بیوگرافی زهرا برناکی دونده دامغانی و همسرش + علت مرگ و خودکشی زهرا برناکی

0

بیوگرافی زهرا برناکی دونده دامغانی و همسرش + علت مرگ و خودکشی زهرا برناکی

زهرا برناکی قهرمان دوومیدانی کیست ماجرای سقوط، مرگ و خودکشی زهرا برناکی دونده دامغانی و بیوگرافی زهرا برناکی دونده پارادوومیدانی ۳۳ ساله دامغانی در ۷ خرداد ۱۴۰۲ از ساختمانی بلند سقوط کرده و جان خود را از دست داد. حسین بیناییان همسر زهرا برناکی، خودکشی همسرش را تایید کرد. بیوگرافی و جزئیات ماجرای کامل را بخوانید

زهرا برناکی کیست

زهرا برناکی نایب قهرمان بازی‌ های پاراآسیایی و قهرمان ملی‌پوش زن ایرانی بود. او در زمان مرگ ۳۳ سال داشت و به گفته همسرش بر اثر فشار روحی شدید دست به خودکشی زده است.

بیوگرافی زهرا برناکی قهرمان پارادوومیدانی

زهرا برناکی اهل دامغان متولد سال ۱۳۶۹ در دامغان نایب قهرمان بازی‌ های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و عضو تیم ملی دوومیدانی معلولان ایران و ورزشکار پاراالمپیکی تیم ملی پارادوومیدانی بود که در روز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ از ساختمان ۴ طبقه سقوط کرده به شدت دچار جراحت و شکستگی‌های متعدد شده و بلافاصله پس از اطلاع به مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و با اعزام نیروهای این مرکز، به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافت.

 

بیوگرافی زهرا برناکی دونده دامغانی و همسرش + علت مرگ و خودکشی زهرا برناکی

اقدامات درمانی برای این ورزشکار تا ساعت ۷ شب با استفاده از همه توان و ظرفیت‌های پزشکی انجام شد؛ اما همه این اقدامات درمانی به علت شدت جراحات بی‌نتیجه مانده و زهرا برناکی ۳۳ ساله، در شامگاه ششم خردادماه سال ۱۴۰۲ درگذشت. از همان ساعات اولیه، پلیس در جریان ماجرا قرار گرفته و تحقیقات درباره مرگ مشکوک و علت فوت و درگذشت زهرا برناکی ادامه دارد.

او حوالی ساعت ۱۷ عصر شنبه بر اثر سقوط از طبقه چهارم یک ساختمان دچار ضربه شدید شد و پس از انتقال به بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

علت مرگ و درگذشت زهرا برناکی قهرمان دوومیدانی

حسین بیناییان عضو تیم ملی پاراتیراندازی ایران و همسر برناکی روز یکشنبه با تایید خودکشی همسرش اظهار کرد: برناکی طی چند روز گذشته دچار فشار روحی شدید بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره علت فشار روحی برناکی افزود: همسرش دچار فشار روحی ناشی از کار شده بود و علت سقوطش از ساختمان ممکن است به دلیل این فشار روحی بوده باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از صدور نظریه کارشناسی و تخصصی فوت نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی به مراجع قضایی خبر داد و همسر این ورزشکار خودکشی وی را تایید کرد.

مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: بخشی از پرونده مربوط به اعلام علت فوت برناکی از سوی کارشناسان اداره‌کل پزشکی قانونی انجام شد و اکنون اطلاعات لازم در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بدون ارایه اطلاعات بیشتر، گفت: اعلام نظر رسمی درباره فوت برناکی توسط مراجع قضایی صورت می‌گیرد.

ماجرای سقوط زهرا برناکی از ساختمان با علت مرگ و خودکشی + جزئیات

سوابق

زهرا برناکی، نایب‌ قهرمان دامغانی دوومیدانی بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی و صاحب ۶ مدال دوومیدانی معلولان کشور بود. او در مدت فعالیت ورزشی خود مدال های متعددی را برای کشورمان به دست آورد و یکی از زنان پر افتخار ایرانی بود.

برناکی در پرش طول کلاس T/45/46/47، با پرشی به طول چهار متر و ۵۱ سانتی‌متر توانست بر جایگاه سوم مسابقات پاراآسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ بایستد.

ازدواج و همسر زهرا برناکی

او درباره کسب مدال قهرمانی گفته: به‌عنوان تنها نماینده استان در بازی‌های پاراآسیایی و تنها مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بزرگ‌سالان در تاریخ استان سمنان موفق به کسب مقام سوم مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شده‌ام. به‌عنوان قهرمانی که پرچم کشورم را با افتخار به اهتزاز درآوردم و به دور از تمامی سیاست‌های داخلی و خارجی باعث شدم بار دیگر نام ایران در سطح قاره آسیا شنیده شود و دین خود را هرچند کوچک به سرزمینم ادا کرده‌ام.

مرحومه برناکی قهرمان رشته ورزشی تیراندازی با تفنگ بادی در رده‌های استانی، ملی و بین‌المللی بود و همسر وی نیز عضو تیم پاراتیراندازی جمهوری اسلامی ایران و صاحب ۱۰ مدال طلا و نقره کشوری در رشته دو‌ومیدانی جانبازان و معلولین است.

علت مرگ و خودکشی زهرا برناکی

ازدواج و همسر زهرا برناکی

حسین بیناییان عضو تیم ملی پاراتیراندازی ایران همسر زهرا برناکی است.

توضیحات پلیس

سرهنگ اسدالله ناکینی فرمانده انتظامی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان درباره علت فوت زهرا برناکی، با تأکید بر اینکه بررسی‌های پلیس همچنان درخصوص چگونگی فوت خانم برناکی در حال انجام است تصریح کرد: تحقیقات اولیه پلیس حاکی از خودکشی این بانوی ورزشکار است و فرضیه قتل تاکنون به اثبات نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌‌ها حاکی از این است که زهرا برناکی با همسر خود اختلافات خانوادگی داشته است؛ خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج بررسی‌های پلیس تا این لحظه، احتمالاً خانم برناکی با پرتاب کردن خود از یک ساختمان چهار طبقه دست به خودکشی زده است.

نظرات