ایده طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک با کابینت هایگلاس

0

تاریخچه ابداع سبک نئوکلاسیک به قرن هفدهم میلادی در اروپا باز می‌گردد. در این دوره، طراحان بر اساس نوعی روشنگری تکامل یافته و با تکیه بر تکنیک حذف برخی از پیچیدگی‌ها و جزئیات در سبک کلاسیک توانستند به این سبک جدید دست پیدا کنند. از جمله تغییراتی که با ایجاد آن در سبک کلاسیک، سبک نئوکلاسیک پدید آمد می‌توان به حذف جزئیات دست و پا گیر از طرح‌هایی که برای تولید مبلمان و کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند اشاره کرد. در این سبک حتی می‌توانید نشانه‌هایی از المان‌های طرح رومی و یونانی مانند فرم‌های متقارن، منظم و با شکوه را نیز که بر اساس تاکید بر جزئیات کمتر طراحی شده‌اند مشاهده کنید. سبک نئوکلاسیک در این ۴ قرن توانسته است به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی داخلی تبدیل شود. امروزه بسیاری از طراحان شاغل در صنایعی مانند کابینت‌سازی، برخی از محصولات خود را که عنوان پرفروش‌ترین تولیدات‌شان را نیز یدک می‌کشند بر اساس شاخصه‌های همین سبک طراحی می‌کنند. ما در این مقاله می‌خواهیم با بررسی ویژگی‌های کابینت کلاسیک و کابینت هایگلاس به شما کمک کنیم که به ایده‌ای جذاب برای تجهیز آشپزخانه خود با یک ست کابینت هایگلاس نئوکلاسیک دست پیدا کنید.

 کابینت هایگلاس نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای زمانی است که شما یک آشپزخانه مجلل و در عین حال ساده می‌خواهید. استفاده از المان‌های ساده سبک کلاسیک به همراه طرح‌ها و نقش‌هایی که با حس مدرنیته همراه هستند؛ یک کابینت نئوکلاسیک خیره‌کننده برای آشپزخانه ایجاد می‌کنند. این موضوع باعث شده است که کابینت آشپزخانه با معماری نئوکلاسیک بیشتر از سبک مدرن و کلاسیک جذاب باشد.

در حقیقت کابینت‌های نئوکلاسیک تبلور هماهنگی بین عناصر کلاسیک و مدرن هستند که فضای آشپزخانه را در عین سادگی بسیار مجلل می‌کنند. در این سبک امکان اجرای تمامی طرح‌ها، حتی جایگذاری جزیره در آشپزخانه وجود دارد. اما با وجود تمام این ویژگی‌ها، محبوبیت کابینت نئوکلاسیک بیشتر به دلیل حس و حال مجللی است که به محیط می‌بخشد. اگر فضای زمینی و دیواری کافی و مناسبی در آشپزخانه دارید؛ این استایل گزینه خوبی برای شماست. دلیل این توصیه ما نیز این است که استفاده از کابینت نئوکلاسیک در فضای کوچک و در آشپزخانه‌های باریک نه تنها باعث عدم تعادل بصری در محیط می‌شود؛ بلکه در فرآیند آشپزی نیز اختلال ایجاد می‌کند.

آیا از ویژگی‌های مثبت کابینت‌های طراحی شده به سبک نئوکلاسیک چیزی می‌دانید؟

کابینت‌هایی که بر اساس این سبک طراحی و تولید می‌شوند دارای شاخصه‌های مهم زیر هستند:

  • از نظر طراحی با دیگر سبک‌های کابینت تفاوت دارند.
  • کابینت‌های نئوکلاسیک معمولا با متریالی تولید می‌شوند که حتی پس از استفاده طولانی مدت همچنان جذاب می‌مانند. دلیل این امر نه تنها کیفیت بالای مواد اولیه، بلکه استفاده از طرح‌ها و نقوش منحصربه‌فردی است که در ساخت آنها استفاده می‌شود.
  • طرح‌ها و نقوشی که با ظرافتی بی‌نظیری روی بدنه کابینت‌های نئوکلاسیک ایجاد می‌شود می‌توانند شکوه و اصالتی مثال زدنی به این محصول بخشیده و هرگز چشم را خسته نمی‌کنند.
  • در تولید این محصول کمتر به جزئیات پیچیده و دست و پا گیر توجه می‌شود.
  • جادار بودن و استفاده از رنگ‌های شیک مانند سفید و طلایی که تاثیر زیادی در کاربردی بودن و ایجاد ظاهری زیبا دارند از دیگر ویژگی‌های بارز کابینت هایگلاس نئوکلاسیک است.
  • برخلاف سبک مدرن که در آن معمولا درب‌های کابینت نیازی به دستگیره ندارند؛ در تولید این محصول از دستگیره استفاده می‌شود.

در کنار این ویژگی‌های مثبت بگذارید کمی از ویژگی‌های منفی کابینت نئوکلاسیک بگوییم.

