معامله گران بازار کریپتوکارنسی چه روش هایی برای ترید دارند؟

0

معامله گران بازار کریپتوکارنسی چه روش هایی برای ترید دارند؟

ترید در بازارهای مختلف از جمله جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین مشاغلی است که علاقه‌مندان زیادی در سراسر دنیا دارد. در سال‌‌های اخیر بازار کریپتو نیز به فرصتی مناسب برای معامله‌گران برای انجام معاملات مختلف تبدیل شده است. در این بازار روش‌های متفاوتی برای معامله وجود دارد که هریک از معامله‌گران باتوجه به روحیه و علایق خود، به یک یا چند روش معاملات خود را انجام می‌دهند. در ادامه این متن در مورد انواع روش‌ موجود برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال توضیح داده می‌شود.

ارزهای دیجیتال فرصتی برای معامله‌گران

بازار کریپتو امکان معامله در ارزهای دیجیتال را با دسترسی به بیش از چندین صرافی مختلف و با شرایط قابل تنظیم فراهم می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید اطلاعات بازار برای تحلیل تاریخچه قیمت و پیش‌بینی قیمت‌های آینده دنبال کنید. یکی از نکات مهم درمورد بازار کریپتو، وجود نوسانات شدید و ناپایدار در قیمت ارزهای دیجیتال است. این ویژگی هم می‌تواند خطرناک باشد (چراکه ممکن است رفتار بازار مطابق با تحلیل‌های تریدر تغییر نکند) و هم می‌تواند بسیار مفید باشد (چون با شناخت روند تغییرات، می‌توان از نوسانات برای کسب سود استفاده کرد؛ با هر نوسان قیمتی امکان خرید و فروش در قیمت‌های متفاوت و کسب سود وجود دارد).

با این حال، مانند هر بازار دیگری، بازار کریپتو نیز حاوی ریسک‌هایی است که باید در نظر گرفته شوند. معامله در ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات قیمت به‌راحتی قابل پیش‌بینی نیست و حتی به دلیل تغییرات سریع در بازار، شیب ناگهانی در قیمت‌ها نیز ممکن است رخ دهد. به همین دلیل، معامله‌گرانی که قصد دارند در بازار کریپتو معامله کنند، باید با این ریسک‌ها آشنا باشند و با مدیریت خوب ریسک، از مزایای این بازار بهره ببرند.

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

معامله‌گر ارز دیجیتال (Cryptocurrency Trader) شخصی است که به صورت حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این فرد با استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و اصول مالی، برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت بهینه و با درآمدزایی حداکثری تلاش می‌کند. معماله‌گران ارزهای دیجیتال ممکن است به عنوان معامله‌گران روزانه، معامله‌گران موقعیت، معامله‌گران بلندمدت یا هر روش‌های دیگر به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوند.

بازار کریپتو کارنسی

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال چه مطالبی باید یاد بگیریم؟

برای معامله ارزهای دیجیتال، در ابتدا باید مفاهیم و اطلاعات اساسی را درباره ارزهای دیجیتال، بازار رمزارزها و تمامی جنبه‌های مرتبط با معامله ارزهای دیجیتال بدانید. برخی از این مطالب عبارت‌اند از:

  1. مفاهیم پایه مبادلات دیجیتالی، تعریف ارزهای دیجیتال، تفاوت آن با پول فیزیکی، ارزهای قدیمی و …
  2. کیف پول‌ها و صرافی‌های دیجیتال، نحوه انتقال و نگهداری ارزها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی مختلف
  3. تحلیل‌های مختلف بازار، از جمله تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی در معامله رمزارزها
  4. استراتژی‌های مختلف ترید ارز دیجیتال، مانند استراتژی‌های Day trading، Swing trading و Scalping در بازار رمزارزها
  5. شناخت نرخ بهره، میزان پایداری و حساسیت بازار به اخبار، تحولات قانونی و سیاسی روزمره دنیا
  6. آشنایی با روند میانگین قیمت، میانگین دلتا، نحوه تفسیر نمودارهای کندل و دیگر روش‌های نمایش قیمت
  7. رصد و بررسی مستمر تحولات، شناخت الگوها و تلفیق آن‌ها با در نظر گرفتن بهترین و قابل‌اجراترین استراتژی در معاملات رمزارزها

این مطالب فقط بخشی از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که برای خرید و فروش رمزارزها لازم است بدانید. بهتر است پیش از ورود به بازار رمزارزها، با کلیه جنبه‌های مرتبط با معامله و بازار رمزارزها آشنا شوید.

