طلا، دلار، ملک یا بیت کوین؟ کدام را بخریم؟

0

این روزها با توجه به تورمی که در سراسر دنیا و ایران وجود دارد، افراد به دنبال راهی برای سرمایه گذاری و افزایش درآمد ماهیانه‌شان می‌گردنند. از این رو بیشتر افراد بر این باورند که بر روی ارزهای دیجیتال، دسته‌ای دیگر بر روی ارزهای خارجی و عده‌ای دیگر بر روی طلا سرمایه گذاری کنند. اما سوالی که برای بیشتر افراد پیش می‌آید این است که طلا، دلار، ملک یا بیت کوین؟ کدام را بخریم؟ سرمایه گذاری نیازمند تحقیق و بررسی فراوان است و باید همه جوانب را پیش از سرمایه گذاری بر روی یک دارایی در نظر گرفت. از گذشته افراد علاقه زیادی به خرید و سرمایه گذاری بر روی طلا، ملک و زمین را داشته‌اند؛ اما امروزه نحوه و فاکتورهای سرمایه گذاری نسبت به قبل فرق کرده است. در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد که بر روی کدام یک از دارایی‌ها سرمایه گذاری کنند.

 طلا، دلار، ملک یا بیت کوین

مقایسه انواع دارایی ها

بازار ارزهای دیجیتال امروزه بیش از هر نوع دارایی دیگری مورد توجه افراد قرار گرفته است؛ چرا که نقدشوندگی این نوع از دارایی‌ها بیش از هر نوع دارایی دیگر است. از طرفی ارزهای دیجیتال بازار گسترده‎تر و عرضه وتقاضای بیشتری نیز دارد. ملک و طلا با توجه به قیمتی که دارند، نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارند و افراد به راحتی نمی‌توانند آن‌ها در بازار به پول نقد تبدیل کنند. ارزهای خارجی نظیر دلار و یورو نیز یکی دیگر از انواع دارایی‌های مناسب برای سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری بر روی ارزهای خارجی با هر مقداری امکان پذیر است؛ اما سود دریافتی از آن‌ها در زمان فروش معمولاً کم است.

حال با توجه به وضعیت اقتصادی و مقدار سرمایه‌ای که دارید بهتر است در نظر بگیرید که کدام یک از این دارایی‌ها برای سرمایه گذاری مناسب‌ترند. برای سرمایه گذاری بر روی هر یک از این دارایی‌ها در ادامه شما را بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

سرمایه گذاری بر روی دارایی های دیجیتال بهتر است یا کاغذی؟

دارایی‌های دیجیتالی که در بازارهای فارکس و ارز دیجیتال وجود دارند یکی از بهترین دارایی‌هایی است که می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد. نقد شوندگی این نمونه از دارایی‌ها بیش از هر دارایی دیگر است و به راحتی می‌توان سود بالایی از آن‌ها کسب کرد. خرید دارایی‌های کاغذی نیازمند بررسی و خرید حضوری است که زمان و انرژی زیادی را در بر می‌گیرد. افراد برای سرمایه گذاری بر روی اقلامی همچون ملک، طلا و دلار بایستی به مراکز فروش این دارایی‌ها مراجعه کنند. تبدیل این دارایی‌ها به پول رایج کمی مشکل است؛ چرا که معمولاً خریداران کمی پیدا می‌شوند که توان خرید این دارایی‌ را داشته باشند. از طرفی سود خالص این دارایی‌ها به نسبت کمتر است. از این رو اگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی دارایی با سوددهی بالا و سریع می‌گردید، دارایی‌های دیجیتال نظیر بیت کوین گزینه مناسبی می‌باشد.

طلا، دلار، ملک یا بیت کوین؟ کدام را بخریم؟

طلا، دلار، ملک یا بیت کوین

مهم‌ترین موضوعی که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، این است که به شما توضیح دهیم طلا، دلار، ملک یا بیت کوین؟ کدام را بخریم. هر کس بسته به سرمایه‌ای که دارد باید به این نتیجه برسد که کدامیک برای سرمایه گذاری بهتر است. اما بیشتر افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند به دنبال سود زیاد و کسب درآمد فراوان از این راه هستند. از این رو به دنبال دارایی‌های خاصی می‌گردند که سوددهی بالایی داشته باشند. بازار ارزهای دیجیتال و فارکس بهترین بازار برای سرمایه گذاری هستند با این شرط که با نحوه سرمایه گذاری در آن‌ها آشنایی داشته باشید. افراد بایستی با تکنیک‌های بازارهای فارکس و ارز دیجیتال آشنایی داشته باشند تا بتوانند در این دو بازار فعالیت کنند. برای خرید و فروش سهام و دارایی‌های دیجیتال از این دو بازار بایستی با مفاهیم ابتدایی این دو بازار آشنا باشند؛ چرا که نوسانات این دو بازار بسیار زیاد و سرمایه گذاران به راحتی سرمایه خود را از دست خواهند داد.

بیت کوین پس از سقوط و ریزشی که در چند ماه اخیر داشته است دوباره به روند صعودی خود بازگشته است و احتمال زیادی وجود دارد که این بازار نیز روند صعودیش را مجددا از سر گیرد. برای اینکه بتوانید بر روی بیت کوین سرمایه گذاری نمایید بهتر است دوره ارز دیجیتال خریداری نمایید تا تکنیک‌های لازم را برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را یاد بگیرید. همچنین افرادی که قصد خرید و سرمایه گذاری بر روی دلار را دارند، می‌توانند با خرید دلار مجازی هم در زمان و هم در هزینه‌شان صرفه جویی کنند, چرا که قیمت دلار آزاد بیشتر از دلار مجازی است.

جمع بندی

سرمایه گذاری یکی از مواردی است که موجب افزایش درآمد افراد به صورت ماهانه، روزانه و یا هفتگی می‌شود. طلا، دلار، ملک یا بیت کوین؟ کدام را بخریم؟ سوالی است که همیشه برای سرمایه گذاران پیش می‌‎آید و آن‌ها نمی‌دانند کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر هستند. افرادی که به دنبال سوددهی سریع از سرمایه گذاریشان هستند بهتر است به سراغ بازارهای مالی همچون فارکس و ارزهای دیجیتال بروند؛ البته باید توجه کنند که درآمدزایی از این دو بازار کمی مشکل است.

برای کسب درآمد از این دو بازار افراد بایستی با مفاهیم ابتدایی و پیشرفته ترید کردن و سرمایه گذاری آشنا باشند؛ چرا که کوچک‌ترین اشتباهی در این بازار منجر به از دست دادن سرمایه‌شان می‌شود. به طور کلی بهتر است که بر روی دارایی‌های دیجیتال سرمایه گذاری کنید؛ چرا که هم در سرمایه گذاری کوتاه مدت و هم در سرمایه گذاری بلند مدت به سود منجر خواهند شد.

منبع: https://famoorian.ir

نظرات