چطور در زندگی زناشویی خود حرف تازه داشته باشیم؟

5

ازدواج یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هر انسان است و هیچکس زندگی مشترکی که به هر دلیل به جدایی منجر شود را برای خود تصور نمیکند. با این حال تشکیل خانواده به معنای وارد شدن به یک مرحله جدید از زندگی و پذیرفتن یک انسان جدید، به همراه تمام نقاط مثبت و منفی، سابقه خانوادگی و همچنین مسائل مربوط به سلامتی آنهاست. انجام آزمایش قبل از ازدواج و آزمایش بیماری مقاربتی (STD) در آزمایشگاه، یک قدم مهم برای رسیدن به شادی ازدواج است که همه تصورش میکنند.

گذراندن مشاوره های قبل از ازدواج، ارائه آموزش های لازم و اطلاعات دقیق و بی طرفانه به عروس و داماد کمک میکند تا دو شخص، بهتر برای ازدواجشان تصمیم گیری کنند.

اما همه چیز صرفا مربوط به شما و همسرتان نیست. حاصل ازدواج شما در نهایت فرزندانی خواهد بود که سلامت جسمی و روانی آنها، کاملا تحت تاثیر سابقه بیماری و سلامتی خانوادگی شما و شریک زندگیتان قرار دارد.

به همین دلیل است که در بهترین آزمایشگاه ها برای آزمایش ازدواج، ضمن بررسی شرایط و سلامت عمومی شما، با انجام تست های DNA احتمال ابتلای فرزندان به بیماری های ارثی و ژنتیکی، عفونی و هر نوع بیماری قابل انتقال را بررسی میکنند. این شرایط خصوصا زمانی که قصد ازدواج فامیلی داشته باشید بسیار ضروری است.

در این مقاله از اهمیت آزمایش های قبل از ازدواج و آزمایش بیماری های مقاربتی آگاه می شویم و بهترین آزمایشگاه تهران برای آزمایش در منزل و محل کار برای این نوع آزمایش ها را بررسی می کنیم.

 چطور در زندگی زناشویی خود حرف تازه داشته باشیم؟

آزمایش قبل از ازدواج چیست؟

قبل از اقدام برای ازدواج لازم است چند آزمایش غربالگری و چند آزمایش دیگر را انجام دهید تا مشکلات مربوط به باروری، سلامتی (مثل مثل کم خونی، هپاتیت و تالاسمی و…) و نقص ژنتیکی در ازدواج فامیلی تشخیص داده شوند.

در بسیاری از مواقع این مشکلات هیچ گونه علائمی از خود نشان نمی دهند؛ همین مسئله هم باعث شده تا بسیاری از افرادی که به این مشکلات مبتلا هستند، هیچ اطلاعی از ناقل بودن خود نداشته باشند.

به عنوان مثال به گزارش خبرگزاری فارس، ۱۵ درصد ازدواج‌ها در ایران به ناباروری منجر می‌شود و ۵۰ درصد عامل ناباروری مربوط به مردان و نیمی مربوط به زنان است. (عباس بصیری، رئیس انجمن ارولوژی ایران http://fna.ir/3cc507)

* اهمیت آزمایش قبل از ازدواج

با توجه به این نکات، عاقلانه است که احتمال بدهید شاید همسر آینده شما نیز حتی یک درصد به این مشکلات مبتلا است و با انجام این تست ها، از نتایج آنها برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنید.

بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که تحمل اطلاع از مشکل بارداری یا بیماری های مقاربتی مثل HIV، قبل از اینکه ازدواج صورت بگیرد بسیار آسان تر است.

آزمایش پیش از ازدواج به شما و مشاور کمک میکند تا سوابق بیماری در خانواده هر فرد را بررسی کنید و احتمال انتقال آنها به نسل آینده را پیشبینی کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش قبل از ازدواج، میتوانید با آزمایشگاه تهران لب با شماره ۱۶۵۰ برای استان تهران و ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ برای دیگر استان‌ ها تماس بگیرید.

آزمایش قبل از ازدواج شامل چیست؟

در اولین مرحله قبل از انجام آزمایش، می بایست به همراه عکس آقا و خانم به محضر مراجعه کنند و یک معرفی نامه حاوی مهر محضر برای مراجعه به آزمایشگاه دریافت کنند. سپس با مراجعه به بهترین آزمایشگاه، آزمایش را انجام میدهند.

توجه داشته باشید که این آزمایش شامل یک تست خون یا ادرار است که میتوانید از آزمایش در منزل نیز استفاده کنید.

