان‌ها برای امنیت بیشتر به خرید دوربین‌های مداربسته روی آورده‌اند. به دلیل این تقاضا، شرکت‌های مطرحی در سطح دنیا، دوربین‌های مداربسته متفاوتی را طراحی کرده‌اند. هر کدام از این دوربین‌ها قیمت و کیفیت متفاوتی دارند که شما باید قبل از خرید، حتما اطلاعاتی راجع به آنها به دست آورید. به نظر می‌رسد که نصب دوربین مداربسته و خرید دوربین مداربسته از هارا گدیم یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

 دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته

اولین قدم در نصب دوربین مداربسته و خرید دوربین مداربسته از هارا گدیم، خرید آن وسیله است. صرفا خرید یک دوربین مداربسته گران قیمت نمی‌تواند تضمین کننده عملکرد بالای آن باشد یا خرید یک دوربین مداربسته ارزان نیز به معنای خرید یک محصول بی کیفیت نیست؛ بنابراین قبل از خرید باید با دانش کافی وارد بازار شوید. دوربین‌های مدار بسته به دو صورت مختلف عرضه می‌شوند. دوربین‌های مداربسته‌ای که می‌توانند در فضای داخلی ساختمان‌ها یا به اصطلاح فضاهای بسته قرار بگیرند و دوربین‌های مداربسته‌ای که در در خارج از محیط ساختمان یا فضای باز قرار می‌گیرند؛ چراکه شرایط در هر کدام از محیط‌های گفته شده برای دوربین مداربسته متفاوت است. همچنین بررسی دانستن تصویر ارائه از طرف دوربین مداربسته نیز مهم است؛ برای مثال اینکه دوربین شما تا چه حد می‌تواند فاصله‌های دورتر را ثبت کند یا تا چه حد به جزئیات بپردازد، نیازمند توجه است.

نصب دوربین مداربسته

از کدام برند، دوربین مداربسته بخرم؟

دوربین مداربسته نیز مانند هر وسیله‌ای توسط برندهای مختلف ارائه می‌شود. شما باید بدانید که چه برندی در این حوزه محصولات باکیفیت‌تری را طراحی کرده است. مقدار بودجه شما، نوع استفاده شما از دستگاه، محل استفاده و … عوامل تاثیر گذار در خرید هستند. به دلیل تقاضای بالای افراد برای نصب دوربین مداربسته، برندهای زیادی اقدام به تولید انواع دوربین‌های امنیتی کرده‌اند.

برندهای گران قیمت

برندهایی مانند بوش، اکسیس، پاناسونیک، سونی، سامسونگ و … از برندهایی هستند که قیمت دوربین مداربسته بالایی دارند. این برندها جزء برندهای خارجی محسوب می‌شوند که دوربین های مداربسته باکیفیت و بادوامی را به مشتریان ارائه می‌دهند. اگر دستتان باز است، بهتر است این برندها را تهیه کنید.

 برندهای قیمت متوسط

برندهایی مانند هایک ویژن، یونی ویو، داهوآ و … برندهایی هستند که دوربین‌های مداربسته با رنج قیمت متوسطی را به مشتریان می‌فروشند. این برندها با قیمت پایین‌تر از برندهای گران قیمت، دوربین‌های مدار بسته را به شما ارائه می‌دهند. در صورت خرابی نیز می‌توانید با هزینه کمی به تعمیر دوربین مداربسته چینی خود بپردازید. همچنین پشتیبانی‌های خوبی از این برندها حمایت می‌کنند.

برندهای متفرقه

برندهای متفرقه نام شرکت مشخصی ندارند و با کیفیت بسیار پایینی به دست مشتریان می‌رسند. در حقیقت شما با پرداخت مبلغ کمتری می‌توانید صاحب یک دوربین مداربسته با عمر مفید کم شوید.

انواع دوربین‌ های مداربسته

انواع دوربین‌ های مداربسته کدامند

قبل از نصب دوربین مدار بسته و خرید دوربین مداربسته از هارا گدیم، لازم است که با انواع این دوربین‌ها آشنا شوید. به طور کلی دو نوع دوربین مداربسته در بازار وجود دارند. در حقیقت با دانستن تفاوت‌های این دو نوع می‌توانید خرید بهتری را داشته باشید.

دوربین‌های مداربسته آنالوگ

دوربین‌های مداربسته آنالوگ از اولین دوربین مداربسته‌های ساخته شده در جهان هستند. این دوربین‌ها با داشتن قیمت مناسب معروف هستند. در گذشته، دوربین‌های آنالوگ بسیار روی بورس بودند؛ اما با گذشت زمان محبوبیت خود را از دست دادند. البته شرکت‌های سازنده آن‌ها بعد از گذشت مدتی، دوربین مداربسته آنالوگ HD را به خریداران معرفی کرند. در حقیقت این دوربین‌های جدید نسخه تکمیل شده آنالوگ بودند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه که از نسل جدید دوربین‌های مداربسته محسوب می‌شود، با قیمت بسیار بالایی به مشتریان ارائه می‌شوند. این دوربین‌ها به تجهیزات و قابلیت‌های خلاقانه‌ای مجهز هستند تا بتوان از آن‌ها نهایت استفاده را برد. جلوه‌های ویژه موجود در این نوع حیرت آور است! لازم به ذکر است بدانید این نوع دوربین‌ها قیمت بالایی دارند اما پرداخت پول برای آن‌ها، به خرید دوربین‌های فیک و سطح پایین می‌ارزد!

