روش های پر پشت کردن ابرو در منزل موثر و آسان در کمترین زمان + نکات مهم ابرو

0

روش های پر پشت کردن ابرو : یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان در حوزه زیبایی، داشتن ابروهایی زیبا است. به‌طوری که بسیاری از آن‌ها دائما در جستجوی راهی برای زیباتر نشان دادن ابروهای خود هستند. از این رو ما تمام روش های موثر پر پشت کردن ابرو ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

روش های پر پشت کردن ابرو

روش های پر پشت کردن ابرو در منزل موثر و آسان در کمترین زمان + نکات مهم ابرو

روش های پر پشت کردن ابرو :

روغن کرچک :

این روغن از آن‌جایی که غنی از انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدن‌ها و ویتامین‌ها است، به قوی‌تر شدن فولیکول موهای ابرو کمک می‌کند و ماده بی نظیری برای تقویت ابرو به شمار می‌رود. برای استفاده از این روغن برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته، می‌توانید این روغن را هر روز به ریشه و ساقه ابروهای خود اعمال کنید تا رشد سریع موهای ابرو را تقویت کند و مطمئن شوید هر کدام از موهای ابروی شما روغن کافی را دریافت می‌کند. به این منظور ابتدا چند قطره از روغن کرچک را با استفاده از نوک انگشت خود روی ابرو قرار دهید و آن را ماساژ دهید. سپس ابروهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه به همین حالت چرب نگه دارید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، آن را با آرایش پاک کن پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل :

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به کمک پروتئین‌های طبیعی موجود در موهای ابرو، از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین لوریک اسید موجود در روغن نارگیل، به عنوان یک عامل صد میکروب عمل کرده و از ایجاد عفونت در فولیکول‌های موی ابرو جلوگیری خواهد کرد.از طرف دیگر، پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در این روغن؛ از جمله ویتامین E باعث رشد سریع و سالم ابرو می‌شوند. شما می‌توانید روغن نارگیل را هر روز روی ابروهای خود بزنید اما با استفاده از این روغن حتی دو الی سه بار در هفته می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیز پرپشت شدن ابرو را مشاهده کنید.روش پرپشت کردن ابرو با استفاده از روغن نارگیل به این صورت است که یک دستمال پنبه‌ای را کاملا در روغن نارگیل فرو می‌برید و ابروهای خود را با آن ماساژ می‌دهید.بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید و اجازه دهید روغن در طول شب روی ابروهای شما بماند. سپس صبح که بیدار شدید، آن را با یک شوینده مخصوص صورت بشویید.

زرده تخم مرغ :

از آن‌جایی که تارهای موی ابرو از پروتئین کراتین ساخته شده‌اند و تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است، این ماده کمک شایانی به رشد و قوی‌تر شد ساقه موها می‌کند.زرده تخم مرغ همچنین به عنوانی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین به شمار می‌رود که این ماده به رشد ابرو کمک زیادی می‌کند. اگر شما از زرده تخم مرغ به مدت ۲ بار در هفته استفاده کنید، در مدت زمان کمتری شاهد نتایج مثبت خواهید بود.برای استفاده از زرده تخم مرغ برای پرپشت‌تر شدن ابروها، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. آن‌قدر زرده را بزنید تا به حالت خامه‌ای و نرم در بیاید.سپس مقداری از زرده را با استفاده از نوک انگشت اشاره خود به ابروها بمالید. اجازه دهید زرده ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

پر پشت کردن ابرو در منزل

لیمو :

لیمو سرشار از ویتامین B، ویتامین C، فولیک‌اسید و سایر مواد مغذی است، باعث می‌شود سرعت رشد موهای شما بسیار بالا رود.دقت داشته باشید هنگام استفاده از لیمو روی پوست، طبیعی است که در ابتدا مقداری احساس سوزش کنید. اما اگر سوزش و خارش پوست شما ادامه پیدا کرد، آب لیمو را پاک کرده و یکی دیگر از راهکارهای خانگی را برای پرپشت کردن ابرو امتحان کنید.برای استفاده از آب لیمو، یک تکه لیمو را روی ابروهای خود بمالید. اجازه دهید آب لیمو برای ۲۰ دقیقه روی ابروهای شما بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.همچنین شما می‌توانید برای مشاهده نتیجه بهتر، یک قطعه لیمو را در یک چهارم پیمانه آب نارگیل قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب برای حداقل ۱۵ روز بماند، سپس ماده به دست آمده را هر شب با استفاده از دستمال پنبه‌ای روی ابروهای خود بزنید و آن را صبح روز بعد بشویید.سعی کنید به مدت ۲ ساعت بعد از گذشت استفاده از این راهکار، در نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید زیرا ممکن است رنگ طبیعی ابروهای شما روشن‌تر شود.