 سپس متخصصین در آزمایشگاه میتوانند آزمایش های مختلفی روی آن انجام دهند که در دو دسته قرار میگیرند:

  • آزمایش های ضروری که شامل مواردی مثل آزمایش اعتیاد، CBC، تالاسمی و… که در ادامه بررسی میکنیم.
  • آزمایش های غیرضروری به شما امکان اضافه کردن آزمایش برای بیماری‌ های بیشتر مثل HPV و… را میدهد.

بطور کلی این آزمایش ممکن است بسته به درخواست و نیاز شما موارد زیادی را شامل شود و حتی تا یک روز کامل از شما زمان بگیرد.

به همین دلیل تهران لب، بهترین آزمایشگاه تهران برای آزمایش بیماری مقاربتی به شما امکان انجام آزمایش در منزل تهران و محل کار را میدهد که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.

* بررسی سلامت عمومی بدن در آزمایش قبل ازدواج

در اولین مرحله از آزمایش پیش از ازدواج می بایست سلامت کلی زوجین بررسی شود و ارزیابی های لازم برای سلامتی آنها انجام شود.

در آزمایش سلامت عمومی بدن، عوامل زیر بررسی میشوند:

  • قد و وزن
  • فشار خون
  • دستگاه تنفسی
  • قلب و عروق
  • معاینه سینه و شکم

* آزمایش اعتیاد قبل از ازدواج

اعتیاد قبل از ازدواج یکی از شروط مهم است و علتش موارد طلاق بیشماری است که به این دلیل اتفاق میافتد. آزمایش اعتیاد به دو روش خون و ادرار انجام میشود که بین آنها، آزمایش خون قبل از ازدواج نتایج دقیق تری ارائه میکند.

بطور معمول مصرف سیگار و قلیان در آزمایش اعتیاد لحاظ نمیشود و همچنین بانوان در زمان قاعدگی میتوانند این تست را بدهند. توجه داشته باشید که از ۷۲ ساعت قبل، از مصرف داروهای کدئین دار یا مورفین دار خودداری کنید و در صورت مصرف به مسئول آزمایش اطلاع دهید.

* آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج

همانطور که گفتیم، ازدواج شما نقطه شروع یک نسل در آینده است و اگر به بیماری یا اختلال ژنتیکی دچار باشید، ریسک ابتلای نسل شما به آنها بسیار بالا میرود.

این مشکلات با انجام ازدواج فامیلی و خانوادگی بیشتر خواهد بود و هرچه رابطه فامیلی نزدیک تر باشد، امکان ابتلای فرزند شما به بیماری ژنتیکی (درصورت وجود بیماری) افزایش می یابد.

جهت انجام آزمایش ژنتیک و همچنین مشاوره ژنتیک، میتوانید با آزمایشگاه تهران لب با شماره ۱۶۵۰ برای استان تهران و ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ برای دیگر استان‌ ها تماس بگیرید. (https://tehranlab.com/test-and-genetics-counseling)

* آزمایش خون قبل ازدواج

خون مهم ترین مایع بدن است و تقریبا هر نوع بیماری که در بدن ما وجود داشته باشد تاثیر خود را روی آن می گذارد. به همین دلیل در آزمایش قبل از ازدواج بسیار مهم است که حتما آزمایش خون بدهیم.

یک تست خون ساده در آزمایشگاه اطلاعات ارزشمندی درباره بسیاری از بیماری ها (مانند تالاسمی، هپاتیت B و هپاتیت C) به شما بدهد که در ادامه برخی از آنها را بررسی میکنیم که توسط تهران لب با خدمات آزمایش در منزل به شما این امکان را داده تا این تست ها را در محیطی آرام و به دور از استرس و خجالت انجام دهید که در ادامه چند نمونه از این تست ها را بررسی میکنیم.

·       آزمایش CBC و الکتروفرز (Hb elect) برای تشخیص تالاسمی

آزمایش خون مشخص میکند که فرد دچار بیماری تالاسمی هست یا خیر. این بیماری در دو نوع وجود دارد:

  • تالاسمی آلفا (Alpha Thalassemia)
  • تالاسمی بتا (Beta Thalassemia) شامل نوع مینور و ماژور

در این بیماری خونی، هموگلوبین خون دچار مشکل است و اکسیژن رسانی به بافت ها مختل میشود. این بیماری تا آخر عمر با فرد همراه است.

  • اگر یکی از زوجین به تالاسمی مینور مبتلا باشد مشکلی نیست و احتمال ابتلای فرزندان به تالاسمی مینور ۵۰ درصد خواهد بود.
  • اما اگر هردو تالاسمی مینور داشته باشند، ۵۰ درصد احتمال کودک مبتلا به تالاسمی مینور، ۲۵ درصد فرزند سالم و ۲۵ درصد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور وجود دارد.

