همه چیز در مورد کیسه وکیوم

0

کیسه وکیوم بسیاری از مشکلات مانند کمبود جا در منازل، کمد لباس و رختخواب را حل می کند. با استفاده از کیسه های وکیوم امکان بهینه‌سازی فضاهای کوچک نیز وجود دارد. در سال‌های اخیر خرید و فروش کیسه وکیوم رواج بسیاری پیدا کرده است. چراکه انواع کیسه وکیوم دارای کاربردهای گوناگونی هستند و از آن‌ها برای بسته‌بندی بسیاری از لوازم منزل و حتی مواد خوراکی استفاده می شود.

 کیسه وکیوم

کیسه وکیوم چیست؟

کیسه وکیوم یا کیسه خلاء، به محفظه های پلاستیکی گفته می شود که از جنس pvc ساخته شده اند. این کیسه ها از قسمت انتهایی بسته هستند، اما در قسمت دیگر آن ها که به عنوان درب محفظه پلاستیکی محسوب می شود، یک زیپ وجود دارد. این زیپ های پلاستیکی کمک می کنند تا وسایلی که داخل کیسه قرار می گیرد از رطوبت و گرد و غبار محفوظ بماند.

روی کیسه وکیوم یک درپوش قرار دارد که از این قسمت هوای داخل کیسه وکیوم می شود و هیچ هوایی داخل کیسه باقی نمی ماند. به این صورت وسایل، پارچه ها یا اقلامی که داخل وکیوم بگ قرار گرفته اند، کاملاً به یکدیگر می چسبند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.

انواع کیسه وکیوم

کیسه وکیوم که در سال‌های اخیر به نام کیسه فشرده سازی هم معروف شده است، محبوبیت بسیاری دارد. چراکه با استفاده از این وسیله، امکان استفاده بهینه از فضاهای کوچک هم وجود دارد و فضای کمتری توسط لباس ها و وسایل اشغال می شود. انواع وکیوم بگ بر اساس جنس، کاربرد و ابعاد آن ها دسته بندی می شوند. این کیسه ها در ابعاد زیر موجود هستند و هر یک کاربرد های گوناگونی دارند.

وکیوم بگ اندازه ۶۰ * ۷۰ سانتی متر

این کیسه ها که سایز کوچکی دارند برای نگهداری و حمل لباس های کم حجم مناسب هستند. پس از قرار دادن لباس ها در کیسه وکیوم می‌توان به راحتی هوای داخل آن ها را خالی کرد و لباس ها را داخل چمدان قرار داد، بدون این که فضای زیادی بگیرند.

وکیوم بگ اندازه ۸۰*۱۰۰ سانتی متر

سایز ۸۰ در ۱۰۰ سانتی متر، برای نگهداری و قرار دادن انواع پتو و تشک مورد استفاده قرار می گیرد.

وکیوم بگ اندازه ۱۰۰*۱۱۰ سانتی متر

این سایز از وکیوم بک برای پتو های دو نفره و وسایل خواب مانند روتختی های بزرگ مناسب است.

وکیوم بگ اندازه ۷۰*۱۰۵ سانتی متر

اگر برای نگهداری لباس های بزرگ که حجم زیادی از کمد شما را اشغال می‌کنند مانند انواع کاپشن، کت و شلوار و لباس های خاص مانند لباس شب مشکل دارید، می توانید از این سایز کیسه های وکیوم استفاده کنید.

سایز ۲۵*۱۷ سانتی متر

این سایز از کیسه های وکیوم برای بسته بندی و نگهداری مواد خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند. البته پلاستیک های وکیوم در ابعاد گوناگون برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شوند. این کیسه ها برای بسته بندی کردن گوشت، سوسیس و کالباس، انواع حبوبات و … کاربرد دارند. به دلیل این که میکروب ها برای رشد و نمو به اکسیژن نیاز دارند، در صورت نگهداری مواد غذایی در داخل کیسه های وکیوم، از فساد آن ها به میزان زیادی جلوگیری می شود.

کیسه وکیوم

انواع کیسه وکیوم از نظر جنس

کیسه های وکیوم از نظر جنس در سه نوع مختلف قرار می گیرند.

کیسه وکیوم شفاف

کیسه های وکیوم شفاف که از نایلون های شفاف ساخته می شوند برای بسته بندی انواع محصولات که رسیدن نور خورشید به آن ها مشکل ایجاد نمی کند، مورد استفاده قرار می گیرند.

کیسه وکیوم چاپی

کیسه وکیوم چاپی بیشتر برای انجام تبلیغات و چاپ طرح یا لوگوی یک سازمان و شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت یک برند محصولات خود را در کیسه های وکیوم با کیفیتی قرار می‌دهد که دارای چاپ های به خصوصی است و برند مربوطه را نیز معرفی می کند.