تجهیزات لازم برای نصب دوربین های مداربسته

برای نصب دوربین مدار بسته لازم است که وسایل و تجهیزاتی را داشته باشید. در حقیقت بدون وجود آنها، امکان نصب دوربین وجود نخواهد داشت. به دلیل اهمیت این موضوع در این بخش از نصب دوربین مداربسته و خرید دوربین مداربسته از هارا گدیم می‌خواهیم به تجهیزات مورد برای این کار نیاز بپردازیم:

 دستگاه DVR

دستگاه DVR تصاویر و ویدیوها را تحلیل می‌کند و به مانیتور می‌فرستد.

هارد دیسک

شاید از خودتان بپرسید که تصاویر دریافتی از دوربین کجا ذخیره می‌شود؟ دیسک وظیفه ذخیره تصاویر را به عهده دارد. همانطور که گفته شد دوربین‌های مداربسته تحت شبکه پیشرفته‌تر هستند و تصاویر را باکیفیت بالاتری ارائه می‌دهند؛ بنابراین برای اینکه یک دوربین مداربسته تحت شبکه بتواند ویدیوها را دریافت کند به هارد دیسک پرظرفیت‌تری نیاز دارد.

 کابل مخصوص دوربین مداربسته

ویدیوها و تصاویر از طریق کابل از دوربین به DVR فرستاده می‌شوند. دوربین مداربسته برای فعالیت به ۱۲ ولت انرژی لازم دارد. در حقیقت آداپتور برق شهری را به برق استاندارد و مورد نیاز دوربین مداربسته تبدیل می‌کند. این وسیله علاوه بر کارایی گفته شده، موجب آسیب ندیدن دستگاه نیز می‌شود.

فیش BNC

این فیش برای انتقال تصاویر از دوربین مدار بسته به نمایشگر به کار گرفته می‌شود.

مانیتور

در حقیقت شما با استفاده از مانیتور می‌توانید وقایع رخ‌داده را مشاهده کنید.

 داکت

داکت یکی از وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته از هارا گدیم است که به کابل کشی‌ها نظم خاصی می‌دهد.

مراحل نصب دوربین مداربسته

بعد از این که موفق شدید یک دوربین مداربسته مطلوب و مناسب را بخرید نوبت به نصب آن می رسد در کل مرحله نصب دوربین مدار بسته نیز یکی از مراحل مهم نصب دوربین مدار بسته و خرید دوربین مداربسته از هارا گدیم میشود که قرار است در ادامه به آنها بپردازیم

 تعیین موقعیت سیستم دوربین مدار بسته

در اولین قدم لازم است مکان‌هایی که می‌خواهید دوربین‌های مداربسته در آن‌جا قرار بگیرند را مشخص کنید. دوربین‌های مداربسته معمولاً در قسمت‌هایی از فروشگاه یا ساختمان که بیشتر در معرض سرقت هستند یا ورودی‌ها و خروجی‌ها به کار گرفته می‌شوند. لازم نیست که حتما دوربین‌های مداربسته زیادی را به کار ببرید. بهتر است به جای قرار دادن همه دوربین‌های مداربسته در یک مکان، آن‌ها را در قسمت‌های مختلف پخش کنید. همچنین لازم است که محل دوربین مداربسته، موقعیت قرار گیری دستگاه ذخیره ساز، صفحه نمایش یا مانیتورها را مشخص کنید؛ چراکه این‌ها از اجزای مهم دوربین مداربسته محسوب می‌شوند و هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند.

تامین کردن منبع انرژی دستگاه

دوربین مداربسته برای اینکه بتواند کار کند، به برق نیاز دارد. بعد از اینکه دوربین مداربسته را در جایگاه مشخص آن قرار دارید، باید دوربین آن را به منبع برق وصل کنید. برای این کار یک سر سیم آداپتور را به بخش موجود در پشت دوربین مدار بسته و سر دیگر را به پریز برق انتقال دهید. داشتن یک آداپتور سالم می‌تواند تا حد زیادی عمر دوربین مداربسته شما را افزایش دهد.

 اتصال دوربین مداربسته به سیستم ضبط تصاویر

یک سیستمی به نام DVR یا Digital Video Rcorder وجود دارد که با استفاده از آن تصاویر به صورت هماهنگ باهم به مانیتور انتقال می‌یابد. برای این که بتوانید دوربین را به DVR متصل کنید باید از یک کابل و فیشی به نام BNC کمک بگیرید. BNC  از طریق کابل RG با دستگاه DVR  ارتباط برقرار می‌کند؛ در نتیجه تصاویر ضبط شده از DVR به دوربین مداربسته منتقل می‌شود. شایان توجه است حتما نیاز به استفاده از چند DVR نیست بلکه دوربین‌های مداربسته متعدد می‌توانند از یک DVR نیز استفاده کنند. بهتر است که در طول این مسیر از کابل‌های کوتاه‌تر استفاده کنید و تا جای ممکن این سیم کشی‌ها را در جایی انجام دهید که در معرض دید نباشد؛ برای مثال پیشنهاد می‌شود که یک حفره در داخل دیوار با کمترین آسیب ایجاد کنید تا بتوانید مسیرهای سیم کشی را از طریق آن پنهان نمایید.

دوربین مداربسته یک وسیله ضروری برای جلوگیری از دزدی‌ها است. توصیه می‌شود برای حفاظت از ویلا، محل کار یا شرکت خود این دستگاه را تهیه کنید. در حقیقت نصب دوربین مداربسته و خرید دوربین مداربسته از هارا گدیم می‌تواند خیال شما را از همه چیز راحت کند.

برخی از دوربین های مداربسته و خدمات هارا گدیم

نظرات