وام ازدواج فرزندان ایثارگران و جانبازان ۱۴۰۲ + ثبت نام وام ازدواج ایثارگری ۱۴۰۲

0

وام ازدواج ایثارگران و جانبازان و فرزندان آنان ۱۴۰۲ + ثبت نام وام ازدواج ایثارگری ۱۴۰۲

تسهیلات قرض الحسنه و وام ازدواج ۱۴۰۲ ایثارگران؛ ۲ برابر تسهیلات ازدواج برای افراد عادی است و وام ازدواج ایثارگری و جانبازی صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد است. اما وام ازدواج دو برابر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ و شرایط و مبلغ آن در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

وام ازدواج فرزندان ایثارگران و جانبازان 1402 + ثبت نام وام ازدواج ایثارگری ۱۴۰۲

وام ازدواج ایثارگران؛ ۲ برابر تسهیلات ازدواج برای افراد عادی است و وام ازدواج ایثارگری و جانبازی صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد است.

کمال اجاقلو، سرپرست معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان درباره دستورالعمل جدید تسهیلات ازدواج ایثارگران اظهار کرد: بانک مرکزی دستور العمل اجرایی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، مبتنی بر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

سرپرست معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: طبق ماده ۵۰ قانون جامع ایثارگران، به فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان دو برابر (۳۶۰ میلیون تومان) و اگر زوجین هر دو از خانواده ایثارگران مذکور باشند، ۷۲۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.
وی در مورد زوجین زیر ۲۵ سال ادامه داد: اگر زوجین زیر ۲۵ سال باشند، ۸۸۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

وام ازدواج ایثارگران؛ ۲ برابر تسهیلات ازدواج برای افراد عادی است و صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد است.

در واقع خانواده شاهد شامل خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد و نیز خانواده ایثارگران شامل خانواده‌های جانبازان و آزادگان یعنی همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

همچنین در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

متقاضیان وام ازدواج ایثارگری در صورتی مشمول دریافت وام ازدواج می‌شوند که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشند و در این صورت تسهیلات ازدواج برای ایثارگران به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود.

بنابراین به هر یک از زوجین که مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باشند، طبق ماده ۵۰ قانون جامع ایثارگران، به فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان دو برابر (۳۶۰ میلیون تومان) و اگر زوجین هر دو از خانواده ایثارگران مذکور باشند، ۷۲۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.
وی در مورد زوجین زیر ۲۵ سال ادامه داد: اگر زوجین زیر ۲۵ سال باشند، ۸۸۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر ۱۰ سال (۱۲۰ ماه) است، رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی است و پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجراست.

همچنین تسهیلات مذکور برای ازدواج دوم و در صورتی که متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نشده باشد، مورد

مبلغ وام ازدواج فرزندان ایثارگران و جانبازان در سال ۱۴۰۲

مبلغ وام ازدواج ایثارگری و جانبازی دو برابر وام ازدواج افراد دیگر است. مبلغ وام ازدواج ایثارگران براساس شرایط به شرح زیر است:

اگر زوجین هر دو شرایط دریافت وام ایثارگری و جانبازی را داشته باشند، این وام به هر دو آن ها تعلق می‌گیرد.
در صورتی که یکی از زوجین شرایط را دارا بود وام به همان فرد تعلق می‌گیرد.
برای دریافت این وام، شرط سن هم وجود دارد. (یعنی اگر سن مرد کمتر از ۲۵ سال و سن زن کمتر از ۲۳ سال باشد به هر یک از زوجین ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج ایثارگری تعلق می‌گیرد.)
اگر شروط سنی در مورد یکی از زوجین زن یا مرد رعایت شده باشد، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به یکی از زوجین تعلق می‌گیرد و دیگری ۱۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.
در صورت نداشتن شروط سنی به هریک از زوجین مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان، وام ازدواج ایثارگری تعلق می‌گیرد.
نرخ سود وام ازدواج ایثارگری ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۷ سال است.

