کابینت کلاسیک چیست و چه ویژگی هایی دارد + انواع کابیت کلاسیک و تمام نکات مهم

0

کابینت کلاسیک چیست : کابینت‌های کلاسیک، ظاهری حجم‌دار و آراسته دارند و انواع طرح‌های سلطنتی و کنده‌کاری‌های سنتی بر روی بدنه‌ی آن‌ها دیده می‌شود. استفاده ازین کابینت‌ها در آشپزخانه‌های امروزی، مرسوم و منطبق بر مد روز است. به همین منظور ما تمام نکات مهم درباره کابینت کلاسیک ویژه ۱۴۰۲ را برای ما آماده کرده ایم. همراه ما باشیم.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک چیست

پر از کنده‌کاری‌ها و تزئینات ریز و درشت است. سبک کلاسیک ، بیانگر معماری و دکوراسیون دوران باستان است و ابدا ساده نیست. اگر چه سبک کلاسیک چه در آشپزخانه و چه در دکوراسیون منزل، از دیرباز وجود داشته، اما شکل امروزی آن، بسیار جدید است و استفاده از آن را می‌توان سبکی نوین در طراحی خانه و آشپزخانه دانست.

ویژگی های این کابینت

برای آشپزخانه‌های بزرگ و جادار مناسب است :

کابینت کلاسیک ، بهتر است در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار تعبیه شود. استفاده از کابینت کلاسیک در آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال، یک اشتباه فاحش است؛ زیرا این مدل کابینت بسیار پر جرئیات و شلوغ است و بدنه‌ی آن دارای ابعاد برجسته و حجیم می‌باشد. پس چنانچه در فضاهای کوچک بکار گرفته شود، باعث شلوغ‌تر شدن فضا و کوچک‌تر نشان دادن آشپزخانه می‌شود؛اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، پیشنهاد می‌دهیم از انواع کابینت ساده مانند کابینت مدرن استفاده کنید.

دارای طرح‌های منبت و معرق‌کاری است :

اصلی‌ترین ویژگی‌ کابینت کلاسیک ، حکاکی‌های روی بدنه‌ی آن است. بسته به سلیقه‌ی مشتری و نوع کابینت، انواع طرح‌های منبت ، معرق و خراطی بر روی این نوع کابینت حکاکی می‌شود. این طرح‌ها الزاما باید قرینه‌سازی شوند تا زیبایی آن حفظ شود. حکاکی‌های ایجاد شده‌ بر روی بدنه‌ی کابینت، ممکن است توسط هنر دست صورت گیرد و یا به وسیله‌ی ماشین‌آلات انجام شود که بالطبع، نمونه‌های دست‌ساز آن گرانقیمت‌تر و نفیس‌تر است و بسیار با ارزش می‌باشد.

بزرگ و جادار است :

کابینت کلاسیک بیانگر سبک معماری گذشته است و در گذشته نیز، عمق کابینت‌ها بیشتر از امروز طراحی می‌شدند، بنابراین کابینت‌هایی که به سبک کلاسیک طراحی می‌شوند، معمولا عمق بیشتری نسبت به کابینت‌های مدرن دارند و شما می‌توانید وسایل بیشتری را درون آن‌ها جای داده و ساماندهی کنید.

کابینت کلاسیک چیست

در رنگ‌های سنگین و وزین دیده می‌شود :

استفاده از رنگ‌های خاص و پر انرژی، مختص کابینت مدرن است و در کابینت کلاسیک دیده نمی‌شود! انواع کابینت کلاسیک معمولا در رنگ‌های سنگین مانند سفید، خاکستری، قهوه‌ای، کرم، مشکی و رنگ‌هایی ازین دست دیده می‌شود. استفاده از رنگ‌های خاص مانند نارنجی، زرد یا قرمز در کابینت کلاسیک جایی ندارند.

