آیا وقوع زلزله در روزهای ۹ و ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ایران واقعیت دارد ؟!

0

آیا وقوع زلزله در روزهای ۹ و ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ایران واقعیت دارد ؟!

هشدار تازه فرانک هوگربیتس زلزله شناس هلندی درباره ایران و زلزله روزهای ۹ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ( ۲۹ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳) در پهنه زاگرس و غرب ایران خبرساز شده و بازتاب گسترده ای در بین مردم و شبکه های اجتماعی داشته است

آیا وقوع زلزله در روزهای 9 و 10 اردیبهشت 1402 در ایران واقعیت دارد ؟!

«هوگربیتس» محقق و منجم هلندی که پیشتر زلزله ۷ ریشتری ترکیه را پیش بینی کرده بود، درباره زمین لرزه قدرتمند در ایران ( ۲۹ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ (۹و۱۰ اردیبهشت) هشدار داده و گفته: در اثر تغییرات اساسی در این مناطق (روی شکل) زلزله بزرگی در حدود ۶ الی ۷ در روزهای ۲۹ و ۳۰ آوریل انتظار می رود که پهنه زاگرس کشور ایران را هم شامل می شود! با این وجود این که پیش‌بینی این محقق درباره زلزله ترکیه به واقعیت پیوسته اما تعداد زیادی از پیش‌بینی‌های او هیچگاه رنگ واقعیت نگرفته است.

این زلزله شناس هلندی که برای پیش بینی زلزله معروف شده است با زلزله ای شدید در رشته کوه های هندوکش بار دیگر نام هوگربیتس ستاره شناس هلندی که برای پیش بینی زلزله ترکیه معروف شده است سر زبان ها انداخته است.

او اخیرا گفته بود به خاطر مقارنه سیاران روزهای پایانی ماه مارچ احتمال زلزله را بالا می برد. او درباره زلزله افغانستان و پاکستان نوشته است ، این زلزله ۶.۵ درجه در مقیاس ریشتر بوده و سخت ترین تکانش به ۷.۲ درجه در مقیاس ریشتر هم نمی توانسته رسیده باشد. او البته نوشته است منتظر اتفاقات تکمیلی درباره زلزله است .

فریبرز ناطقی زلزله شناس مشهور گفته: دو منطقه ای که ایشان مشخص کرده اند بنده هم سال پیش در دو موقعیت زمانی مختلف این دو زون را برای زلزله های بزرگ که در مسیر ما و کشور ما قرار گرفته اند و شکی ندارم که امسال و سالهای نزدک آینده بحرانی خواهد بود، مشخص کرده بودم و چقدر شباهت به مطالعات سال قبل بنده دارند شاید هم ایده از همانجا شروع شده است.

نظرات