تمام خواص مهم و جالب درباره روغن نارگیل بر روی سلامتی پوست،مو،بدن و کاهش وزن

0

خواص روغن نارگیل : روغن نارگیل خواص شگفت انگیزی زیادی برای سلامت بدن، پوست و مو و… دارد و جزء یکی از کاربردی ترین روغن‌های گیاهی است. از این جهت ما در حرف تازه تمام خواص این روغن را ویزه ۱۴۰۲ برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

خواص روغن نارگیل

تمام خواص مهم و جالب درباره روغن نارگیل بر روی سلامتی پوست،مو،بدن و کاهش وزن

خواص روغن نارگیل برای سلامتی :

روغن نارگیل برای محافظت از پوست و مو، کاهش وزن، درمان عفونت قارچی، بهبود هضم غذا و بهبود ایمنی بدن در برابر عفونت‌ ها و بیماری‌ ها بسیار موثر است. مهم‌ ترین خاصیت روغن نارگیل در محافظت از پوست و مو است. روغن نارگیل به دلیل خواص شگفت انگیزی که دارد، بسیار توسط متخصص پوست توصیه می شود.

روغن نارگیل برای مو :

این روغن غلیظ که شبیه کره است، به رشد سالم موها کمک کرده و به رشته‌ های آن درخشندگی می‌ دهد.هم‌ چنین، روغن نارگیل در کاهش از دست دادن پروئین که اگر به آن توجهی نشود، می تواند منجر به خصوصیات ناسالم در مو شود، بسیار موثر است. به همین دلیل از روغن نارگیل برای محافظت از مو و تولید نرم کننده‌ ها و شامپوهای متنوع ضد شوره‌ ی سر استفاده می شود.مطمئناً شما الان در حال فکر کردن به این هستید که چگونه از آن برای موهایتان استفاده کنید. به سادگی آن را به صورت موضعی به موها زده و یا از ماسک موی روغن نارگیل استفاده کنید.این روغن، نرم کننده ‌ای فوق العاده بوده و به فرایند رشد دوباره‌ ی موهای آسیب دیده کمک می کند. هم‌ چنین، روغن نارگیل پروتئین‌ های مورد نیاز برای تغذیه و ترمیم موهای آسیب دیده را فراهم می‌ کند. مطالعات نشان می‌ دهند که روغن نارگیل، از موهای آسیب دیده توسط خستگی هیگرال (hygral fatigue) بهتر محافظت می کند.با ماساژ منظم موها با روغن نارگیل، می ‌توانید مطمئن باشید که موی سرتان شوره نخواهد داشت؛ حتی اگر پوست سرتان دائماً خشک است. روغن نارگیل هم چنین از موها در برابر شپش و تخم آن ‌ها محافظت می ‌کند.

برای پوست

این روغن، روغن ماساژی فوق العاده بوده که به عنوان مرطوب کننده برای انواع پوست‌ ها، از جمله پوست‌ های خشک، به کار می‌ رود. برخلاف گلیسیرین، استفاده از این روغن، هیچ گونه عوارضی برای پوست نخواهد داشت. به همین دلیل، هزاران سال از روغن نارگیل برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده شده است.روغن نارگیل هم‌ چنین به درمان بسیاری از مشکلات پوستی همانند پسوریازیس، التهاب پوست، اگزما و دیگر موارد کمک می ‌کند. به همین دلیل، روغن نارگیل جزء اصلی بسیاری از محصولات بهداشتی مانند صابون‌ ها، لوسیون‌ ها و کرم‌ هاست. به علاوه، پیدایش چروک و افتادگی پوست را که معمولاً با بالا رفتن سن پدیدار می‌ شوند، به تاخیر می ‌اندازد. دلیل این مزیت، خواص شناخته شده ‌ی آنتی اکسیدان آن است.

خواص روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل در کاهش وزن

روغن نارگیل در کاهش وزن نیز موثر است؛ زیرا دارای اسیدهای چرب با زنجیرهای کوتاه و متوسط بوده که به کاهش وزن اضافه کمک می ‌کند. تحقیقات نشان داده‌ اند که این روغن به کاهش چاقی شکم در خانم‌ ها نیز کمک می‌ کند. هضم این روغن در مقایسه با دیگر روغن ‌های خوراکی، آسان ‌تر بوده و به فعالیت سالم غده‌ ی تیروئید و سیستم غدد درون ریز کمک می‌ کند.علاوه بر این روغن نارگیل، میزان سوخت و ساز بدن را با برداشتن فشار از لوزالمعده افزایش می دهد که در نتیجه، منجر به به سوزاندن انرژی بیشتر شده و به افرادی که اضافه وزن دارند، در کاهش آن کمک می ‌کند.

