کانسیلر چست و چه کاربردی دارد + نحوه استفاده از آن و ترفند های استفاده از کانسیلر

0

کانسیلر چست : داشتن حلقه سیاه دور چشم، قرمزی، جای جوش و لک می تواند از شادابی و طراوت آن بکاهد. برای رفع سریع این مشکلات استفاده از کانسیلر را پیشنهاد می کنیم. به همین دلیل ما تمام نکات کاربردی کانسیلر ویزه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

کانسیلر چست

کانسیلر چست و چه کاربردی دارد + نحوه استفاده از آن و ترفند های استفاده از کانسیلر

کانسیلر چیست و چه مزایایی دارد ؟

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگی نوعی کرم رنگی بسیار فشرده است که به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می دهد. اگرچه در نگاه اول کانسیلر شباهت بسیاری به کرم پودر دارد اما در واقع از آن ضخیم تر است و لک هایی که کرم پودر توانایی پوشش را ندارد، بخوبی کاور می کند.کانسیلرها وظیفه تصحیح رنگی، زیرسازی و یک دست کردن پوست را قبل از آرایش انجام می دهند. توجه داشته باشید که استفاده از کانسیلرهای نامرغوب ممکن است به جای محو کردن تیرگی ها و لک های صورت آن ها را برجسته تر نشان دهد، به همین خاطر در انتخاب و نحوه استفاده از کانسیلر نهایت دقت را به خرج داده.

کانسیلر خود را بر اساس نوع پوست و مشکلاتی که در پی رفعشان هستند، انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، به دنبال خرید انواع مایع با پوشش مات نباشید، زیرا این محصول خشکی پوست شما را بیشتر نشان می دهد.اگر پوستی چرب با منافذ باز شده دارید، به دنبال خرید کانسیلر استیکی یا کرمی نباشید. بافت این نوع محصولات موجب مسدود و بزرگ تر شدن، منافذ پوست می شود. به علاوه آنها عامل چرب تر و براق تر شدن پوست صورت هستند. این موارد مهم ترین اصولی است که هنگام خرید کانسیلر باید در نظر داشته باشید.برای پوشاندن تیرگی دور چشم کانسیلری را بخرید که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان است، در غیر این صورت دور چشم ها به طور غیر طبیعی سفید دیده می شوند. برای استفاده در دیگر قسمت های صورت کانسیلری دقیقا رنگ پوست یا کرم پودرتان را تهیه کنید. در صورت رعایت همین نکات ساده می توانید آرایشی کاملا بی نقص داشته باشید.

کاربرد کانسیلر

انواع کانسیلر :

کانسیلر مایع :

کانسیلر مایع متنوع ترین نوع کانسیلر است، زیرا پوشش قابل توجهی را ارائه می دهد و برای همه انواع پوست به جز خیلی خشک مناسب است. این مدل استفاده بسیار آسانی دارد. کانسیلر مایع برای پوشاندن جوش ها بهترین گزینه است، چرا که کم تر از دیگر مدل ها روی صورت حالت کیکی می شود و کم تر سطح منافذ را می بندد، اتفاقی که در کانسیلرهای استیکی بسیار شایع است.همچنین استفاده از آن در نواحی دارای خط و خطوط نتیجه مطلوبی دارد، چرا که بافت نازکش باعث می شود در همه قسمت ها بخوبی پخش شود. توجه داشته باشید که با توجه به عمق چین و چروک ها گاهی ممکن است این اتفاق نیفتد. کانسیلرهای مایع با پوشش مات دوام بیشتری نسبت به نمونه هایی دارند که پوششان براق است.این محصولی تیرگی های دور چشم را پوشانده و درخشندگی زیبایی به چشم ها می دهد.

استیکی :

کانسیلر استیکی به دلیل اینکه دارای بافت نیمه جامد است، غالباً رنگدانه و بافتی ضخیم و کرمی دارد. این نوع کانسیلر را می توان بصورت خطی یا ضربه ای روی پوست زد و سپس آن را با انواع اسفنج یا براش، پخش (Blend) کرد. محصول را با انگشت تمیز یا با یک اسفنج کوچک کامل به طوری که لبه هایش مشخص نباشد کامل محو کنید. توجه داشته باشید که این نوع پوشانندگی بسیار بالایی دارد و منافذ پوست را به طور کامل مسدود می نماید، به همین دلیل استفاده از آن به افراد دارای پوست چرب یا مختلط توصیه نمی شود.

