کارتون های همیشه محبوب

0

کارتون های محبوب برای چند نسل

کارتون پلنگ صورتی

  1. پلنگ صورتی

همه چیز از دهه ۱۹۶۰ شروع شد و تا امروز همه را پای تلویزیون می‌نشاند. اولین قسمت مجموعه‌ی پلنگ صورتی (همان قسمت که پلنگ صورتی با شخصیتی دیگر سر رنگ خانه دعوا دارند) برنده اسکار ۱۹۶۴ شد و گروه با عزمی راسختر هر ماه یک قسمت از این مجموعه را تولید کرد.

پلنگ صورتی کارتون محبوب بزرگ و کوچک

پلنگ صورتی اولین بار دهه ۱۹۶۰ پخش شد. آن وقت‌ها کسی فکرش را نمی‌کرد محبوبیت این کارتون ابدی باشد. اولین قسمت مجموعه‌ی پلنگ صورتی اسکار ۱۹۶۴را برد و باعث شد قسمت‌های بعدی با سرعت بیشتری پیش بیایند. پلنگ صورتی به سرعت در جهان محبوب شد و همه را مبهوت و خیره کرد.

شخصیت اصلی این کارتون پلنگی صورتی است که اولين بار در سکانس ابتدایی و پایانی فیلم زنده‌ی پلنگ صورتی (سال ۱۹۶۳) با نقش‌آفرينی پيتر سلرز ظاهر شد. شهرت و محبوبيت این کاراکتر به قدری بالا بود که بعد از اكران فيلم باعث ساخت و تولید یک سری انیمیشن مخصوص به خود شد. بعدها حدود ۱۲۴ انیمیشن کوتاه با این شخصیت برای پخش در سینماها و تلویزیون ساخته شد. تا این‌که در در سپتامبر سال ۲۰۰۷ این کارتون توسط کانال‌های تلویزیونی پخش شد و تمامی این کارتون‌ها در قالب DVD روانه‌ی بازار شد.

اولین حضور شخصیت کارتونی پلنگ صورتی با کارگردانی فریز فرلنگ، چنان موفقیت شگفت‌انگیزی را برای کمپانی United Artists به همراه داشت که کمپانی یک قرارداد چندین ساله با فرلنگ و استودیوی او امضا کرد تا ساخت مجموعه‌ای از کارتون‌های کوتاه پلنگ صورتی را شروع کند.

کارتون پلنگ صورتی

حقایقی در مورد پلنگ صورتی:

  • دلیل انتخاب نام «پلنگ صورتی»

پلنگ صورتی اسمش را از یکی از مشهورترین الماس‌های جهان وام گرفته است. این الماس حجم زیادی دارد و بسیار گران قیمت است. دلیل نامگذاری این الماس هم این که می‌گویند به دلیل شیار خاصی که در مرکز آن وجود دارد، نزدیک شبیه یک پلنگ صورتی جهنده به نظر می رسد.

  • روند مشهور شدن پلنگ صورتی

پلنگ صورتی اولین بار در تیتراژ یک فیلم ظاهر شد.  اسم این فیلم هم پلنگ صورتی بود.

  • پلنگ صورتی چطور متولد شد؟

بلیک ادواردز  کارگردان فیلم پلنگ صورتی از دیوید دپاتی خواست طرحی از شخصیت پلنگ صورتی بکشد که در عنوان‌بندی فیلم‌ از آن استفاده کنند. دپاتی و سایر طراح‌ها نزدیک ۸۰ نقاشی کشیدند که همه‌شان پلنگی صورتی بودند. در نهایت هم  همین پلنگ لاغر اندام صورتی که همه‌ی ما خوب می‌شناسیم و بارها در کارتون ها او را دیده‌ایم مورد توجه قرار گرفت. طراح اصلی پلنگ صورتی مشهور به نام هالی پرات (Hawley Pratt) بود.

کارتون پلنگ صورتی

  • شخصیت خاص پلنگ صورتی

پلنگ صورتی به عنوان یک شخصیت کارتونی دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی است. او کارتون ها دست به کار های متفاوت و خاصی می زند و تجربه‌های خاصی دارد. شاید مهم‌ترین دلیل محبوبیت پلنگ صورتی این است که او در همه حال خودش است. همان سکوت، همان مرموزی و سنگینی همیشگی‌اش، همه‌جا همراه او هستند. پلنگ صورتی اهل شهر و کشور خاصی نیست و از فرهنگ خاصی پیروی نمی‌‌کند و سبک زندگی خودش را دارد. گاهی وقت ها به نظر می رسد پلنگ صورتی مشهور در حال تلاش برای زندگی کردن بین انسان ها است. او راه های مختلفی را امتحان می کند تا بتواند در جامعه انسان ها زندگی کند و در کنار آدم ها دوام بیاورد در واقع پلنگ صورتی یک حیوان متمدن است و به همین دلیل انسان های اطرافش با دیدن او تعجب نمی کنند. شاید بزرگترین پیام کارتون پلنگ صورتی این باشد که کودکان یاد بگیرند به شکل خودشان زندگی کنند. همچنین والدین می‌توانند از این انیمیشن یاد بگیرند که به کودکان اجازه بدهند به شکل خودشان زندگی کنند و حرف بزنند نه به شکل های رایج و کلیشه‌ای جامعه.