آزمایش بیماری مقاربتی

* آزمایش بیماری مقاربتی (STD)

بیماری های مقاربتی به بیماری هایی گفته میشود که از طریق رابطه جنسی منتقل میشوند و در اکثر موارد نشانه ای از خودشان ندارند.

اگرچه افراد به دلایل مختلف میل کمتری برای انجام آزمایش های مقاربتی دارند، اما انجام آنها نیز پیش از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱ .     آزمایش بیماری مقاربتی سفلیس (VDRL)

امروزه انجام آزمایش سفلیس (Syphilis) برای آقایان اجباری است. سفلیس یا سیفلیس یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی است که به راحتی و حتی با یک تماس ساده از طریق رابطه واژینال، دهانی و مقعدی منتقل میشود.

این بیماری با یک زخم کوچک آغاز شده، با علائمی شبیه آنفولانزا یا دانه های پوستی همراه میشود و در نهایت میتواند به قلب، نخاع و سایر اندام ها آسیب بزند.

VDRL نام این تست در بین آزمایش بیماری های مقاربتی است که اگر جوابش مثبت شود، آقا برای اطمینان بیشتر آزمایش در محل کار یا منزل انجام دهد.

۲ .    آزمایش بیماری مقاربتی ایدز (HIV)

ایدز تا چند سال پیش یکی از ترسناک ترین بیماری ها در دنیا بود که تقریبا هیچ راه کنترلی برای آن وجود نداشت؛ اما امروزه علم به ما کمک میکند تا آن را کنترل کنیم. افراد بسیار زیادی در دنیا به این بیماری مبتلا هستند و با مراقبت های پزشکی یک زندگی معمولی دارند.

این بیماری به فرزندان منتقل میشود و با انجام آزمایش بیماری های مقاربتی میتوان ابتلای افراد به این بیماری ویروسی را تشخیص داد.

۳ .  آزمایش بیماری هپاتیت B و هپاتیت C

هپاتیت نام نوعی بیماری کبدی است که توسط ویروس این بیماری ایجاد میشود و تماس با خون یا مایعات بدن فرد مبتلا میتواند آن را منتقل کند. هپاتیت B و C از انواع این ویروس هستند که می توانند مشکلات جدی برای کبد فرد، از جمله سرطان کبد را به همراه داشته باشد.

همچنین مادری مبتلا به این بیماری میتواند آن را به نوزاد خود منتقل کند، اگرچه این ویروس از طریق تماس پوستی، عطسه یا صرفه منتقل نخواهد شد.

۴ .    آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش HPV

ابتلا به بیماری HPV در صورت تشخیص به موقع میتواند نهایتا منجر به زگیل تناسلی شود. زگیل تناسلی یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی در دنیا است و از هر ۱۰ نفر که زندگی جنسی فعالی دارند، ۹ نفر آنها حداقل یکبار به این بیماری مبتلا میشوند.

در حالت وخیم تر، این ویروس میتواند منجر به سرطان دهانه رحم در بانوان شود و مشکلات جدی در دستگاه تولید مثل آنها به وجود بیاورد.

بهترین آزمایشگاه تهران برای آزمایش بیماری مقاربتی از روش پاپ اسمیر برای شناسایی این بیماری در بانوان استفاده میکند.

با توجه به اینکه بسیاری از بانوان برای انجام این تست در آزمایشگاه احساس راحتی نمیکنند، آزمایش در منزل تهران تحت بیمه درمانی پایه و تکمیلی بهترین خدمت برای آنهاست.

جهت انجام آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش HPV، میتوانید با آزمایشگاه تهران لب با شماره ۱۶۵۰ برای استان تهران و ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ برای دیگر استان‌ ها تماس بگیرید.

۵ .   آزمایش بیماری مقاربتی کلامیدیا (Chlamydia)

یکی دیگر از بیماری های مقاربتی رایج در بین بانوان و آقایان که اکثرا به دلیل داشتن چندین شریک جنسی اتفاق میافتد، بیماری کلامیدیا است.