در افزایش ایمنی بدن

روغن نارگیل برای افزایش ایمنی بدن نیز مناسب است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می ‌کند؛ زیرا حاوی چربی‌ های ضدمیکروب، اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک بوده که این‌ ها دارای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس هستند. بدن انسان، اسید لوریک را به مونولورین تبدیل می‌ کند که تحقیقات نشان داده‌اند برای مقابله با ویروس ‌ها و باکتری ‌هایی که بیماری‌ هایی نظیر تبخال، آنفولانزا، سیتومگالوویروس و حتی ایدز را ایجاد می ‌کنند، بسیار مفید است.روغن نارگیل به مقابله با باکتری‌ های مضر مانند ﻟﻴﺴﺘﺮﻳﺎ مونوسیتوژنز (Listeria monocytogenes) و هلیکوباکتر پیلوری (Helicobacter pylori) و تک سلولی ‌های مضر مانند انگل ژیاردیا (Giardia lamblia) کمک می‌ کند.

در بهبود گوارش :

یکی از خواص روغن نارگیل بهبود دستگاه گوارش است؛ بنابراین از بسیاری مشکلات مربوط به معده و گوارش مانند سندرم روده ی تحریک پذیر جلوگیری می‌ کند. چربی ‌های اشباع شده‌ ی موجود در آن، خصوصیات ضد میکروبی داشته و به مقابله با بسیاری از باکتری ‌ها، قارچ‌ ها و انگل ‌هایی که می ‌توانند سوء هاضمه ایجاد کنند، کمک می‌ کنند. روغن نارگیل هم ‌چنین به جذب مواد غذایی دیگر همانند ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها کمک می ‌کند.

محافظت از دندان

کلسیم جزئی مهم از دندان‌ هایمان است. از آنجا که روغن نارگیل به بدن در جذب کلسیم کمک می‌ کند، منجر به تقویت دندان ‌ها شده و از پوسیدگی آن‌ ها جلوگیری می‌ کند. تحقیقات اخیر نشان می‌ دهند که در کاهش تشکیل پلاک و التهاب‌ های ایجاد شده توسط آن ‌ها در لثه نیز موثر است. همچنین برای سفید کردن دندان ها نیز می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.

خواص روغن نارگیل در کاهش وزن

روغن نارگیل و سالم نگه داشتن اندام ها

وجود تری گلیسیریدها و اسیدهای چرب با زنجیر متوسط در روغن نارگیل، از بیماری های کبدی جلوگیری می کند؛ زیرا این مواد به راحتی هنگامی که به کبد می رسند، به انرژی تبدیل شده و بنابراین حجم کار آن را کاهش داده و هم چنین مانع تجمع چربی ها می شوند. این روغن هم چنین از بیماری های کلیه و کیسه ی صفرا جلوگیری کرده و به از بین بردن سنگ کلیه کمک می کند. به علاوه، گمان می رود که روغن نارگیل با درمان آماس لوزالمعده، آن را سالم نگه می دارد.

در بهبود سلامت قلب

این موضوع بسیار قابل بحث است. تحقیقات زیادی برای نشان دادن اینکه روغن نارگیل به دلیل داشتن چربی اشباع شده برای قلب مناسب نیست، صورت گرفته است. در حالیکه تحقیقاتی نیز وجود دارند که نشان می دهند این روغن برای قلب مناسب است. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، به جلوگیری از مشکلات متعدد قلب مانند سطح کلسترول بالا و فشار خون بالا کمک می کند.روغن نارگیل منجر به افزایش سطح کلسترول لیپو پروتئین کم چگالی (LDL) نمی شود و میزان آسیب به سرخ رگ را کاهش داده و به همین دلیل، از ابتلا به تصلب شرایین (Atherosclerosis) جلوگیری می کند. تحقیقی نشان داد که جذب روغن نارگیل ممکن است در حفظ سلامتی پروفایل لیپیدی در زنان قبل از سن یائسگی مفید باشد.

رفع اضطراب

یکی دیگری از خواص روغن نارگیل کمک به رفع اظطراب است. روغن نارگیل بسیار آرام بخش بوده و به همین دلیل به رفع اضطراب کمک می کند. مالیدن آن به سر به همراه مالش ملایم، خستگی ذهنی را از بین می برد. طبق تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل دست نخورده خصوصیات آنتی اکسیدانی دارد.

خواص روغن نارگیل برای پوست

همراه ما باشید

نظرات