می‌توانید پلنگ صورتی را به صورت رایگان در درسا بازار ببینید.

  1. بره ناقلا

«بره ناقلا» یاshaun the sheep  از محبوب‌ترین و مشهورترین انيميشن‌هاي محبوب كودكان و حتي بزرگسالان است. شخصيت اصلي اين انيميشن گوسفندي زبل و باهوش است در هر قسمت با استفاده از هوش و استعداد خود مشکلات را حل می‌کند و به کمک دوست‌هایش می‌‌رود. به طور کلی این گوسفند بامزه ماجراهای زیادی دارد و می‌تواند برای آموزش کودکان بسیار مفید باشد.

اين مجموعه، توسط شركت انيميشن‌سازي آردمن انيميشن ساخته شده است. این شرکت به دلیل توليد مجموعه تلويزيوني «والاس و گروميت» به شهرت رسید. این فیلم سینمایی موفق به دريافت جايزه اسكار بهترين انيميشن سال شد.

کارتون بره ناقلا

بره ناقلا چطور متولد شد؟

به گفته‌ی سازندگان اين مجموعه، ریشه‌ی بره ناقلا در فيلمنامه والاس و گروميت است. در حقيقت، بره ناقلا در يكي از قسمت‌های والاس و گروميت، به عنوان شخصيت محوري ایفای نقش کرد. اين اپيزود در تلويزيون انگلستان به شدت مورد استقبال قرار گرفت و در نظرخواهي‌ها، تماشاگران سوالات زيادي درباره اين گوسفند پرسیدند. همین محبوبیت باعث شد مدیران یکی از شبکه های انگلستان به فكر توليد مجموعه انيميشني مستقلي افتادند. انیمیشن کودکی که اين بره‌ی بازيگوش، شخصيت اصلي‌‌اش باشد و ماجراجویی کند.

اولين اپيزود بره ناقلا در مارس ۲۰۰۷ روي آنتن رفت و مورد توجه شدید تماشاگران قرار گرفت.

کارتون بره ناقلا

محبوبیت بره‌ی ناقلا

تهيه‌كنندگان کارتون بره ناقلا مي‌گويند این کارتون در بيش از ۱۸۰ كشور جهان به تلویزیون راه پیدا کرد و به محبوبیتی جهانی رسید. اين مجموعه الهام‌بخش بسياري از برنامه‌سازان تلويزيوني در كشورهاي مختلف، براي توليد يك سري مجموعه مستقل شد.

قصه‌ی بره ناقلا

داستان بره ناقلا در يك مزرعه آرام روایت می‌شود. در این مزرعه تعدادي گوسفند سر به زير و بامزه زندگی می‌کنند. شاون شخصیت اصلی است و در راس ماجراها. البته در این کارتون آدم‌ها هم حضور دارند اما گوسفندها نقش اول هستند.

شاون شخصیت اصلی کارتون بره ناقلا و نقش اصلی کارتون است. او مثل آدم‌ها رفتار مي‌كند و از خود خلاقيت و هوش زیادی به نمايش مي‌گذارد. فضای کلی این کارتون کودکانه شاد و کمدی است و مخاطب را می‌خنداند.

محبوبیت بره‌ی ناقلا

کارتون «بره ناقلا» به سرعت به محبوبیت زیادی رسید و با استقبال بالاي تماشاگران روبه‌رو شد. همچنین منتقدان هم زبان به تحسین گشودند و این کارتون را مجموعه‌ای موفق دانستند.. چارلز آرتور که معروف‌ترين منتقد تلويزيوني انگلستان است در مورد بره ناقلا گفت این اثر با استفاده از سبك كلاسيك شركت آردمن، باعث مي‌شود تمام مدت با صداي بلند بخندد و همچنین منتقد گاردين نوشت اين مجموعه بچه‌هاي چهار‌تا هفت ساله را غرق ماجراجويي‌هاي جذاب گوسفندان مي‌كند.

می‌توانید بره ناقلا را به صورت کامل و رایگان در درسا بازار ببینید.