  • سقف، نرخ سود، مدت زمان و نوع ضمانت وام ازدواج ۱۴۰۱ برای ایثارگران در بخش زیر آمده است:
  • سقف تسهیلات: ۳۰۰ میلیون تومان
  • نرخ سود: ۴ درصد
  • مدت زمان بازپرداخت: ۷ سال
  • نوع ضمانت: ضامن رسمی

فرزندان جانباز هم شامل وام ازدواج ایثارگری می‌شوند. برای ثبت نام هدیه ازدواج فرزندان جانبازان لازم است که آن‌ها در دستگاه‌های دولتی یا نیروهای مسلح شاغل نباشند. مبلغ این هدیه در سال ۱۴۰۱ و صرفاً برای ازدواج‌هایی که در سال جدید اتفاق می‌افتد، بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. زوج‌ها برای هدیه ازدواج فرزندان جانبازان می‌توانند مدارک خود را از طریق سایت ایثار ارائه و هدیه را دریافت کنند.

چنانچه یکی از زوجین، شرایط وام ازدواج فرزند ایثارگران را ندارند، می‌توانند از شرایط ثبت نام وام ازدواج بهره‌مند شوند. جزئیات وام ازدواج ۱۴۰۱ را در مطلب زیر بررسی کرده‌ایم. برای دریافت راهنمای کامل شرایط و ثبت نام وام ازدواج، این مطلب را بخوانید.

شرایط ثبت نام

شرایط ثبت نام وام ازدواج ایثارگران و جانبازان عبارت است:

  • متقاضی وام تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
  • تسهیلات این وام ازدواج صرفا شامل خود جانبازان، ایثارگران، آزادگان، فرزندان شاهد و جانبازان خواهد بود.
  • مبلغ این وام دو برابر وام ازدواج افراد عادی خواهد بود.
  • متقاضی ایثارگر همچون سایر متقاضیان وام ازدواج عادی باید در سامانه ثبت نام کند، ازدواج اول او باشد و حداکثر از تاریخ عقد به مدت دو سال فرصت استفاده از این تسهیلات را دارد.
  • وام ازدواج به جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و سابقه اسارت پرداخت خواهد شد.

نحوه ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲ ایثارگران و فرزندان آنها

برای دربافت تسهیلات ازدواج ایثارگری و جانبازی باید در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به آدرس www. ve.cbi.ir ثبت نام نماید و در ادامه گزینه وضعیت ایثارگری را انتخاب نماید. تعیین وضعیت ایثارگری از طریق سامانه ازدواج تعبیه شده است و توسط کاربران شعب بانکی بررسی می‌گردد.

دریافت وام با سهام بورسی، یک فرصت جدید برای استفاده از تسهیلاتی است که به آن‌ نیاز دارید. اطلاعیه دریافت آن در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. اگر می‎‌خواهید وام با وثیقه سهام دریافت کنید، این مطلب را بخوانید.

وام ازدواج ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد؟

ماده ۱- تسهيلات موضوع اين دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانک هاي عامل و به ميزان دو برابر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي افراد عادي پرداخت می‌شود.

ماده ۲- متقاضی وام ازدواج ايثارگری می‌تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نمايد که همانند ساير متقاضيان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد.

ماده ۳- با توجه به ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، افراد ايثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می‌باشند.

ماده ۴- مدت بازپرداخت تسهيلات موصوف، همانند ساير متقاضيان حداکثر ۷ سال (۸۴ ماه) است.

ماده ۵- پرداخت تسهيلات موضوع اين دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا است.

ماده ۶- رعايت ساير شرايط و ضوابط اعطای تسهيلات قرض الحسنه ازدواج برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱ ایثارگران الزامی است.
ماده ۷ وام ازدواج فرزندان جانبازان و ایثارگران

درراستای اجرای ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده ۱ دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد.

ز ) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.

ح ) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

مدارک

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی زوجین و ضامنین
  • اصل و کپی سند ازدواج
  • کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین
  • کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

نظرات