کرمی :

به طور معمول کانسیلرهای کرمی پوشانندگی بین متوسط تا بسیار زیادی دارند. این نوع اغلب بصورت ظرف های کاسه ای کوچک، پلت یا فشرده، بسته بندی می شود. کانسیلرهای کرمی برای پوشانندن تیرگی دور چشم و مشکلات صورت بهترین گزینه هستند. پخش پذیری آن ها خوب است و با انگشت تمیز، اسفنج یا براش مخصوص بخوبی روی چین و چروک های پوست پخش می شوند. انواع رقیق تر نوع کرمی ممکن است پس از پایان کار پخش شوند و به همین خاطر بهتر است همراه با پودر تثبیت کننده آرایش یا پودر فشرده استفاده شوند.

انواع کانسیلر

نحوه استفاده از کانسیلر :

اگر قصد استفاده همزمان از کانسیلر و کرم پودر را دارید، ابتدا کرم پودر را به صورت زده و پس از جذب و خشک شدن کامل آن به سراغ کانسیلر آرایشی بروید.کانسیلر را با انگشتان تمیز، برس یا اسفنج بر روی مناطقی از پوست که رنگ متفاوتی دارند، تیرگی ها و یا نواقص پوستی قرار دهید و به آرامی و ضربه وار آن را پخش نمایید. تا زمانی که هیچ خط مشخصی بین کانسیلر و پوست یا کرم پودر شما وجود نداشته باشد، این کار را ادامه دهید.کانسیلرهای مایع، کرمی یا با حالتی بین کرمی و پودری نباید بر روی پودر تثبیت کننده آرایش یا پودرهای فشرده استفاده شوند، چرا که ممکن است روی صورت ماسیده شوند. اگر می خواهید از پودر تثبیت کننده بزنید، ابتدا کانسیلر را به پوست زده و صبر کنید تا کامل خشک شود.در نهایت، کار خود را با پودر تثبیت کننده به پایان برسانید. ممکن است فکر کنید که کانسیلرهای مات نیازی به پودر تثبیت کننده ندارند و بافت خودشان به قدر کافی مات و بادوام است. خودتان می توانید یکبار آن را با پودر و بار دیگر بدون آن امتحان کرده و ماندگاری و دوامشان را با یکدیگر مقایسه نمایید.

نحوه استفاده از کانسیلر

ترفندهای استفاده از کانسیلر :

هنگام زدن کانسیلر (مانند دیگر بخش های آرایش) باید در محیط نور کافی وجود داشته باشد تا به میزان کافی از آن را استفاده نمایید. برای پوشاندن تیرگی های دور چشم کانسیلر را با براش یا اسفنجی کوچک به شکل مثلث زیر چشم خود بکشید و سپس با براش یا اسفنجی بزرگ تر آن را بخوبی محو نمایید تا تمام سطح زیر چشم پوشانده شود.می توانید از کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش و لک های روی پوست بدن نیز استفاده کنید. کمی کانسیلر هماهنگ با رنگ پوستتان را روی لک ها زده و آن را بخوبی محو نمایید. برای طبیعی تر شدن هرچه بیشتر پوست می توانید کمی پنکک هم روی آن بزنید. برای پشگیری از پخش شدن رژ لب (بخصوص رنگ های جیغ و قرمز)، ثابت شدن شکل لب و حجم دادن به لب ها کمی از کانسیلر را به دور لبتان بزنید.برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر مخصوصا در نواحی زیر چشم اسفنجتان را مرطوب کنید یا پس از تمام شدن کار، دستمال کاغذی تا شده ای را زیر چشمتان قرار داده با ملایمت روی آن دست بکشید، تا اضافه های آرایشتان کاملا گرفته شود.از دیگر کاربردهای آن باید به تمیز کردن ابروها اشاره کرد. با کانسیلر ابروهای خود را قاب کرده و آن ها را تمیزتر و برجسته تر نشان دهید. کانسیلر را در بالا و پایین ابروهای خود بزنید.مخفی کردن اشتباهات آرایشی دیگر کاربرد کانسیلر است. گاهی استفاده از آن بهتر از این است که با پخش کردن و پاک کردن، پوست کثیف شده و دوباره اصلاحات انجام شود.

مزایا کانسیلر

همراه ما باشید

نظرات