بیوگرافی الهام اصغری شناگر ایرانی و همسرش + زندگی شخصی و رکورد جدید

0

بیوگرافی الهام اصغری شناگر ایرانی و همسرش + زندگی شخصی و رکورد جدید

الهام اصغری شناگر ایرانی با نام کامل الهام السادات اصغری شناگر ایرانی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۶۰ در تبریز است . او از ۵ سالگی شنا را آغاز کرد و فارغ التحصیل مهندسی معماری می باشد. الهام السادات اصغری اولین و تنها زن شناگر ایرانی است که توانسته رکورد شنا با لباس اسلامی در گینس ثبت کند. او در جدیدترین رکوردشکنی خود یک قایق کایاک ۱۵ کیلویی همراه با وزنه ۴۰ کیلوگرمی را به مسافت ۵ کیلومتر در مدت زمان یک ساعت و ۵۸ دقیقه در در دریای خلیج‌فارس حمل کرد و توانست رکورد قهرمان مرد انگلیسی را بیش از ۴۰ دقیقه ارتقا دهد. در ادامه بیوگرافی الهام السادات اصغری شناگر ایرانی و همسرش همراه با عکس ها و سوابق وی از مجله حرف تازه میخوانید.

الهام اصغری شناگر ایرانی

بیوگرافی الهام السادات اصغری

الهام اصغری شناگر ایرانی با نام کامل الهام السادات اصغری شناگر ایرانی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۶۰ در تبریز است . او از ۵ سالگی شنا را آغاز کرد و فارغ التحصیل مهندسی معماری می باشد.

الهام‌السادات اصغری اولین و تنها زن شناگر ایرانی است که توانسته رکورد شنا با لباس اسلامی در گینس ثبت کند. او در جدیدترین رکوردشکنی خود یک قایق کایاک ۱۵ کیلویی همراه با وزنه ۴۰ کیلوگرمی را به مسافت ۵ کیلومتر در مدت زمان یک ساعت و ۵۸ دقیقه در در دریای خلیج‌فارس حمل کرد و توانست رکورد قهرمان مرد انگلیسی را بیش از ۴۰ دقیقه ارتقا دهد.

بیوگرافی الهام السادات اصغری رکورددار شنا با دست بسته

سوابق

از ۵ سالگی شنا را آموخته و سپس بطور حرفه ای این ورزش را دنبال کرده است. او هم اکنون یکی از بانوان شناگر ایرانی است که رکورد غواصی با لباس اسلامی را در کارنامه خود دارد. او درباره شروع حرفه ی شنا و شرکت در مسابقات می گوید: چند سال است که شنا در آبهای آزاد را آغاز کرده ام. مسافت دوازده کیلومتری مرزگاه تا چیلک در مازندران را با نظارت آقای سادات منصوری که رئیس کمیته آبهای آزاد فدراسیون شنا هستند، شنا کردم

او در سن ۱۸ سالگی مدرک نجات غریق را کسب کرد و از سال ۸۷ به صورت جدی در رشته شنا موفق به ثبت رکورد‌های مختلف دریایی شامل رکورد‌های مسافتی و کیلومتری شد.

زندگینامه الهام السادات اصغری

رکورد جدید

الهام اصغری، از قهرمانان شنای ایران در جدیدترین رکوردشکنی خود یک قایق کایاک ۱۵ کیلویی همراه با وزنه ۴۰ کیلوگرمی را به مسافت ۵ کیلومتر در مدت زمان یک ساعت و ۵۸ دقیقه در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس حمل کرد و توانست رکورد قهرمان مرد انگلیسی را بیش از ۴۰ دقیقه ارتقا دهد.

این شناگر ایرانی همچنین، در ۲۸ آذر ماه ۹۸ توانست در مدت زمان پنج ساعت و دو دقیقه، با یک دست بسته، ده کیلومتر دهانه خلیج چابهار را شنا کند و رکورد جهانی گینس این شنا را بشکند.

الهام اصغری، از قهرمانان شنای ایران، پیش از این نام خود را در کتاب گینس، برای شنا با لباس اسلامی با دو دست بسته در مسافت پنج کیلو متر و پانصد و هشتاد متر را به ثبت رسانده بود.

شنا با دست‌های بسته، ۱۰ سالی است توسط مرد ایتالیایی، با مایوی اسلیپ در گینس به ثبت رسیده‌است.

فیلم الهام اصغری رکورددار

شنا با پوش کامل و اسلامی

من با پوشش کامل که متشکل از لباس غواصی است در آب شنا می کنم و دوست دارم در رقابت های جهانی و آسیایی هم بتوانم شرکت کنم. اصغری اظهار داشت: شنا در آبهای آزاد در مسافت های ۳، ۵ و ۱۰ کیلومتر برگزار می شود حال آنکه من مسیر دوازده کیلومتری را به راحتی شنا کرده ام. ضمن اینکه خود لباس غواصی هم به لحاظ حجم و وزنی که دارد تا حدودی کار را دشوار می کند اما از آنجا که من به دنبال هدف بزرگتری هستم حاضرم تمامی این سختی ها را تحمل کنم.

بیوگرافی الهام اصغری شناگر ایرانی و همسرش + زندگی شخصی و رکورد جدید

مستند زندگی الهام السادات اصغری

زندگی الهام اصغری رکورددار شنا با دست بسته در قالب فیلم مستند ساخته می مشود. او برای فیلمبرداری مستندی درباره زندگی‌اش، در چابهار است. این مستند به تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی به کارگردانی طهورا ابوالقاسمی با حمایت منطقه آزاد چابهار از زندگی این شناگر ساخته می‌شود.

عکس های جدید الهام اصغری رکورددار شنا

زندگی الهام اصغری اینگونه می گذرد: کارهای مختلفی می‌کنم. آموزش شنا می‌دهم که ۱۲ تا مهدکودک را با متد خودم انجام دادم. با خواهرم کار می‌کنم در دفتر مهندسی‌اش. آن پولی که در ۶ ماه دوم سال جمع کردم در ۶ ماه اول سال در راه ورزشم خرج می‌کنم. شده تا به امروز طلاهایم را فروختم یا ماشین زیرپایم را. وقتی در سال ۲۰۱۳ ماشینم را فروختم خواهرم گفت با این پول برو ملک بخر سرمایه‌گذاری کن. من اگر همان را نگه داشته بودم الان پورشه داشتم. اما من در عوض کاری کردم که در کل تاریخ ایران اسمم بماند و یادگاری داشته باشم از خودم و بتوانم به هموطنانم و به کسانی که راهشان را شروع می‌کنند بگویم برای رسیدن به هدفشان باید از همه‌چیز بگذرند تا بتوانند یک بشوند.

عکس پدر و مادر الهام اصغری شناگر ایرانی

همسر الهام السادات اصغری

عکس های الهام اصغری

نظرات