بازار کریپتو کارنسی

انواع ترید ارز دیجیتال

انواع مختلف معامله‌گری در رمزارزها شامل موارد زیر می‌شود:

  • Day trading
  • Scalping trading
  • Swing trading
  • Position Trading
  • Algorithmic Trading

در ادامه هریک از این روش‌ها توضیح داده می‌شود.

Day Trading در بازار کریپتو

Day trading به معنای خرید و فروش دارایی در یک روز مشخص است. در بازار کریپتو، این معاملات به معنای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در طول روز با هدف کسب سود به وسیله استفاده از نوسانات قیمت مختلف هستند. معمولا معامله‌گرانی که به صورت day trading در بازار کریپتو فعالیت می‌کنند، با تحلیل تاریخچه قیمت روزانه و نوسانات فعلی بازار ارزهای دیجیتال، تصمیمات خرید و فروش خود را در طول همان روز اتخاذ می‌کنند.

این روش معامله که ممکن است منجر به سود قابل‌توجهی شود، بر اساس تجربه، درک خوب از تحلیل تکنیکال، بازار و مطالعه عمیق برای درک دقیق‌تر از بازار کریپتو نیاز دارد.

بازار کریپتوکارنسی

معاملات Scalping

Scalping tradin یک روش معامله در بازار کریپتو است که در آن تریدر سعی می‌کند با استفاده از سرمایه کم، روی حرکت نوسان قیمت کوتاه‌مدت در بازار کریپتو سود کسب کند. در این روش، معامله‌گر عمدتا در بازه‌های زمانی کوتاه، معمولا چند دقیقه، به سریع‌ترین روش ممکن، خرید و فروش می‌کند تا سود کسب کند.

این روش مخصوصا برای کسانی مناسب‌تر است که به دنبال سود کوتاه‌مدت هستند و از ریسک‌های پایین‌تری برای معامله روی هر نوع ارز دیجیتال در بازار کریپتو استفاده می‌کنند.

روش Swing Trading

Swing trading یک روش عالی برای معامله در بازار کریپتو است که بر اساس طرح‌های قیمتی کوتاه‌مدت رفتار می‌کند. در این روش، معامله‌گرها سعی می‌کنند از نوسانات کوتاه‌مدت در قیمت‌ها بهره ببرند و با خرید و فروش در طول چند ساعت یا چند روز، سود کسب کنند. در Swing trading، تریدرها معمولا برای تحلیل قیمت‌ها از چارت‌های تکنیکال و کندل‌ها استفاده می‌کنند.

Position Trading

این نوع معامله بر خلاف دو نوع قبلی که روی تغییرات کوتاه‌مدت و میان‌مدت تمرکز دارند، روی تغییرات بلندمدت تمرکز داشته و اغلب معاملات در این روش به مدت چند هفته یا چند ماه انجام می‌شوند.

Algorithmic Trading

در این نوع معامله، از الگوریتم‌های رایانشی برای تعیین معاملات استفاده می‌شود و تصمیمات بر اساس الگوریتم‌ها و اتوماسیون‌های تعیین شده صورت می‌گیرد.

درحالت کلی، هر نوع معامله تفاوت خاص خود را در روش تصمیم‌گیری، زمینه فعالیت، حجم معامله، فراوانی معاملات و روش اقتصادی دارد و باید با توجه به شرایط خاص شخصی و بازار، یک نوع مناسب برای هر فرد انتخاب شود.

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد، روش‌های مختلفی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد. انواع روش‌ معامله در بازا کریپتو در این مطلب شرح داده شد. اگر علاقه‌مند به معامله‌گری در بازار کریپتو هستید، ملزومات گفته‌شده را در ابتدا فرابگیرید و سپس با توجه به روحیه خود و شرایطی که برای ترید ارز دیجیتال خواهید داشت، یک یا چند روش را برای انجام معاملات انتخاب کنید.

منابع :

مقاله : تریدرهای ارز دیجیتال با چه روش‌هایی ترید می‌کنند ؟

https://atas.net/trading-en/6-types-of-trading-advantages-and-disadvantages

نظرات