آیا می‌دانید شغل‌های فنی پر درآمد از نظر بازار کار کدامند؟

0

بعد از گذراندن دوره راهنمایی و سال اول دبیرستان، اکثر جوانان علیرغم تمایل خانواده هایشان دوست دارند که رشته‌های فنی را انتخاب کرده و در آن رشته تحصیل خود را ادامه دهند. یکی از دلایلی که جوانان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای علاقمند هستند، این است که مطمئن هستند که بعد از تحصیل وارد بازار کار خواهند شد.

شغل‌های فنی پر درآمد

پیدا کردن شغل و کسب درآمد یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. بنابراین برای فعالیت و کسب درآمد از طریق مشاغل فنی و حرفه‌ای لازم است که فرد از مهارت بالایی برخوردار باشد. بعد از این که کارآموز رشته مورد علاقه خود را در مراکز فنی و حرفه‌ای معتبر می‌گذراند و مدرک خود را دریافت کند، می‌تواند وارد بازار کار شده و درآمد زایی کند. بالغ بر ۴۰ رشته در مراکز فنی حرفه‌ای توسط اساتید توانمند و با تجربه تدریس می‌شود. انتخاب پردرآمدترین آنها بعد از مطالعه این مقاله کار چندان سختی نخواهد بود.

همه ما به دنبال درآمد بالا هستیم تا بتوانیم امرار معاش کرده و به راحتی زندگی خود را بگذرانیم. این سؤال که شغل‌های فنی پر درآمد از نظر بازار کدامند؟، سؤالی است که همواره ذهن کارآموزانی که قصد تحصیل و کسب مهارت در رشته‌های فنی حرفه‌ای را دارند به خود مشغول کرده است.

افرادی که در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کرده اند قادر هستند با در دست داشتن سرمایه هر چند ناچیز وارد بازار کار شده و کسب در آمد کنند. این تنها یکی از مزایای رشته فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود. مدرک حاصل از رشته‌های فنی و حرفه‌ای که توسط و یا زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود از معدود مدارکی محسوب می‌شود که در سطح دنیا پذیرفته می‌شود و نیازی به معادل‌سازی ندارد.

ذکر این نکته مهم است که علاوه بر این که کارآموز باید مهارت کافی را داشته باشد، پشتکار و اراده در یادگیری نیز نقش مهمی در موفقیت و رسیدن به هدف ایفا می‌کنند.

هدف ما از نگارش این مقاله، بررسی آن دسته از شغل‌های فنی است که از نظر بازار کار پردرآمد محسوب می‌شوند. در صورتی که شما هم می‌خواهید انتخاب رشته کرده و یا برای آینده شغلی خود تصمیم بگیرید و به دنبال پاسخی منطقی برای این سؤال هستید شما را دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا رشته تعمیرات لوازم خانگی در دسته شغل‌های پردرآمد طبقه بندی می‌شود؟

امروزه بیشتر والدین اصرار و تأکید دارند که فرزندانشان در رشته‌های پزشکی و مهندسی ادامه تحصیل بدهند، فارغ از این که پول و درآمد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای نهفته شده است.

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که شغل‌های فنی پر درآمد از نظر بازار کدامند؟، قطعاً می‌توانیم اینطور پاسخ دهیم که رشته تعمیرات لوازم خانگی یکی از رشته‌هایی است که فرد را به درآمد بسیار بالایی می‌رساند.

لوازم خانگی از جمله پرکاربردترین وسایلی محسوب می‌شوند که در هر منزلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین ترتیب، نیاز است تا افراد متخصصی که بتوانند این لوازم پرکاربرد را تعمیر کنند در دسترس باشند. افرادی که تمایل دارند در این رشته فعالیت کنند باید به کار‌های فنی علاقه داشته باشند.

همانطور که می‌دانید، لوازم خانگی به طور مداوم در حال استفاده شدن هستند. به همین ترتیب، افراد زیادی به منظور تعمیر این لوازم پرکاربرد به مراکز تعمیرات لوازم خانگی مراجعه می‌کنند. می‌توان این طور نتیجه گرفت که بازار کار رشته تعمیرات خانگی بسیار گسترده است و به این راحتی اشباع نمی‌شود.

برای کسب مهارت در این رشته، لازم است که دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در مراکز فنی حرفه‌ای معتبر گذرانده شود. البته کارآموزان می‌توانند نزد یک استاد کار نیز شاگردی کنند. اما این راه اثر بخش نخواهد بود. زیرا علاوه بر این که کارآموز مدرک معتبری دریافت نخواهد کرد، ممکن است نتواند برای ورود به بازار آمادگی کامل را داشته باشد. مزیت گذراندن دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در مراکز فنی حرفه‌ای این است که علاوه بر این کارآموز می‌تواند با صفر تا صد اصول و تعمیر لوازم خانگی آشنا خواهد شد، این فرصت را دارد تا آموخته‌های خود را به صورت عملی پیاده‌سازی کند.

آیا می‌توان رشته برق صنعتی را یکی از پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای دانست؟

رشته برق صنعتی یکی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود. همواره به افراد متخصص که در زمینه برق صنعتی تعلیم دیده‌اند و با عنوان برقکار صنعتی شناخته می‌شوند در اماکن صنعتی و تجاری نیاز است. بنابراین لازم است که فرد علاقمند نسبت به گذراندن دوره آموزش برق صنعتی اقدام کند تا بتواند با کسب مهارت به درآمد مطلوب و بالایی برسد.