کیسه وکیوم متالایز

کیسه وکیوم متالایز نیز یکی از انواع کیسه های وکیوم است که از جنس پلی آمید ساخته می شود. این نایلون ها ۳ لایه هستند و دارای ضخامتی حدود ۹۰ تا ۱۳۰ میکرون هستند. کیسه های متالایز شده دارای یک لایه نازک از جنس فلز هستند، یک طرف این کیسه‌ها مانند فویل های آلومینیومی براق است و در رنگ های گوناگونی تولید می شوند. برخی از این کیسه های متالایز شده دارای یک روی شفاف و یک روی متلایز هستند که آرم یا لوگوی برند مربوطه نیز روی آن قرار می گیرد. کیسه های وکیوم متالایز که دارای دو روی مات هستند برای نگهداری مواد غذایی که نباید در معرض نور قرار بگیرند، استفاده می شوند.

کیسه وکیوم

کاربرد کیسه وکیوم

در بخش های پیش به برخی از کاربردهای کیسه وکیوم اشاره کردیم. شاید تصور کنید این کیسه های پلاستیکی تنها برای بسته بندی لباس یا انواع پتو و رختخواب مناسب هستند؛ اما می‌توانید حتی اسباب بازی بچه ها را نیز در داخل کیسه های وکیوم قرار دهید. این نشان می‌دهد که تنوع کاربرد این محصولات چقدر بالا است.

بسته بندی خشکبار، برنج، انواع حبوبات، مواد غذایی فریزری همه و همه جزو کاربردهای این کیسه ها هستند. حتی می‌توان از این کیسه ها برای جمع آوری کتاب ها، لب تاپ و لوازم الکترونیکی هم استفاده کرد. چراکه از ورود گرد و غبار به داخل آن ها جلوگیری می شود.

البته بهتر است برای لباس های یا وسایل چرمی، کاپشن هایی که با پَر پر شده‌اند، کیسه خواب ها و متکا هایی که داخل آن ها پر وجود دارد، از کیسه های وکیوم استفاده نکنید. چراکه این وسیله ها اگر به مدت زیادی تحت فشار بمانند، حالت اولیه خود را از دست می‌دهند.

خرید و فروش کیسه وکیوم

خرید کیسه وکیوم از طریق فروشگاه هایی که این محصولات را از عرضه می کنند به صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. امروزه بسیاری از سایت های معتبر هستند که با فروش کیسه وکیـوم در ابعاد و اندازه های گوناگون به مشتریان کمک می کنند. در صورتی که قصد خرید کیسه وکـیوم را داشته باشید باید ابتدا با انواع کیسه وکـیوم آشنا باشید و نحوه استفاده از آن را نیز بدانید. در بخش کاربردهای کیسه وکیـوم به مواد و وسایلی که می‌توان در این کیسه ها نگهداری کرد و وسایلی که نمیتوان طولانی مدت در داخل کیسه های وکیوم قرارداد پرداختیم.

قیمت کیسه وکیوم

قیمت یک کیسه وکیوم با توجه به اندازه و ابعاد آن، برند تولید کننده، جنس پلاستیک و … متفاوت است. در صورتی که کیسه هایی با جنس pvc رنگ شفاف را خریداری کنید، ماندگاری آن ها بیشتر است و ممکن است قیمت بالاتری هم داشته باشند. هرچه ابعاد کیسه های وکیوم بزرگتر شود، قیمت آن ها نیز بیشتر می شود.

مزایا و معایب استفاده از کیسه وکیوم

مشکلاتی نظیر کمبود جا، ورود رطوبت و گرد و غبار به داخل وسایل فاسد شدنی، مواد غذایی و … جزو مزیت های استفاده از کیسه وکیـوم هستند، اما آشنایی با مزایا و معایب استفاده از کیسه وکیـوم، کمک می کند تا در انتخاب این محصولات با دقت بهتری انواع مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

چراکه ممکن است بخواهید وسایلی مانند کاپشن های چرمی را در داخل کیسه وکیـوم قرار دارید و باید بدانید که یکی از عیب های نگهداری این وسایل داخل کیسه وکیـوم این است که پس از طولانی مدت فرم اصلی خود را از دست می دهند. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب استفاده از کیسه وکیـوم را بررسی کنیم.

مزایا

تخلیه هوای داخل پوشاک و رختخواب

با نگهداری رختخواب های بزرگ، پتو ها، انواع حوله، کاپشن های بزرگ و حجیم در داخل کیسه های وکیوم، می توانید تا ۸۰% حجم آن ها را کم کنید. چراکه فضای داخل کیسه به صورت کامل مکش می‌شود و این وسایل جای بسیار کمی اشغال می کنند.

محافظت از پوشاک و رختخواب

بسیاری از رختخواب ها و لباس های پشمی اگر در داخل کمد و بدون پوشش مناسب قرار بگیرند، مورد حمله حشراتی مانند موریانه یا بید قرار می گیرند. حتی ممکن است به خاطر نفوذ رطوبت در داخل کمد های رختخوابی، رختخواب ها کپک بزنند و بو بگیرند.

