بهترین آبرسان طبیعی پوست چرب

0

آیا پوست شما بیشتر از بقیه می درخشد؟
آیا مستعد بروز آکنه، بسته شدن منافذ و احساس چربی در مواقع لمس است؟
یک دلیل ساده وجود دارد: پوست شما چربی یا سبوم بیشتری از غدد چربی خود تولید می کند و در دسته «نوع پوست چرب» قرار می گیرد. صرف نظر از نوع آن، آبرسانی به پوست یک امر ضروری است. در واقع، این جمله که “پوست چرب نیازی به آبرسانی ندارد” یک افسانه رایج و دروغین در روتین های مراقبت از پوست است. تصور اینکه افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، دیگر نیاز به خرید کرم آبرسان پوست ندارند، پوست آن ها را در خطر نامتعادل شدن و خشک شدن قرار می دهد.

 بهترین آبرسان طبیعی پوست چرب

مراقبت کردن از پوست چرب میتواند بسیار کار سخت و چالش برانگیزی باشد. رطوبت رسانی بیش از حد میتواند چربی اضافی ترشح کرده و باعث بسته شدن منافذ و در نتیجه بروز جوش وآکنه شود. از سوی دیگر، آبرسانی نکردن به پوست نیز با عوارضی همراه است که می تواند پوست را کدر و بی روح کند. بنابراین وقتش رسیده که به سراغ بهترین آبرسان های طبیعی برای تایپ چرب خود بروید. منابعی برای هیدراته کردن پوست بدون چربی مازاد ….

با ما همراه باشید تا فهرستی از بهترین آبرسان های طبیعی برای پوست ‌های چرب را معرفی کنیم.

چرا مرطوب کردن پوست چرب ضروری است؟

بزرگترین چالش داشتن پوست چرب حفظ تعادل رطوبت آن است. این باعث می شود از استفاده از مرطوب کننده ها اجتناب کنید زیرا از افزایش چربی پوست خود می ترسید. که خب این مسئله میتواند مشکل ساز باشد، زیرا پوست صورت شما را از آبرسانی بسیار مورد نیاز محروم می کند. در کنار این موضوع، استفاده منظم از پاک کننده های شیمیایی و شوینده های صورت می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین برده و آن را کدر و خشک کند.

دادن آب مورد نیاز به پوست به این معنی است که نه تنها از کم آبی بدن که به شکل سفت شدن، لکه های خشک و پوسته پوسته شدن نمایان میشود، میتوان جلوگیری کرد، بلکه به خود فرصت می دهید تا چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید.

وقتی که فقط صرفا به رطوبتی که در خود بدن ساخته میشود، اتکا کنید؛ بدن برای جبران کمبود رطوبت نیاز به تولید سبوم بیشتری دارد، بنابراین بدون کنترل شروع به تولید روغن میکند که منجر به مسدود شدن منافذ، آکنه و درخشش ناخواسته می شود. این یک چرخه معیوب است! پس راه حل چیست؟

انجام مراحل ساده مراقبت از پوست به شما این امکان را می دهد که سلامت پوست خود را کنترل کنید.

کرم آبرسان

فواید آبرسانی طبیعی صورت برای تایپ چرب و مختلط

  1. تغذیه و تقویت پوست با مواد مورد نیاز
  2. کاهش مشکلات پوستی نظیر التهاب، سوزش و خارش
  3. تنظیم و کنترل میزان چربی ترشح شده در پوست
  4. جلوگیری از بسته شدن منافذ و بروز جوش و آکنه
  5. جلوگیری از ظهور اولین علائم پیری و خطوط ناشی از کم آبی روی پوست

۷ روش طبیعی آبرسانی خانگی برای پوست های چرب:

اینکه بدانید چگونه پوست خود را آبرسانی کنید بدون اینکه آن را چرب کنید، اولین قدم موفقیت است. بهترین مواد برای آبرسانی پوست اغلب همان چیزهایی هستند که بدن ما بطور طبیعی تولید می کند، مانند اسید هیالورونیک و سرامیدها.

متاسفانه تولید این مواد طبیعی با افزایش سن در بدن کاهش یافته و علت اصلی بروز چین و چروک نیز همین است. محروم کردن پوست چرب از آب تنها منجر به کم آبی آن می شود و به ترکیب دیگر مشکلات پوستی شما می افزاید. علاوه بر چربی موجود در نواحی پوست خود، باید با خشکی و پوسته پوسته شدن نیز مقابله کنید.

هیالورونیک اسید در طول زمستان و در تمام طول سال ضروری است، این ماده با دادن رطوبت غلیظ به پوست، جلوگیری از تجزیه اسید هیالورونیک طبیعی، تحریک تولید کلاژن و تقویت سد پوست، چین و چروک ها را کاهش می دهد. در اینجا ۷ ماده طبیعی خوراکی سالم که حاوی اسید هیالورونیک یا بلوک های سازنده آن هستند، آورده شده است.

منابع خوراکی طبیعی هیالورونیک اسید

۱ .    پرتقال

پرتقال به خودی خود حاوی اسید هیالورونیک نیست، اما حاوی نارینژنین نوعی ترکیب گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی قوی است. نارینژنین فعالیت هیالورونیداز، آنزیمی که مسئول تجزیه اسید هیالورونیک است را مسدود می کند. بنابراین، خوردن پرتقال بیشتر می تواند به شما در حفظ سطح سالم اسید هیالورونیک در بدن کمک کند.