بنابراین می‌توان اینطور نتیجه گرفت که بازار کار رشته برق صنعتی بسیار گسترده است. اما چطور افراد علاقمند به این رشته می‌توانند کسب مهارت کنند؟ برای گذراندن این دوره و کسب مهارت لازم دو راه وجود دارد. یکی از راه‌ها تعلیم دیدن تحت نظر یک استاد کار برق صنعتی است. به عقیده ما این راه قابل قبول نیست و معایبی را نیز با خود به همراه دارد. یکی از معایب گذراندن این دوره تحت نظر استاد کار این است که زمان زیادی طول می‌کشد تا کارآموز به تمامی اصول مورد نیاز در این رشته مسلط شود. نقطه ضعف دیگر این روش این است که هیچ مدرکی به کارآموز اعطا نمی‌شود.

بنابراین بهترین و معتبرترین راه برای این که بتوانید در رشته برق صنعتی کار کنید و به عنوان یک برقکار صنعتی شناخته شوید، این است که در دوره‌هایی که توسط مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود ثبت نام کنید. با ثبت نام و گذراندن این دوره بر تمامی اصول و استاندار‌های ایمنی برای کار به عنوان یک برقکار صنعتی مسلط خواهید شد. به علاوه در پایان دوره، مدرک معتبری به شما اعطا می‌شود که مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

در پاسخ به سال فوق مبنی بر این که شغل‌های فنی پر درآمد از نظر بازار کدامند؟، می‌توانیم رشته برق صنعتی را به عنوان یکی از رشته‌هایی که در بازار کار ار درآمد بالا و مطلوبی برخوردار است معرفی کنیم.

چرا گذراندن دوره آموزش تعمیرات موبایل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

رشته تعمیرات موبایل یکی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود که فرد علاقمند می‌تواند با مشغول شدن در آن به درآمد بسیار بالایی دست یابد. از ویژگی افرادی که مناسب این شغل هستند می‌توان به مهارت حل مسائل چالش برانگیز و توانایی برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان اشاره کرد. البته کسانی که به رشته‌های الکترونیک و برق نیز علاقمند هستند، می‌توانند به این رشته وارد شده و بعد از کسب تخصص و مهارت لازم به درآمد مورد نظر خود دست یابند.

گوشی‌های هوشمند از جمله ابزار‌هایی هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این گوشی‌ها هر روز در حال افزایش است. بنابراین دارندگان گوشی هوشمند به دلیل عدم توانایی از پرداخت هزینه بابت تعویض این وسیله ترجیح می‌دهند که آن را به دست یک فرد متخصص سپرده و تعمیر نمایند.

خوشبختانه کارآموز بعد از کسب مهارت و تخصص با در دست داشتن سرمایه اندک نیز می‌تواند وارد بازار شود. حتی اگر سرمایه کافی را برای اجاره مغازه در اختیار نداشته باشید، می‌توانید به طور سیار و با تبلیغات در اینترنت کار خود را آغاز کنید. بعد از کسب تجربه و شهرت برای خود، مطمئناً به درآمد بالاتری خواهید رسید و شاید روزی بتوانید سرمایه خود را برای اجاره و یا خرید یک مغازه از این راه به دست‌آورید. برای این که وارد بازار کار شوید، ابتدا باید مهارت و تخصص کافی را به دست‌آورید. یکی از راه‌ها برای کسب تخصص در زمینه تعمیرات موبایل، یادگیری به واسطه ویدئو‌های آموزشی و به شکل خودآموز است. ما این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

بهترین و مؤثرترین روش برای یادگیری رشته تعمیرات موبایل ثبت نام در دوره‌هایی است که توسط مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. با ثبت نام در دوره‌های تعمیرات موبایل علاوه بر آشنایی با ابزار‌ها و تجهیزات لازم بر تمامی اصول و استاندارد‌های تعمیر گوشی هوشمند مسلط خواهید شد.

پاسخ ما به این سؤال که شغل‌های فنی پر درآمد از نظر بازار کار کدامند؟ به این نتیجه می‌رسد که رشته تعمیرات موبایل نیز از جمله پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال که شغل‌های فنی پر درآمد از نظر بازار کار کدامند؟، پاسخ دادیم. سه رشته از جمله تعمیرات موبایل، برق صنعتی و تعمیرات لوازم خانگی به عنوان سه مورد از پردرآمدترین رشته‌های فنی حرفه‌ای شناخته شدند. همچنین توضیحاتی در مورد بازار کار این سه رشته ارائه داده شدند.

‌به خاطر داشته باشید که انتخاب رشته یکی از فاکتور‌هایی است که می‌تواند آینده یک فرد را رقم بزند. بنابراین، بعد از در نظر گرفتن استعداد و پتانسیل‌هایی که در وجودتان هست، نسبت به شناسایی و انتخاب بهترین رشته‌ای که می‌توانید در آن موفق شوید اقدام کنید. به خاطر داشته باشید برای کسب موفقیت و مهارت لازم باید باید به دنبال مؤسسه‌ای باشید که علاوه بر داشتن قدمت و سابقه خوب، از اساتید توانمندی برای تدریس بهره مند شود.

از شما ممنونیم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمودید. ‌امیدواریم با تهیه این مقاله توانسته باشیم کمکی هر چند ناچیز در انتخاب یک رشته پردرآمد و کسب درآمد میلیونی به شما خواننده محترم کرده باشیم.

نظرات