  • برای خرید این سبک کابینت باید هزینه بیشتری نسبت به کابینت‌های طرح مدرن پرداخت کنید.
  • سفارش ساخت کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را باید به یک تولیدکننده با تجربه بسپارید. دلیل آن نیز این است که مهارت سازنده تاثیر زیادی بر روی ظاهر کابینت دارد.
  • ساخت کابینت نئوکلاسیک به دقت و امکانات زیادی نیاز دارد.
  • اگر کنده‌کاری و رنگ‌آمیزی این کابینت با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته انجام نشود؛ نتیجه کار آنطور که باید و شاید نمی‌شود. پس باید تما پروسه تولید این محصول توسط افراد خبره و متخصص انجام شود.

کابینت های گلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت‌هایی که با روکش براق هایگلاس تولید می‌شوند دارای پوششی براق هستند که نور را به خوبی منعکس می‌کند. بنابراین رنگ سفید این مدل کابینت همیشه تقاضای بالایی دارد و بسته به طرحی که روی آن اجرا می‌شود؛ بیشتر برای آشپزخانه‌های مدرن یا نیمه مدرن مناسب هستند. به عنوان مثال کابینت روکش هایگلاسی که با طرح نئوکلاسیک تولید می‌شود برای خانه‌هایی که قرار است به سبک نیمه مدرن چیدمان شوند کاربرد دارند. اما کابینتی که کاملا بدون طرح و ساده بوده و روکش آن از جنس هایگلاس است؛ هماهنگی بسیار بالایی با چیدمان مدرن دارد.

مزایای کابینت هایگلاس چیست؟

از موارد زیر به عنوان مهم‌ترین مزایای کابینت‌های هایگلاس یاد می‌شود:

  • به طور کلی همه روکش‌های براق از جمله روکش هایگلاس، نور را به خوبی منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه بزرگ‌تر و دل‌بازتر از آنچه هست احساس شود. روکش‌هایی که براقیت بالایی دارند برای آشپزخانه‌های جمع و جور یا کوچک از نظر ابعادی ایده‌آل هستند.
  • هر چقدر رنگ انتخاب شده برای کابینت روشن‌تر باشد؛ نور بیشتری منعکس می‌شود. بنابراین انتخاب رنگ روشن‌تر برای بدنه به معنای بازتاب نور بیشتر است. به همین دلیل رنگ سفید پرتقاضاترین انتخاب برای سفارش کابینت هایگلاس به خصوص محصولاتی است که قرار است در آشپزخانه‌های کوچک نصب شوند.
  • تمیز کردن کابینت هایگلاس، با هر طرح و نقشی که باشد؛ بسیار آسان‌تر است و خیلی راحت می‌توان آن را با یک پارچه میکروفیبر نرم تمیز کرد. حتی می‌توانید هر چند روز یک بار درب‌ها و کشوها را تمیز کنید تا ذرات گرد و غباری که روی سطح قرار دارند در اثر تماس با رطوبت محیط و چربی غذا جذب روکش نشوند.

کابینت نئوکلاسیک هایگلاس

آیا کابینت هایگلاس معایبی نیز دارد؟

با وجود تمام مزایایی که در بخش قبلی به آنها اشاره شد؛ کابینت هایگلاس نئوکلاسیک می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. در ادامه به برخی از عیوب مهم این محصول اشاره می‌کنیم.

  • خراشیدگی، کثیفی‌ها و اثر انگشت به راحتی روی سطح براق این کابینت خود را نشان می‌دهند و این علائم نسبت به روکش‌های نیمه براق یا مات روی روکش‌های براقی مانند هایگلاس مشهودتر هستند. البته از آنجایی که سطح براق کابینت‌های هایگلاس به راحتی تمیز می‌شود؛ مشکل به جای ماندن اثر انگشت خیلی راحت حل شدنی است.
  • روکش براق رنگ تیره، هرگونه نقص ریز روی سطح درب‌ها و کشوهای کابینت مانند آثار انگشت یا خط و خش را به خوبی نشان می‌دهد و بیشتر از سطوح براق رنگ روشن مشهودشان می‌کند. اگر کودک خردسالی در خانه دارید یا نمی‌خواهید هر هفته کابینت‌ها را تمیز کنید؛ بهتر است از انتخاب رنگ‌های تیره‌تر برای سفارش کابینت هایگلاس نئوکلاسیک اجتناب کنید.

اگر قصد دارید آشپزخانه خود را بازسازی کنید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که علاوه بر طرح، جنس روکش کابینت نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روی ظاهر کلی فضا داشته باشد. در چند سال گذشته، کابینت‌هایی که دارای روکش‌های براق هستند به دلیل جذابیت بصری چشمگیرشان در بین مشتریان بسیار محبوب شده‌اند. روکش کابینتی که انتخاب می‌کنید؛ صرف نظر از جنس بدنه و طرح اجرا شده روی آن می‌تواند ظاهری کاملا متفاوت در آشپزخانه ایجاد کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای انتخاب روکش هایگلاس بر روی کابینت‌های طرح نئوکلاسیک با یک کارشناس فروش یا طراح خبره مشورت کنید.

نظرات