نفوذ گرد و غبار به داخل رختخواب ها و لباس ها نیز باعث رشد میکروب ها روی این وسیله ها می شود؛ بنابراین با استفاده از کیسه های وکیوم به راحتی می توان از رطوبت گرفتن لباس ها، رشد انواع قارچ ها و میکروب ها، بیدزدگی و … جلوگیری کرد. به این صورت تمام لوازم کاملاً تمیز و نو داخل این کیسه ها قرار می گیرند و افرادی که نسبت به گرد و غبار حساسیت دارند، دیگر نگران این نیستند که رختخواب ها و لباس های آن ها پر از گرد و غبار شده است.

انعطاف پذیری

انعطاف‌پذیری کیسه های وکیوم به خاطر این که از جنس pvc ساخته شده اند، بسیار بالا است. به همین خاطر حتی با قرار دادن رختخواب ها و وسایل بسیار بزرگ پاره نمی شوند، ترک نمی خورند و همچنین سوراخ نمی شوند. البته باید دقت کنید که اشیاء تیز و برنده را داخل این کیسه ها قرار ندهید. چراکه حتی زیپ های لباس نیز ممکن است به خاطر وارد آمدن فشار زیاد، کیسه های وکیوم را سوراخ کنند.

استفاده مجدد

کیسه های وکیـوم چند بار مصرف هستند؛ بنابراین نگران این نباشید که این کیسه ها پس از یک‌بار استفاده دور انداخته می شوند. چراکه می توان به راحتی چندین بار از این کیسه ها استفاده کرد. کیسه وکیـوم قابل شستشو نیز می باشد و شما می توانید این کیسه ها را تمیز کنید و دوباره از آن ها برای نگهداری لباس ها و انواع رختخواب و پوشاک استفاده کنید.

البته بهتر است بدانید کیسه های وکیوم مناسب نگهداری مواد غذایی، مانند گوشت یا مرغ بهتر است فقط یک‌بار استفاده شوند. چراکه این اقلام خوراکی دارای باکتری های مضری هستند و ممکن است حتی پس از شستشو نیز کیسه کاملاً تمیز نشود؛ بنابراین بهتر است برای نگهداری مواد غذایی از کیسه ها به صورت یک بار مصرف استفاده کنید.

استفاده آسان

استفاده از کیسه وکیـوم بسیار ساده است و حتی بدون داشتن دستگاه های به خصوص می توان برای مکش هوای داخل آن ها از جاروبرقی هم استفاده کرد.

معایب

قیمت

از معایب کیسه وکیـوم می توان به بالا بودن قیمت آن، نسبت به کیسه‌های پلاستیکی معمولی اشاره کرد. البته همان‌طور که می دانید کیسه های پلاستیکی معمولی حجم لباس ها و رختخواب های شما را کاهش نمی‌دهند و فضای زیادی را اشغال می کنند. این کیسه ها نمی توانند از رشد میکروب، باکتری ها و ورود گرد و غبار به داخل وسایل جلوگیری کنند. پس توجیه مناسبی برای بالا بودن قیمت وکیوم بگ وجود دارد.

کاهش کیفیت لباس ها

یکی از عیب هایی که کیسه های وکیـوم دارند، این است که ممکن است کیفیت برخی از لباس ها را کاهش دهند. رختخواب هایی که داخل آن ها پر وجود دارد، کاپشن هایی که با پر پوشیده شده اند یا لباس ها، کمربند ها و وسایل چرمی اگر مدت زمان زیادی تحت فشار قرار بگیرند، دیگر حالت اولیه خود را نخواهند داشت. این یکی از معایب نگهداری این نوع از وسایل داخل کیسه وکـیوم است. البته برای برطرف کردن مشکل نیز می توانید هر چند وقت یک‌بار لباس ها را از داخل کیسه خارج کنید و به آن ها هوا دهید.

خرید اینترنتی کیسه وکیوم

خرید اینترنتی کیسه وکیـوم از طریق فروشگاه های عرضه کننده این محصولات کار ساده‌ای است. شما می توانید با توجه به نیاز خودتان کیسه های وکیـوم در ابعاد گوناگون را انتخاب کنید و پس از مقایسه قیمت ها محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

کلام پایانی

خرید و فروش کیسه وکیـوم با قیمت های اقتصادی در وب سایت تخفیف سیتی به صورت آنلاین انجام می شود. در صورتی که درباره نحوه استفاده از کیسه وکیـوم و قیمت آن سوالی دارید، می توانید با شماره های بخش فروش این مجموعه تماس بگیرید. کیسه وکیـوم که برای بسته بندی انواع مواد غذایی، البسه و لوازمی مانند کتاب، لب تاپ و اسباب بازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد جزو پرکاربردترین کیسه های پلاستیکی است. این محصول به میزان زیادی می تواند حجم وسایل شما را کاهش دهد و در مواقعی مانند مسافرت یا اسباب‌کشی هزینه های مربوط به جابجایی شما را کم کند. در صورتی که قصد خرید کیسه وکیـوم را دارید، می توانید با شماره های بخش فروش تخفیف سیتی تماس حاصل فرمایید.

نظرات