برای طراحی اقلام گرافیکی کسب و کار چه کار کنیم؟

0

با توجه به افزایش هزینه های زندگی ، امروزه اکثر افراد به فکر ایجاد کسب و کار شخصی خود هستند. اگر چه این ایده یک ایده خوب به نظر می رسد ، اما راه اندازی یک کسب و کار نیازمند دانش و هزینه هایی هست که شاید خیلی از افراد نتوانند از عهده ی آن بر آیند و اصلا به صرفه نیست که در ابتدای مسیر ایجاد کسب و کار تمامی کار ها و الزامات آن کسب و کار برون سپاری شود.

 اقلام گرافیکی

یکی از نیاز های اساسی هر کسب و کار مبحث برندینگ آن کسب و کار می باشد. که این مبحث فرایند بسیار پیچیده ای دارد اما برای شروع بحث برندینگ هر کسب و کار شما به یک فرایند طراحی از جلمه طراحی لوگو، اقلام اداری، بروشور، پوستر و سایر اقلام گرافیکی نیاز دارید که در این جا دو مسیر می توان متصور بود یا این فرایند برون سپاری شود که نیازمند صرف هزینه بسیار بالایی در همان ابتدای کار می باشد یا این که شما با کسب مهارت طراحی بتوانید در ابتدای کار قسمتی از نیاز های گرافیکی خود را برطرف سازید.

اقلام گرافیکی

از جمله نرم افزار هایی که برای طراحی گرافیکی استفاده می شود می توان به فتوشاپ و ایلاستریتور اشاره کرد که در ادامه به بررسی این دو نرم افزار می پردازیم.

نرم افزار فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی است که برپایه رستر کار می کند یعنی در این نرم افزار ما با پیکسل ها سر وکار داریم و بیشتر کار آن ویرایش تصاویر است البته از نرم افزار فتوشاپ می توان به عنوان پایه تمام نرم افزار های گرافیکی نام برد و با این نرم افزار می توان علاوه بر ویرایش تصاویر به راحتی اقلام گرافیکی دیگر را نیز طراحی کرد. اما همانطور که پیش تر اشاره شد این نرم افزار رستری است و در بزرگنمایی های زیاد شاهد افت کیفیت در طراحی های خود خواهیم بود بنابراین نیازمند یک نرم افزار دیگری هستیم که بتواند فرایند طراحی را بدون وابستگی به پیکسل ها انجام دهد.

اقلام گرافیکی

نرم افزار ایلاستریتور یک نرم افزار گرافیکی است که بر پایه وکتور کار می کند. وقتی با وکتور سرو کار داریم نرم افزار در هر بار بزرگ نمایی طرح های ما را از ابتدا رسم می کند بنابر این در ابعاد بزرگ شاهد افت کیفیت نیستیم. به عنوان مثال ممکن است یک کسب و کار نشان تجاری خود را در ابعاد مختلفی نیاز داشته باشد که بعضی از این ابعاد ممکن است چند متر در چند متر باشد در این جور مواقع باید از نرم افزار هایی استفاده کنیم که بر پایه ی وکتور باشند. یکی از بهترین نرم افزار های وکتوری که ساخته ی شرکت ادوبی آمریکایی می باشد نرم افزار ایلوستریتور است.

اقلام گرافیکی

اما چگونه نرم افزار ایلوستریتور را فرا بگیریم؟

اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید می توانید از محتواهای شرکت هایی همانند Lynda، Udemy ،  Skillshare و غیره استفاده کنید که البته نیازمند صرف زمان و بعضا هزینه های دلاری می باشد. اما اگر بخواهید به زبان فارسی و بدون دغدغه های جانبی به فراگیری این نرم افزار بپردازید پیشنهاد ما وب سایت آکادمی اتابکی است.

اقلام گرافیکی

از جمله مزیت های وب سایت آکادمی اتابکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه بالای مدرسین این وب سایت در دانشگاه های برتر ایران
  • استقبال بیش از ۶۰۰۰ هنر آموز از محتویات آموزشی وب سایت آکادمی اتابکی در طول سالیان دراز
  • محتوای بروز و آپدیت های منظم دور های این وب سایت
  • پشتیبانی دائمی از دوره ها
  • نتایج موثر هنر آموزان پس از شرکت در دوره ها در پیدا کردن شغل مناسب

این آکادمی در حال حاضر به صورت تخصصی به آموزش نرم افزار های فتوشاپ و ایلاستریتور می پردازد.

اما پیشنهاد ما برای مدیران کسب و کار فراگیری نرم افزار های فتوشاپ و ایلاستریتور است چرا که فراگیری این دو نرم افزار نیازمند زمان بسیار زیادی نیست و این دو نرم افزار می توانند در صورت آموزش صحیح در مدت زمان ۱ الی ۲ ماه فرا گرفته شوند.

اما اگر بخواهید فقط اقلام گرافیکی مورد نیاز برای کسب و کار خود را طراحی کنید می توانید نرم افزار ایلوستریتور آکادمی اتابکی را از اینجا فرا گرفته و در مدت زمان بسیار کوتاهی بتوانید اقلام گرافیکی ای همانند لوگو، کارت ویزیت، سربرگ، بروشور و … را طراحی کنید.

نظرات