عوارض بیماری مقاربتی کلامیدیا در بانوان:

  • خون ریزی غیرطبیعی واژن
  • درد در رابطه جنسی
  • ترشحات غیرطبیعی با رنگ و بوی غیرطبیعی
  • سوزش در ادرار
  • وجود لکه بین دو پریود

عوارض بیماری مقاربتی کلامیدیا در آقایان:

  • سوزش در ادرار
  • ترشحات غیرطبیعی
  • تورم در بیضه ها
  • خونریزی از رکتوم

این تست در بین تست های آزمایش قبل از ازدواج از این بابت اهمیت دارد که فرد مبتلا به آن میتواند از طریق رابطه واژینال، اورال و مقعدی آن را به همسر خود منتقل کند. همچنین این بیماری به فرزندان منتقل و باعث ذات الریه و عفونت چشمی میشود. (منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Chlamydia)

بهترین آزمایشگاه تهران برای آزمایش قبل از ازدواج در منزل و محل کار

بهترین آزمایشگاه تهران برای آزمایش قبل از ازدواج در منزل و محل کار

اطلاع از تمام بیماری ها و خطراتی که خانواده آینده شما را تهدید میکند، به شما در تصمیم گیری بهتر برای شروع آن خانواده کمک خواهد کرد. آزمایشگاه تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه تهران خدمات گسترده ای برای انجام تمام آزمایشات قبل از ازدواج ارائه میکند.

·       دقیق ترین آزمایش ها در کمترین زمان

تجهیز تهران لب به بروزترین و پیشرفته ترین لوازم آزمایشگاهی در کنار کادر مجرب و متخصص باعث شده تا ۹۰ درصد آزمایشات پیچیده ای که در این آزمایشگاه انجام میشود در کمتر از ۴۸ ساعت آماده تحویل باشد؛ آزمایش قبل از ازدواج قطعا به زمان کمتری نیاز دارد.

·       انجام آزمایش در منزل تهران لب

سرویس آزمایش در منزل تهران این آزمایشگاه به شما این امکان را میدهد تا بجای صرف وقت در شلوغی و ترافیک و منتظر ماندن در صف آزمایشگاه، به راحتی آزمایش بیماری مقاربتی و تست های ضروری و غیرضروری ازدواج را در منزل خود با نهایت آرامش و حفظ بهداشت انجام دهید.

·       آزمایش در محل کار تهران لب

بسیاری از افراد شاغل به دلیل مشغله های خود نمیتوانند زمان زیادی را مرخصی بگیرند و به آزمایشگاه مراجعه کنند، از طرفی میزان ترافیک در آخر هفته ها چندین برابر شده و مراکز آزمایشگاهی نیز بصورت نیمه وقت فعالیت میکنند.

با آزمایش در محل کار تهران لب میتوانید به راحتی در ساعات اداری و با صرف چند دقیقه وقت تست های خود را انجام دهید.

نکته ۱: تمام خدمات آزمایش در منزل و محل کار شامل آزمایش قبل از ازدواج و آزمایش بیماری مقاربتی آزمایشگاه تهران لب تحت پوشش بیمه های درمان پایه و تکمیلی انجام میشود. (اطلاعات بیشتر https://tehranlab.com/list-of-insurances-of-the-contracting-party)

نکته ۲: خدمات آزمایش در منزل و محل کار آزمایشگاه تهران لب به صورت غیرحضوری با آزمایش حضوری در آزمایشگاه هیچ تفاوتی از بابت هزینه و نتیجه وجود ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و پنل های آزمایش در منزل و آزمایش در محل کار، میتوانید با شماره ۱۶۵۰ برای استان تهران و ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ برای دیگر استان‌ ها تماس بگیرید.

5 دیدگاه در “چطور در زندگی زناشویی خود حرف تازه داشته باشیم؟

  1. تهران لب گفت:

    شهاب عزیز سلام،
    ممنون از اینکه تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید،
    قطعا اطلاع از وضعیت سلامتی شریک زندگی از مهمترین اولویت هاست.

  2. تهران لب گفت:

    خانم زهرا سادات عزیز، سلام.
    بله تمامی آزمایش های مدنظر شما توسط آزمایش در منزل تهران لب انجام پذیر است.

  3. زهرا سادات بینا گفت:

    سلام من یک دختر دم بخت دارم که مشکل حرکتی دارن، خواستم ببینم تهران لب میتونه همه آزمایش های قبل از ازدواج رو در منزل بگیره؟

  4. نیلوفر علیخانی گفت:

    سلام ما ماه دیگه میخوام آزمایش قبل ازدواج اقدام کنیم، خواستم ببینم مصرف سیگار و قلیون هم توی آزمایش اعتیاد مشخص میشه؟

  5. شهاب احمدی فر گفت:

    من و همسرم برای آزمایش های قبل ازدواجمون سعی کردیم اکثر تست هارو انجام بدیم از جمله آزمایش HPV و سلامت عمومی و …
    خیلی مهمه که از سلامت کامل شریک زندگیتون مطلع باشید

نظرات