شیر :

شیر که به‌طور کلی خواص بسیار زیادی برای سلامت انسان دارد، در انواع مختلفی از محصولات بهداشت مراقبت از پوست استفاده می‌شود و از دو پروتئین بسیار مهم به نام کازئین و وی تشکیل شده است.این دو پروتئین، رشد طبیعی موهای ابرو را تحریک می‌کنند و باعث پرپشت شدن ابروها می‌شوند. شما می‌توانید با اعمال شیر روی ابروها به‌طور روزانه، نتایج دلخواه خود را دریافت کنید.برای استفاده از شیر به عنوان یکی از موثرترین انواع روش پرپشت کردن مو، یک دستمال پنبه‌ای را آغشته به شیر کنید. سپس ابروهای خود را به‌آرامی با آن دستمال ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید.

وازلین :

خاصیت نرم کنندگی دارد و باعث می‌شود رطوبت در ابروهای شما باقی بماند. وازلین تاثیر زیادی در بلندتر شدن و پر پشت‌تر ابروها دارد.سعی کنید وازلین را هر شب روی ابروهای خود بمالید تا به حجم دلخواه ابروهای خود دست پیدا کنید. به این منظور، می‌توانید مقداری وازلین را به ابروهای خود بزنید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوستتان بماند. سپس صبح هنگامی که بیدار شدید آن را بشویید.دقت کنید وازلین دارای مقادیر زیادی از مواد چرب است. اگر پوست شما جوش‌های زیادی می‌زند بهتر است از این روش برای پرپشت کردن ابروها استفاده نکنید.

پر پشت کردن ابرو با وازلین

نکات محافظت از ابرو :

از سرم ابرو و مژه استفاده کنید : سرم ابرو محصولی است که برای تحریک رشد فولیکول‌های مو ساخته شده است. بعضی از بهترین سرم ها شامل پروتئین‌های پپتید هستند که باعث تسریع رشد مو می‌شوند.

لوسیون‌ها و کرم‌ها را فراموش کنید : یکی از اصلی‌ترین دشمن‌های پرپشت شدن ابرو، استفاده بیش از حد از لوسیون‌ها و کرم‌ها است. لوسیون‌ها و کرم‌ها باعث بسته شدن روزنه فولیکول‌های مو می‌شوند که این امر در نتیجه می‌تواند از تنفس طبیعی مو جلوگیری کند و مو دیگر نتواند به شکل سالم رشد کند و طول زیادی داشته باشد.

ابروها به ماساژ نیاز دارند :شاید این موضوع برایتان خنده‌دار باشد، اما بهتر است بدانید کاملا علمی است. ماساژ درمانی ابروها باعث افزایش جریان خون در نواحی اطراف ابرو شده و در نتیجه باعث رسیدن مواد مغذی بیشتری به این ناحیه می‌شود.

آب را فراموش نکنید : نوشیدن آب به‌طور کلی برای سلامت بدن مفید است. این کار به دفع تمام سموم بدن از طریق ادرار کمک زیادی می‌کند. شما با نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب می‌توانید سیستم بدنی خود را بهبود بخشید و به رشد موهای ابروی کمک کنید.

ویتامین B و D را در برنامه غذایی خود بگنجانید :

این ویتامین‌ها از این نظر که تاثیر زیادی بر ارگان‌های داخلی و ظاهر فیزیکی شما دارند، بسیار حائز اهمیت هستند. سعی کنید مواد غذایی غنی از ویتامین B و D را مصرف کنید تا همچنین به رشد موها کمک زیادی کرده باشید.مصرف این ویتامین‌ها به پرپشت کردن ابرو و همچنین مستحکم‌تر شدن آن‌ها کمک زیادی می‌کند که باعث می‌شود موهای این قسمت در مقابل اثرات مخرب مواد شیمیایی مانند ریمل و خط چشم مقاومت بیشتری داشته باشند.

عوامل موثر در کاهش حجم ابرو :

کندن ابرو ،کمبود ویتامین‌های D و B12 در بدن،مشکلات تیروئیدی،اختلال هانسن،اگزما،شیمی درمانی،بیهوشی،بارداری و زایمان،استرس بیش از حد،زائده پوستی.

نکات محافظت از ابرو

همراه ما باشید.

نظرات