پرتقال همچنین کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین C است، یک ریزمغذی ضروری که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی دو برابر می شود. ویتامین سی سنتز کلاژن، فراوان‌ترین پروتئین در بدن را که برای ساختار پوست، ماهیچه‌ها، مو، مفاصل و غیره ضروری است، افزایش می‌دهند. این ویتامین همچنین به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفشUV  کمک می کند.

۲ .    کاهو و کلم پیچ

هر وعده کلم پیچ پخته شده مقدار زیادی فیبر، ویتامین های A و K، کلسیم، مس و منگنز را تامین می کند. همچنین سرشار از منیزیم است، یک ماده معدنی ضروری که در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی در بدن شما نقش دارد. منیزیم نه تنها برای تولید انرژی، عملکرد عضلات و سلامت استخوان مورد نیاز است، بلکه در تولید اسید هیالورونیک نیز نقش دارد.

۳ .    بادام

بادام درختی بسیار مغذی است، با مقدار زیادی پروتئین، فیبر و چربی های مفید برای قلب در هر وعده. بعلاوه، آنها مملو از منیزیم هستند که با افزایش تولید اسید هیالورونیک در بدن از سلامت پوست حمایت می کند. علاوه بر این، بادام منبع عالی ویتامین E است، یک ریزمغذی که به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر، مبارزه با استرس اکسیداتیو و رطوبت رسانی پوست کمک می کند.

۴ .    سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین فوق العاده مغذی و سرشار از فیبر، ویتامین های A و C و منگنز است. آنها همچنین مقدار زیادی منیزیم را در هر وعده فراهم می‌کنند که بدن شما را قادر می‌سازد اسید هیالورونیک را به طور موثر تولید کند.

سیب زمینی شیرین همچنین حاوی طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها است که به جلوگیری از آسیب سلولی اکسیداتیو و بیماری مزمن کمک می کند. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است، ترکیبی که نشان داده شده است التهاب را تسکین می دهد، رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کند و در برابر آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی محافظت می کند.

۵ .    گل رز

گل رز که به دلیل کاربردهای گلی خود شناخته شده است، دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد. همچنین گفته می شود که یک قابض عالی است. بنابراین گل رز یک آبرسان ارگانیک عالی برای پوست های چرب است. در خیلی از محصولات پوستی، گل رز بعنوان یکی از ترکیبات در لیست مواد تشکیل دهنده دیده شده است. در ادامه نحوه استفاده از گل رز به عنوان یک روش آب رسان طبیعی برای پوست های چرب صورت آمده است:

  • گلاب و گلبرگ های گل رز را داخل تابه بریزید.
  • مواد را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیایند.
  • پس از خنک شدن محلول را صاف کرده و ژل آلوئه ورا را اضافه کنید.
  • مخلوط را در یخچال بگذارید.
  • آن را در روز و شب روی صورت خود اعمال کنید.

۶ .    لیمو و عسل

ترکیب لیمو و عسل یک رطوبت رسان طبیعی عالی است، به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند. از آنجایی که لیمو یک قابض طبیعی و عسل یک نرم کننده است، پوست شما را عمیقا تمیز می کند و چربی اضافی را از بین می برد در حالی که به شدت صورت و پوست شما را آبرسانی می کند. بهترین روش استفاده از این ترکیب:

  • مقداری آب لیمو را در یک کاسه بریزید و عسل را اضافه کنید.
  • آن را خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید.
  • مخلوط را بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از صورت خود بشویید.
  • برای نتایج ایده آل، این فرآیند را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

۷ .    آلوئه ورا

این ماده گیاهی از خانواده کاکتوس هاست که به دلیل خواص آبرسانی و توانایی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش شناخته شده است. کرم آبرسان تی تری بادی شاپ نیز حاوی عصاره آلوئه وراست. روش صحیح استفاده از این ژل به عنوان یک مرطوب کننده ارگانیک برای پوست های چرب به شرح زیر میباشد.

  • یک قاشق چایخوری موم، مقداری روغن جوجوبا و یک قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط را با قرار دادن آن روی یک دیگ دوبل ذوب کنید.
  • اجازه دهید معجون خنک شود.
  • ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید.
  • قبل از رفتن به رختخواب به صورت و گردن خود بمالید.

جمع بندی:

کنترل پوست چرب دشوار است. به عنوان مثال، شما باید مراقب باشید که با استفاده از محصولات پوستی و روش های نادرست آن را بیش از حد آن را مرطوب نکنید یا با مرطوب نکردن کافی پوست خود را بی روح جلوه ندهید.

بهترین حالت استفاده از مواد آبرسان طبیعی و خانگی در کنار محصولات پوستی است. با مصرف برخی از مواد خوراکی میتوانید اسید هیالورونیک ماده اصلی آبرسانی به پوست را برای بدن تامین کنید. تولید این ماده با افزایش سن توسط بدن کاهش یافته ولی خوشبختانه در بسیاری از غذاها و مکمل ها یافت می شود. اضافه کردن آب استخوان به رژیم غذایی شما یک راه عالی برای افزایش تولید اسید هیالورونیک است. به علاوه، غذاهایی مانند محصولات سویا، پرتقال، بادام، کلم پیچ و سیب زمینی شیرین مواد مغذی را فراهم می کنند که ممکن است به طور طبیعی سنتز اسید هیالورونیک بدن شما را افزایش دهد.

پیروی از یک روال مراقبت از پوست برای پوست های چرب با مشکلات زیادی همراه است. برای اینکه زندگی شما کمی آسان‌تر شود، فهرستی از منابع آبرسان طبیعی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تعادل مناسب را پیدا کنید و مطمئن شوید که روال مراقبت از پوست شما مؤثر است.

نظرات