دارای ویترین و بخش‌هایی برای تزیین می‌باشند :

در کابینت کلاسیک ، جنبه‌ی ظاهری بسیار با اهمیت است و حتما در طراحی آن، بخش‌هایی برای نمایش اشیاء تزئینی تعبیه می‌شود که به کابینت‌های ویترینی معروف است. این کابینت‌ها معمولا درب شیشه‌ای دارند و شما می‌توانید انواع اشیاء تزئینی و زیبا را درون آن بگذارید و به هر چه زیباتر شدن فضای آشپزخانه‌تان کمک کنید. کابینت‌های تزئینی در سبک کابینت نئوکلاسیک نیز دیده می‌شوند. انواع کابینت دکوری به شکل بسیار ساده و بدون درب، در کابینت مدرن نیز مشاهده می‌شوند که به کابینت طاقچه‌ای مشهورند.

هود در کابینت کلاسیک دیده نمی‌شود :

هود آشپزخانه در کابینت کلاسیک ، با قاب‌ها و تزئینات حکاکی شده، پوشانده می‌شود و نباید به چشم آید. برای پوشاندن هود آشپزخانه، از انواع سرستون‌ها و قاب‌های کلاسیک استفاده می‌شود تا هود به طور کامل از دید بیننده پنهان بماند.

ویژگی کابینت کلاسیک

انواع کابینت کلاسیک برای آشپزخانه

ممبران :

استفاده از طراحی بر چوب ام دی اف در این نوع کابینت کلاسیک سبب محبوبیت بسیار کابینت ممبران سفید صدفی و موارد متنوع دیگر کلاسیک با این مدل در بین افراد شده است.

کابینت کلاسیک رومی :

طراحی کابینت کلاسیک رومی برگرفته از اصل هنر کلاسیک در ایتالیا بوده که هماهنگ با روم باستان است. نوستالژی و نظم به کار رفته در طراحی این مدل کابینت از پر اهمیت ترین موارد در انتخاب این سبک کابینت برای آشپزخانه می‌باشد.

نئوکلاسیک :

نسل جدیدی از کابینت کلاسیک بوده که با طراحی ساده تر و تلفیق با سبک کابینت مدرن همراه است. چهارچوب اصلی کابینت همان سبک کلاسیک با کمی تغییرات و حرکت به سمت مدرنیته است. این مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک که از آن تحت عنوان کابینت کلاسیک مدرن نیز یاد می‌شود، برای افراد علاقمند به سبک مدرن و کلاسیک پیشنهاد می‌شود.

کابینت کلاسیک با روکش چوبی :

یکی از ارزان ترین سبک‌های کابینت کلاسیک که با قیمتی مناسب با همان جذابیت عرضه می‌شوند، کابینت‌های کلاسیک با روکش چوبی است. روکش ام دی اف برای ساخت کابینت ام دی اف در این سبک و روکش pvc بیشترین نوع استفاده از روکش چوبی در کابینت کلاسیک است.در حالت کلی امروزه نصب کابینت ام دی اف از نمونه‌های رایج تغییر دکوراسیون آشپزخانه در مدل‌های کلاسیک با روکش چوبی است.

انواع کابینت کلاسیک

معایب به کار بردن این نوع کابینت :

این سبک از کابینت به علت ریزه‌ کاری‌های فراوان و متریال متفاوت به کار رفته.در ساخت آن قیمت بالاتری نسبت به کابینت های مدرن نظیر کابینت ام دی اف کابینت های گلاس دارد.با توجه به اینکه سطح درب ها حکاکی و کنده کاری می شود لذا نظافت آن مشکل تر از کابینت های مدرن است.پروسه ساخت آن نسبت به کابینت‌های دیگر زمان برتر است.نسبت به رطوبت و حرارت بالا حساس است.و در صورت استفاده نکردن از روکش مرغوب می تواند موجب پوسته پوسته شدن و باد کردن آن شود.در صورت استفاده از مصالح بی کیفیت خیلی زود طرح های کابینت از بین می روند.

معایب کابینت کلاسیک

همراه ما باشید

نظرات