۹ دلیل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

0

به مشام رسیدن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی بدون شک اغلب افراد را نگران می کند، چون نشان دهنده خرابی قطعات داخلی دستگاه است. مانند سایر لوازم برقی از ماشین های لباسشویی نیز ممکن است در حین شستشو و حتی در مرحله آبگیری بوی سوختگی به مشام برسد که نشان دهنده اصطکاک در برخی از قطعات یا اشکال  در سیم پیچی داخلی است. در هر صورت بهترین کار تعمیر به موقع برای جلوگیری از سوختگی موتور و سایر قطعات و خسارت های هنگفت خواهد بود.

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی

با توجه به اینکه درون موتور و پمپ تخلیه و سایر قطعات ماشین های لباسشویی سیم پیچی قرار گرفته است، در نتیجه به دلایل مختلف ممکن است به سیم ها آسیب وارد شده و بوی سوختگی بدهند. علاوه براین، اصطکاک زیاد میان قطعات نیز باعث افزایش دما شده و در نهایت بویی شبیه به سوختگی ایجاد می کنند. تفاوتی ندارد که دلیل این مشکل چیست، در هر صورت باید با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی تهران تماس بگیرید. چند دلیل عمده باعث انتشار بوی سیم سوخته از ماشین لباسشویی میشود که عبارتند از:

خرابی یاتاقان لباسشویی

درون تمام ماشن های لباسشویی قطعاتی به نام یاتاقان وجود دارد که زیر دیگ قرار میگیرند. این قطعات در واقع نگهدارنده دیگ بوده و از تکان خوردن های شدید و تاب برداشتن آن جلوگیری می کنند. بعد از گذشت زمان و استفاده زیاد از ماشین لباسشویی و همچنین سنگین شدن بیش از اندازه دیگ یاتاقان دچار اشکال میشود. در نتیجه میان دیگ و یاتاقان در حین چرخش اصطکاک زیادی ایجاد شده و در نهایت بویی شبیه به سوختگی منتشر میشود. بررسی وضعیت یاتاقان و تعویض آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و توسط تعمیرکار باید انجام شود.

اصطکاک دیگ و لاستیک دور درب

از دیگر دلایل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می توان به اصطکاک میان دیگ و لاستیک دور درب اشاره کرد. اگر به هر دلیل دیگ داخل لباسشویی تاب بردارد و چرخش آن با اختلال مواجه شود، ممکن است با لاستیک دور درب برخورد کند. برخورد زیاد دیگ با لاستیک دور درب باعث افزایش اصطلاک و گرم شدن سطح بین این دو شده و در نهایت بوی سوختگی ایجاد میشود.

دلایل تاب برداشتن دیگ لباسشویی که در نهایت باعث ایجاد بوی سوختگی میشوند بسیار زیاد است و به همین دلیل بهتر است در این شرایط از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و سایر برندها استفاده کنید.

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی به دلیل خرابی موتور

موتور یکی از مهم ترین قطعات لباسشویی است که درون آن سیم پیچی های زیادی قرار گرفته است. در ماشین های لباسشویی قدیمی که عمر زیادی دارند، به مرور سیم پیچی داخل موتور دچار اشکال شده و با چرخش موتور بوی سیم سوخته می دهند. موتور قلب لباسشویی است و در صورت خرابی آن تمام بخش ها دچار اشکال میشوند. به همین دلیل تعمیر آن باید جدی گرفته شود و در کوتاهترین زمان نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. در صورت مواجه شدن با این شرایط می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در غرب تهران تماس بگیرید.

اشکال در پمپ تخلیه

یکی دیگر از دلایل بوی سیم سوخته در ماشین لباسشویی، خرابی پمپ تخلیه است. اگر به هر دلیل پمپ تخلیه برای مدت طولانی مشغول به کار باشد، فشار زیادی به قطعات درون آن وارد شده و با افزایش دما بوی سوختگی می دهد.

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی به دلیل شل شدن تسمه

در چرخش دیگ لباسشویی چندین قطعه نقش مهمی دارند که یکی از مهم ترین آنها تسمه است. تسمه های پلاستیکی روی قرقره قرار گرفته و از این طریق باعث چرخش آبکش لباسشویی میشود. تسمه ها پلاستیکی هستند و با گذشت زمان دچار پوسیدگی میشوند. به همین دلیل در حین چرخش روی قرقره اصطکاک زیادی ایجاد شده و در نهایت بوی لاستیک سوخته منتشر میشود. با خراب و شل شدن تسمه چرخش دیگ نیز با مشکل مواجه میشود. در نتیجه، اگر دیگ تاب برداشته و همزمان بوی سوختگی از دستگاه منتشر میشود، باید تسمه را تعویض کنید.

خرابی قرقره لباسشویی

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی به دلیل شل شدن تسمه

تسمه ها به قرقره های بسیار مقاومی متصل هستند که در نهایت باعث چرخش آبکش میشوند. اگر قرقره ها دچار ترک و شکستگی شوند، در اثر چرخش تسمه اصطکاک میان آنها افزایش پیدا نموده و باعث گرمای بیش از اندازه سطح آنها میشود. در این شرایط بویی شبیه به سوختگی به مشام میرسد و باید قرقره تعویض یا تنظیم شود.

بوی سوختگی از سیم برق لباسشویی

سیم برق لباسشویی و پریز و در حالت کلی سیم کشی داخلی ساختمان نیز می توانند از دیگر دلایل بوی سوختگی در لباسشویی به شمار روند. در صورت استشمام بوی سوختگی از ماشین لباسشویی، دستگاه را از برق بکشید و سپس بررسی کنید که ایا سیم برق آن داغ است یا خیر؟ آیا اطراف پریز برق بوی شدیدتری می دهد یا خیر؟ بررسی سیم کشی داخلی و رفع اشکالات آن نیاز به مهارت زیادی دارد.

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی به دلیل شل شدن تسمه

بوی سوختگی از شلنگ آب لباسشویی

برای بررسی علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی باید بررسی کنید که این بو در چه مرحله ای ایجاد میشود. اگر شلنگ آب را به تازگی تعویض کرده اید و قبل از شروع برنامه شستشو بوی سوختگی به مشام میرسد، شک نکنید که اشکال در شلنگ است. اگر بعد از شروع برنامه شستشو این مشکل رخ دهد، سایر مواردی که در بالا به آن اشاره شد باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

خرابی شیر برقی

شیر برقی قطعه ای بسیار مهم در ماشین لباسشویی است که آبگیری دستگاه را کنترل می کند. اگر این قطعه دچار اشکال شود، در مرحله تخلیه آب به طور مداوم وارد مخزن شده و پمپ برای مدت طولانی باید روشن باشد. در نتیجه فشار زیادی به پمپ تخلیه وارد شده و به علت داغ شدن بوی سوختگی می دهد.

نتیجه گیری

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود که از مهم ترین آنها می توان به خرابی موتور، پمپ تخلیه و سیم پیچی داخلی آن اشاره کرد. علاوه براین، شل شدن یا پارگی تسمه و شکستگی در قرقره و همچنین اشکال در سیم کشی داخلی و پریز و سیم برق دستگاه نیز می توانند از دیگر دلایل ایجاد بوی سیم سوخته در لباسشویی باشند.

نظرات