بیوگرافی حسین سلطانی وزنه بردار از شروع تا قهرمانی + عکس جدید و افتخارات

0

بیوگرافی حسین سلطانی وزنه بردار از شروع تا قهرمانی + عکس جدید و افتخارات

حسین سلطانی وزنه بردار متولد دهه ۷۰ در شهر زنجان، عضو تیم ملی وزنه برداری ایران است. حسین سلطانی در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به عنوان نخستین وزنه بردار تیم ملی مردان در دسته ۸۱ کیلوگرم روی تخته رفت و توانست مدال طلای مسابقه قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

زندگی شخصی و بیوگرافی حسین سلطانی وزنه بردار و همسرش با عکس و سوابق و زندگی شخصی و ورزشی وی را می خوانید. با مجله حرف تازه همراه باشید

بیوگرافی حسین سلطانی وزنه بردار از شروع تا قهرمانی + عکس جدید و افتخارات

بیوگرافی حسین سلطانی وزنه بردار

حسین سلطانی متولد دهه ۷۰ در زنجان، وزنه بردار اهل ایران است.

در وزن ۸۱ کیلوگرم در تیم ملی وزنه برداری ایران مشغول فعالیت است. تازه ترین مسابقه حسین سلطانی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ می باشد. او فعالیت ورزشی را از وزن ۶۹ کیلوگرم در تیم ملی نوجوانان آغاز کرده و سپس در ۷۷ تیم ملی وزنه برداری جوانان و ۸۱ کیلوگرم بزرگسالان وزنه زده است.

بیوگرافی حسین سلطانی ورزشکار

خانواده

حسین سلطانی در شهر زنجان به دنیا آمده و از نوجوانی بطور حرفه ای ورزش وزنه برداری را آغاز کرده و سابقه حضور در تیم ملی وزنه برداری جوانان و بزرگسالان ایران را در کارنامه خود دارد.
وی در سال ۱۴۰۲ در ترکیب ملی پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ بوده است.

تیم ملی

سال ۱۳۶۷ به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و از سال ۱۴۰۱ پیراهن تیم ملی بزرگسالان را بر تن کرده است.

بیوگرافی حسین سلطانی (hossein soltani) بازیکن تیم ملی وزنه برداری ایران

ازدواج و همسر

وی در حال حاضر مجرد می باشد و هنوز ازدواج نکرده.

سوابق ورزشی

آقای حسین سلطانی از شاگردان علی نصرتی است سال ۹۸ موفق شد سه مدال برنز در مسابقات قهرمانی جوانان جهان کسب کند. او در مسابقات فیجی با رکورد ۱۵۴ یک ضرب، ۱۹۱ دوضرب و مجموع ۳۴۵ کیلوگرم سوم جوانان جهان شد و برنز یک ضرب و دوضرب را هم از آن خودش کرد.

درباره سوابق و افتخارات حسین سلطانی: هشت سال است در این رشته فعالیت می کند و سه سال است در اردوی تیم ملی حضور دارد. تا کنون موفق به کسب مدال نقره نوجوانان ۲۰۱۶ جهان در مالزی، برنز جوانان ۲۰۱۷ آسیا در نپال و طلای جوانان ۲۰۱۸ آسیا در ازبکستان شده است.

عکس جدید حسین سلطانی ورزشکار وزنه برداری

ناگفته های زندگی شخصی حسین سلطانی وزنه بردار

حسین سلطانی نخستین نماینده ۶۹ کیلویی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان در سال ۹۶ بود که موفق شد چراغ اول را با کسب مدال نقره جهان روشن کند. سلطانی بعد از کسب مدال نقره گفت: برای دیدن چنین روزی یکسال زحمت کشیدم و خوشحالم در رقابتهای جهانی مالزی توانستم به این مهم برسم.

این وزنه بردار زنجانی ادامه داد: با تمریناتی که زیر نظر آقای رشیدی داشتیم، موفق به کسب مدال طلای آسیا شدم. اکنون نیز تمام تلاش خود را می کنم تا بتوانم مانند مسابقات قهرمانی آسیا، به نتیجه ایده آل برسم.

بیوگرافی حسین سلطانی وزنه بردار از شروع تا قهرمانی + عکس جدید و افتخارات

مصدومیت

نماینده دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا دچار مصدومیت شده است. او در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان از ناحیه بازو مصدوم شد و راهی بیمارستان شد. این ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا را به خاطر مصدومیت از دست داد و راهی بیمارستان شد تا مداوا بر روی آرنج وی انجام شود.

سلطانی که با اعتماد به نفس پشت وزنه ۱۶۱ کیلوگرم قرار گرفت، نتوانست آن را مهار و با سه چراغ قرمز داوران مواجه شد، او برای مرتبه دوم این وزنه را انتخاب کرد که اوت آن با مصدمیت از ناحیه آرنج همراه شد.

همه چیز در مورد حسین سلطانی وزنه بردار

مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳

آقای سلطانی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در کره جنوبی در وزن ۸۱ کیلوگرم در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران قرار داست. او سه شنبه مسابقه دارد.

حسین سلطانی در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به عنوان نخستین وزنه بردار تیم ملی مردان در دسته ۸۱ کیلوگرم روی تخته رفت.

سلطانی در یک ضرب با مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرم صابح مدال نقره شد و وزنه‌بردار قزاقستان، سیتکازی با مهار وزنه ۱۵۵ کیلوگرم طلا گرفت.

ملی پوش کشورمان در دو ضرب با مهار وزنه ۱۸۴ کیلویی صاحب مدال طلا شد

نتایج کامل سلطانی در این رقابت به شرح زیر است:

*یک ضرب

حرکت اول: ۱۴۹ کیلوگرم (صحیح)

حرکت دوم: ۱۵۴ کیلوگرم (صحیح)

حرکت سوم: ۱۵۷ کیلوگرم (خطا)

* دو ضرب

حرکت اول: ۱۸۴کیلوگرم (صحیح)

حرکت دوم: ۱۹۵ کیلوگرم (خطا)

حرکت سوم: ۱۹۵کیلوگرم (خطا)

مجموع: ۳۳۸

بیوگرافی حسین سلطانی وزنه بردار از شروع تا قهرمانی + عکس جدید و افتخارات

افتخارات

سه مدال برنز در مسابقات قهرمانی جوانان جهان
برنز یک ضرب و دوضرب مسابقات فیجی
برنز جوانان ۲۰۱۷ آسیا در نپال
طلای جوانان ۲۰۱۸ آسیا در ازبکستان
مدال نقره نوجوانان ۲۰۱۶ جهان در مالزی

نظرات