کارتون آلوین و سنجاب ها

مزایای کارتون دیدن برای کودکان چیست؟

کارتون دیدن یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های کودکان است. سرگرمی جذابی که می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را به جهان دیگری ببرد و غرق در خیال کند. بااین‌حال کارتون دیدن تنها یک سرگرمی جذاب و هیجان نیست، بلکه مزایا و فواید بسیاری هم برای کودکان دارد. کارتون دیدن باعث می‌شود کودکان خلاق‌تر شوند، جهان را بهتر بشناسند، استعدادهایشان آشکار شود، استرس کمتری را تجربه کنند و صحبت کردن را یاد بگیرند. به طور کلی کارتون دیدن فارغ از لذت بسیارش، مزایای بسیار زیادی هم دارد. کارتون‌ها تنوع بسیار زیادی دارند اما بعضی از آن‌ها مشهورترند. به طور مثال کارتون‌‌هایی مثل پلنگ صورتی ، بره ناقلا و …

به طور کلی مزایای کارتون دیدن عبارت‌اند از:

  1. افزایش سرعت یادگیری: انیمیشن بر یادگیری کودکان تاثیر مثبت زیادی دارد. در واقع کارتون‌ها می‌توانند باعث شوند کودک خیلی زود یادگیری را شروع کند؛ به خصوص کارتون‌های آموزشی که رنگ‌ها، شکل‌ها و شماره‌ها را یاد می‌دهند. این کارتون‌ها به صورت ساده به بچه‌ها آموزش می‌دهند و باعث یادگیری‌شان می‌شوند. تصاویر متحرک، جذاب و رنگی باعث جذاب شدن فرآیند یادگیری برای بچه‌ها می‌شود.
  2. رشد شناختی: تماشای کارتون های مفید باعث تقویت و پرورش مهارت‌های شناختی مثل حافظه کوتاه مدت و بلند مدت، توجه پایدار و متمرکز، استدلال و تفکر منطقی را در کودک شما پرورش می دهد.
  3. تقویت مهارت‌های زبانی: کارتون‌ها باعث می‌شوند کودک زبان‌های مختلفی را یاد بگیرد و مهارت‌های زبانی‌اش را تقویت کند. مثلا اگر کودکتان کارتون‌هایی به زبان انگلیسی ببیند، زبان را بهتر یاد می‌گیرد و در آینده سرعت بیشتری برای یادگیری خواهد داشت.
  4. خلاقیت: تماشای کارتون‌ها باعث افزایش قوه تخیل و خلاقیت کودک می شوند. کودک می‌تواند با الهام از کارتون‌ها، ایده‌های جدید در ذهنش بپروراند و داستان‌ها و کاردستی‌های خلاقانه‌ای خلق کند.
  5. کاهش اضطراب و استرس:

از دیگر مزایای تماشای انیمیشن برای کودکان کاهش اضطراب و استرس است. تماشای کارتون برای بچه‌ها سرگرم‌کننده است و باعث می‌شود کودک با شخصیت‌های کارتونی همذات‌پنداری کند و شاد شود و بخندد. خندیدن برای کودک فواید بسیاری دارد و به تخلیه اضطراب، استرس و افزایش اعتماد به نفس کودک می انجامد. همچنین شادی و روحیه خوب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و باعث ترشح هورمون اندروفین و ایجاد حس مثبت در کودک می‌شود.

  1. آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف

کارتون یکی از بهترین راه‌های آموزش آداب و رسوم، سنت‌ها، تاریخ و افسانه‌ها به کودکان است. در کارتون‌ها کودک سبک زندگی هر کشور و هر سرزمین را یاد می‌گیرد و با تاریخ بهتر آشنا می‌شود.

درسا بازار؛ خانه‌ی بهترین کارتون‌ها

همان‌طور که اشاره شد، کارتون دیدن می‌تواند از لحاظ مختلف به رشد کودک کمک کند. به همین دلیل داشتن بستری که بهترین کارتون‌ها را داشته باشد و محتواهای مناسب کودکان را جمع‌آوری کند، نیاز هر پدر و مادری است. درسا بازار یک اپلیکیشن مخصوص کودکان است؛ در درسا مجموعه‌ای از محتواهای جذاب و مناسب از جمله کارتون‌ها و انیمیشن‌ها، بازی‌ها و مسابقه‌ها دور هم جمع شده‌اند. می‌توانید با خیال راحت کودکتان را به درسا بازار بسپارید تا کارتون‌های خوب قدیمی و جدید را ببیند. در ضمن مطمئن باشید که محتواهای درسا همگی بازبینی شده هستند و محتواهای نامناسبی برای کودکان وجود ندارد. پس همین امروز درسا بازار را نصب کنید تا کودکتان وارد یک جهان پر از سرگرمی و هیجان شود و در عین لذت بردن و شادی و خندیدن، مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرد و با فضاهای تازه‌ای آشنا شود.

نظرات